Jump to content
Hveding

Windows 10 på gammelt HK ?

Recommended Posts

Det vil jeg tro, jeg har kjørt WIN 10 på eldre hovedkort enn det der.

Bare pass på å ha minst 4gm ram og helst mere.

For ikke så lenge siden fikk jeg installert Windows 10 på en bærbar maskin fra 2007 så jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det går fint. 

Ser vel gammelt ut men går jo an å prøve.

Hvis du ikke har en frittstående win10 lisens finner du en del isobilder her: getintopc.com  (win10 kan kjøres ganske lenge uten lisens og etter at lisenspåminnelse kommer opp er det ikke så store begrensninger)

Å få det installert en en ting, det skal kjøre noenlunde til vanlig bruk også. Men win7 var jo ikke noen racer om enn litt mindre, syns å huske win8 var det tregeste. På en eldre maskin bruker jeg linux til nettbruk da det kan skaleres ned samtidig som man har helt oppdatert software.

• Like 1

Fyller maskinene kravene til hardware kjører Windows 10 høvelig greit. Og det får også oppdateringer, merkelig nok. Rart hvordan folk med Linux hevder Windows ikke blir oppdatert. 

Den har drivere til Windows 8.1 på produsentens side, så det skal ikke være noe problem da 8.1 og 10 drivere er nokså like.

• Like 1

ilpostino skrev (7 timer siden):

Rart hvordan folk med Linux hevder Windows ikke blir oppdatert. 

Det sa jeg imidlertid ikke. En kurant versjon av Windows oppgraderes men kan ikke skaleres ned til en lettvekts desktop slik linux kan.