Gå til innhold

Oneplus 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette varme/opphetingen som det er lest om på nettet er litt hauset opp. Etter å ha brukt OnePlus 9 PRO denne uken har jeg enda ikke lagt merke til noe unormal høy temperatur på min telefon og ikke opplevd noe feilmeldinger. 

Det skal sies, jeg har jo heller ikke forsøkt å fremprovosere det heller. Bruker telefonen til mitt vanlige bruk, men gjort noen heftige 8K innspillinger osv. for testing. Og det fungerer helt topp. 
Heller ikke under ladingen så kjenner jeg noe unormal varme. Utrolig deilig å få ferdig ladet telefon på under halvtimen. 

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (1 time siden):

Så bra, hvordan er batteritiden da? 

Det varierer selvfølgelig i forhold til hvor mye den er blitt brukt i løpet av dagen. Jeg bruker å lade den fullt (som tar under 30 min) hver kveld før jeg legger meg, og da holder den med god margin til samme tidspunkt kvelden etter.

Sånn som nå så ser jeg at det er 16 timer siden den ble ladet 100%, og det står den vil holde til 06:30 i morgen tidlig. Det er 47 % igjen nå. 

 

Så verken bedre eller dårligere enn ventet :)

 

 

 

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg har aldri hatt en Oneplus, det eneste Android jeg har hatt er en Honor og en Nexus 6P.

Det frister litt med en ny mobil, og Oneplus er en jeg kunne vurdert. Men jeg har i dag Iphone 11 Pro Max, og har før det hatt 3-4 Iphoner og liker godt IOS. 

Ikke akkurat om selve Oneplus;

Hvordan opplever dere Android 11 i dag sammenlignet med IOS 14 ( for dere som har prøvd begge )? hvilke pluss og minus med begge?

Og angående selve Oneplus 9 Pro, hvordan opplever dere kameraet sammenlignet med feks Iphone, tenker da særlig på Iphone 11 ( om noen har hatt den ) ?

Andre ting med den som er negativt annet enn varmeproblemet som nå er fikset med en oppdatering?

Er veldig usikker på om jeg skal gå for IOS atter en gang, eller gå for Android.

 

Lenke til kommentar
cyra82 skrev (22 timer siden):

Hei! 

Jeg har aldri hatt en Oneplus, det eneste Android jeg har hatt er en Honor og en Nexus 6P.

Det frister litt med en ny mobil, og Oneplus er en jeg kunne vurdert. Men jeg har i dag Iphone 11 Pro Max, og har før det hatt 3-4 Iphoner og liker godt IOS. 

Ikke akkurat om selve Oneplus;

Hvordan opplever dere Android 11 i dag sammenlignet med IOS 14 ( for dere som har prøvd begge )? hvilke pluss og minus med begge?

Og angående selve Oneplus 9 Pro, hvordan opplever dere kameraet sammenlignet med feks Iphone, tenker da særlig på Iphone 11 ( om noen har hatt den ) ?

Andre ting med den som er negativt annet enn varmeproblemet som nå er fikset med en oppdatering?

Er veldig usikker på om jeg skal gå for IOS atter en gang, eller gå for Android.

 

Hei. 

Skal du over eller vurderer å prøve deg på Android er nok OnePlus 9 PRO riktig vei og gå. Jeg har tidligere jobbet mye med Apple produkter så har vært borti de fleste iphones, men også brukt mye android.

Jeg har i alle år hatt en fot innen hvert system. Tidligere hadde jeg for eksempel iPhone, og et android nettbrett. Nå har jeg android (Oneplus 9 PRO) og en ipad. Så jeg hele tiden er oppdatert på nye funksjoner osv. i systemene. 

Først og fremst så kan du ikke sammenligne OnePlus 9 Pro med iPhone 11, denne må sammenlignes med iPhone 12 Pro Max.

Det fins jo ingen fasit svar på hva som er best av IOS og Android, her er det delte meninger. Så man må nesten velge det man liker best. 

Jeg ser du spør spesifikt hvordan kamera på OnePlus 9 pro er sammenlignet med iPhone 11. iPhone 11 kan nok ikke sammenlignes, du må nok opp på iPhone 12 Pro max, da denne nye OnePlus konkurrerer mot de andre flaggskipene. 

Jeg kan jo kort si hva jeg foretrekker med OnePlus 9 PRO. Først og fremst så er den lynkjapp i bruk. Åpner apper osv. på et blunk, og opplever aldri noe "lagg". 

Skjermen er også helt fantastisk, og som du kan lese i de fleste tester er dette blant de beste skjermene på markedet. Både når det gjelder lysstyrke, dybde og kvalitet. 

Kamera er også meget godt. Det er naturlige farger og ser bra ut! Samarbeidet med "Hasselblad" er nok litt oppskrytt, men de har nok hatt en finger med i spillet.

Fordelen med OnePlus er jo også at det kommer jevnlige oppdateringer ganske ofte. Her føler jeg Apple og iOS henger litt etter, det er gjerne litt lenger tid mellom hver oppdatering/fix.

Et annet viktig punkt er jo pris. iPhone 12 Pro max koster 13.990,- kr. OnePlus 9 Pro koster 9.890,- kr. Altså drøye 4000,- kr forskjell på to telefoner som "kniver" om å være best. 

Noe annet som jeg syns er digg med OnePlus 9 Pro er ladehastigheten

Her ser du forskjellen i ladetid fra 0 til 100% på telefonene. 

Kablet lading: OnePlus 9 pro. 0--100% på 30 min. Iphone 12 Pro Mac 0-100% på 1 time og 30 min.

Trådløs lading: OnePlus 9 pro. 0--100% på 43 min. Iphone 12 Pro Mac 0-100% på 2 time og 30 min

I min hverdag er en time her og en time det svært viktig og setter stor pris på at det ikke tar flere timer å lade opp telefonen.

 

Kort fortalt, jeg tror du vil bli fornøyd med OnePlus. 

Lenke til kommentar

Ny firmware:

OxygenOS 11.2.4.4 oppdatering er kommet til enkelte brukere allerede, og er nok på vei ut i forskjellige regioner. 

Changelog:

  • System
    • Improved charging stability
    • Improved the sensitivity of the keyboard in the edge area
    • Improved the temperature control strategy
    • Fixed the issue that the battery icon in the status bar is abnormally displayed
    • Fixed the small probability issue that Google Fi SIM card can not accept incoming calls
    • Fixed known issues and improved system stability
    • Updated Android security patch to 2021.04
    • Updated GMS package to 2021.03
  • Camera
    • Improved the image purity and the ambiance performance
    • Improved the white balance consistency of the rear camera
    • Improved image over-sharpening of the rear camera
 
Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (2 timer siden):

Da har jeg fått min, men får desverre ikke brukt den før jeg har fått flipcasen fra Kina, jobber i litt røfft miljø så er best å ha beskyttelse.

Hva slags case har du bestilt :) ? Link gjerne til den. Alltid spennende å se hva folk bruker. 

Regner med du har fått tastet litt på den? Hva er første inntrykket?

For min del så bruker jeg det medfølgende sorte caset som følger med Stellar black versjonen. 

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (2 timer siden):

Hva slags case har du bestilt :) ? Link gjerne til den. Alltid spennende å se hva folk bruker. 

Regner med du har fått tastet litt på den? Hva er første inntrykket?

For min del så bruker jeg det medfølgende sorte caset som følger med Stellar black versjonen. 

Har ikke hatt tid å se på den ennda.

Bestillte herfra.

Case for Oneplus One plus 5T 3 3T 2 1 9 Pro 8 Nord Z 8T Nord N100 N10 5 Phone Case Leather Flip Cover|Wallet Cases| - AliExpress

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...