Gå til innhold

Enova senker støttesatsen for kjøp av elvarebil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

– Vi ser at det har kommet flere bilmodeller på markedet og at denne biltypen er i ferd med å bli det fortrukne valget. Da har våre støtteordninger virket på riktig måte og vi kan derfor ta ned støttesatsene noe, sier markedssjef for transport Gunnel Fottland i Enova.

Men har de vurdert signaleffekten? Det er DEN som blir lagt merke til i markedet.

Jeg støter stadig på folk som sier at nå som de har begynt å fjerne elbil-fordelene så er det ikke lenger noen grunn til å kjøpe elbil. Signaleffekten er MYE viktigere enn nøyaktig hvilken sats som gjelder til enhver tid.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I praksis så er det vel ingen forskjell om man får støtte på 30 eller 40%, da maks summen som kan gis fortsatt er 50.000,-

Nissan EV200 som vel er den billigste av de brukanes varebilene så utgjør 30% rett over 90.000,-, så man vil fortsatt få maksbeløpet. De nye som er kommet ligger vel 50-100 tusen over EV 200 i pris hvis jeg ikke husker feil. 

30% med 50.000,- er da en makspris på bil til 166.000,- hvis jeg ikke regner feil. Får man en brukbar elektrisk arbeidsbil for det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...