Gå til innhold

Oneplus 9 tråden


Anbefalte innlegg

Dragonlove skrev (På 21.4.2021 den 16.23):

Ikke så veldig fornøyd med den veska er litt breiere i forhold til telefonen, telefonen passer forøvrig som hånd i hanske i den plastcasen som er inni veska, sikkert 1:1 kopi av den som følger med telefonen, ellers så er magneten litt svak, så når jeg har 3 kort i holderen så henger den ikke 100% på.

 

Jeg er mer fornøyd med dette glasset jeg bestillte, Kurvet glass som passet 100%, ingen luftbobler eller noe samt at den var veldig lett å montere, det følger også med beskyttelse til de 2 største linsene på baksiden, dette er kun 2 runde glass som man legger på de linsene, fungerte ypperlig dette også.

 

https://www.aliexpress.com/item/1005002327603798.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.79be4c4d2dC3QM

 

Eller så er jeg strålenede fornøyd med telefonen så langt, virker mye mer responsiv enn den gamle Oneplus Nord telefonen, men det skulle vel strengt tatt bare mangle siden dette er en nyere og dyrere Oneplus telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt 9 Pro i 3 veker no. Litt problem med å få kopla til wifi på jobb, men fungerte etter å ha knota litt med innstillingane. Hender det oppstår trøbbel ein gong innimellom fortsatt, men det løyser seg med ein omstart. Eit Google-søk tyder på at Oneplus har hatt desse bugsa i fleire år.

Ellers har eg lite å klaga på. Det meste lastar omtrent umiddelbart. Fingeravtrykkslesaren i skjermen er ikkje like god som dei fysiske på Galaxy S8 og S10e (skyldest nok at det stadig er nokre grenser med denne teknologien), men milevis foran 1. generasjonslesaren til Apple. Uansett blir den berre brukt som nødløysing i mørket o.l. når ansiktsgjenkjenninga er så bra som den er.

Lenke til kommentar
MKap skrev (6 minutter siden):

Har hatt 9 Pro i 3 veker no. Litt problem med å få kopla til wifi på jobb, men fungerte etter å ha knota litt med innstillingane. Hender det oppstår trøbbel ein gong innimellom fortsatt, men det løyser seg med ein omstart. Eit Google-søk tyder på at Oneplus har hatt desse bugsa i fleire år.

Dette hørtes rart ut. Jeg har vært borti flere generasjoner OnePlus, bruker i dag 9 PRO og har ikke opplevd et fnugg av problemer med Wifi tilkobling. 


Sikker på at det ikke er nettet det er noe trøbbel med? Problemer med å få koblet den opp hjemme også?

 

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (28 minutter siden):

Sikker på at det ikke er nettet det er noe trøbbel med? Problemer med å få koblet den opp hjemme også?

Fungerer problemfritt heime, samt på alle andre heimenettverk eg har kopla til.

Då eg googla problemet fant eg folk med liknande problem tilbake til Oneplus 7 eller deromkring. Fant ikkje ut av årsaka dessverre.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (5 timer siden):

Blir bare mer og mer glad i telefonen jeg altså, digger at den lader så kjapt, eneste minuset er at man setter i og har tenkt å la den lade til 80-90 prosent det er vel da batteriet liker seg best?) og plutselig er den på 100% 

Haha, har tenkt på dette selv. Vil bare lade den opp litt, men rekker såvidt snu meg så er den jo på 100% igjen. Skjønner ikke åssen det er mulig å få inn så mye power.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Har sett litt på den vanlige 9'ern, men sliter Oneplus fremdeles med shutter lag? Har lest noen anmeldelser av den tidligere som påpeker det, men har det blitt løst med oppdatering i det siste?

Kommmer fra Oneplus 7Pro og den sliter med det samme. Vanskelig å ta bilde av noe i bevegelse, særlig innendørs i litt dunkel belysning.

Lenke til kommentar
muummi skrev (2 timer siden):

Har sett litt på den vanlige 9'ern, men sliter Oneplus fremdeles med shutter lag? Har lest noen anmeldelser av den tidligere som påpeker det, men har det blitt løst med oppdatering i det siste?

Kommmer fra Oneplus 7Pro og den sliter med det samme. Vanskelig å ta bilde av noe i bevegelse, særlig innendørs i litt dunkel belysning.

Jeg tar lite bilder av ting i bevegelse, innendørs i dunkel belysning. Så kan ikke svare på det.

 

Men dette høres vel kanskje ut som noe de fleste mobiltelefoner vil slite med? 

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (11 minutter siden):

Jeg tar lite bilder av ting i bevegelse, innendørs i dunkel belysning. Så kan ikke svare på det.

 

Men dette høres vel kanskje ut som noe de fleste mobiltelefoner vil slite med? 

 Nja, har prøvd samsung telefoner som fikser det utmerket. Men "shutter lag"  er definitivt et problem Oneplus har sliti med i mange år uten at det er kommet en fiks på det, så jeg er skeptisk til å kjøpe en ny Oneplus. Ta et kjapt Google eller YouTube søk så ser du hva jeg mener 😊

Lenke til kommentar
muummi skrev (5 timer siden):

Har sett litt på den vanlige 9'ern, men sliter Oneplus fremdeles med shutter lag? Har lest noen anmeldelser av den tidligere som påpeker det, men har det blitt løst med oppdatering i det siste?

Demonstrasjon for 9 Pro her (frå 15:00):

For meg som legmann opplevest forsinkinga omtrent like bra/dårleg som eg hugsar frå tidlegare telefonar.

Endret av MKap
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (15 timer siden):

Har aktivert både Volte og Voice over Wifi på telefonen men det viser ikke noe ekstra ikoner oppe på skjermen som Oneplus Nord gjorde, skal det kanskje ikke gjøre det?

Kan det være noe innstillinger her inne: ? 
Har du sjekket det?

1. Open the Dialer app on the device.
2. dial *#800# and LogKit will open up.
3. Scroll all the way down and click on Function Switch (this is missing from the stock OnePlus 8 LogKit APK).
4. Select VoLTE and when prompted to reboot, press cancel.
5. Select VoWifi and when prompted to reboot press OK.
6. Your device will now reboot and you should have VoLTE & VoWifi enabled.
7. Reinstall the backup from the LogKit apk (VoLTE & VoWifi should still be enabled when you reinstall the backed up LogKit apk).

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (1 time siden):

Kan det være noe innstillinger her inne: ? 
Har du sjekket det?

1. Open the Dialer app on the device.
2. dial *#800# and LogKit will open up.
3. Scroll all the way down and click on Function Switch (this is missing from the stock OnePlus 8 LogKit APK).
4. Select VoLTE and when prompted to reboot, press cancel.
5. Select VoWifi and when prompted to reboot press OK.
6. Your device will now reboot and you should have VoLTE & VoWifi enabled.
7. Reinstall the backup from the LogKit apk (VoLTE & VoWifi should still be enabled when you reinstall the backed up LogKit apk).

Nei, knappene er aktiverte under Sim og nettverksinnstillinger på Sim1, slik har det ikke vært på tidligere Oneplus telefoner jeg har hatt, det rare er at i dag når jeg gikk ut av flymodus så dukket Vowifi/Volte opp på displayet.

Lenke til kommentar

Skal ha meg ny telefon i juni og lurer på hvor bra kamera er.

Har OnePlus 7 pro pr i dag. Vært generelt fornøyd med den. Litt dårlig kamera i forhold til iPhonen jeg hadde før den.

Eneste problemet jeg har med min 7 pro er status bar ikoner brent inn panelet øverst.

Står nå mellom 9 pro og s21 ultra. Noen innspill(spesifikt til kamera)

Lenke til kommentar
MiRaCL skrev (49 minutter siden):

Skal ha meg ny telefon i juni og lurer på hvor bra kamera er.

Har OnePlus 7 pro pr i dag. Vært generelt fornøyd med den. Litt dårlig kamera i forhold til iPhonen jeg hadde før den.

Eneste problemet jeg har med min 7 pro er status bar ikoner brent inn panelet øverst.

Står nå mellom 9 pro og s21 ultra. Noen innspill(spesifikt til kamera)

Kan vel kortfattet si at kameraet på OnePlus 9 PRO er meget bra.
Det finnes selvfølgelig ikke noe fasit svar på hvordan kameraet er i forhold til for eksempel S21 ULTRA og iPhone 12 PRO. Når man leser tester osv. blir noen bilder bedre på den ene modellen og motsatt. Så det er veldig forskjellig ut fra solforhold, skygge, omgivelser etc. 

Men jeg tror totaltsett så er OnePlus 9 PRO fullt på høyde med "konkurrentene" Samsung S21 Ultra og iPhone 12 Pro. Bare å sjekke tester osv. så ser du hvor mye skryt Oneplus får.

En annen ting som også er positivt i favør OnePlus er jo prisen.  OnePlus 9 Pro ligger jo på 9.890,- kr. Skal du ha S21 ultra som du vurderer så må du jo ut med 2-3000 kr mer. 

 

Lenke til kommentar
MiRaCL skrev (11 timer siden):

Det er godt å høre.  

Pris er ikke så viktig da det blir dekket av jobben.

Blir nok OnePlus videre da jeg er veldig glad i rask ladning.

Glad i rask lading og power så gå for OnePlus 9. 

Hadde et morsomt eksempel i dag før jeg dro på jobb. Hadde litt dårlig tid på morgenen, sto opp og telefonen hadde 6% batteri igjen. Satt den på lading, rakk såvidt og hoppe i dusjen å pusse tenner før den plutselig var på 95% igjen. Helt fantastisk. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...