Gå til innhold

Dyrt å ta lappen


unwill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

så er det vel ikke akkurat HELT nødvendig for oss unge å ha egen bil heller er det? med mindre man bor på en øde øy uten busser og sånn.. bor man i en by går det stort sett busser..

 

lappen er nok meget mye mer viktig enn å få seg bil med det samme..

 

de fleste jeg kjenner på min alder som har kjøpt seg bil, bare råner uansett.. erke rart det blir dyrt! :roll:

Lenke til kommentar
så er det vel ikke akkurat HELT nødvendig for oss unge å ha egen bil heller er det? med mindre man bor på en øde øy uten busser og sånn.. bor man i en by går det stort sett busser..

 

lappen er nok meget mye mer viktig enn å få seg bil med det samme..

 

de fleste jeg kjenner på min alder som har kjøpt seg bil, bare råner uansett.. erke rart det blir dyrt! :roll:

for meg er det viktig med bil ..

siden alle jeg kjenner bor i andre bye .. og ikke ****** om jeg gidder å sitte på en buss i 30 min på en tur som tar 10 min med bil ...

 

 

jeg tror jeg må betale 7K bare for "obligatoriske opplæring" shitten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg tok lappen i våres(jepp , på våren :p)

i lillestjrøm.

siden jeg hadde lett-mc lappen fra før, og øvelseskjørt masse

(lønner seg! du sparer dritmange kjøretimer på å ha sitti i en bil før, tips, øvelseskjør med mor, ikke far, du har en tendens til å legge til deg uvaner med far :) )

så kjøpte jeg, eller dvs mam&papa kjøpte til meg i forskudds 18 års gave, pakke 2(eller B) el.no på wright,

dvs alt det obligatoriske, en oppkjøring + 10 vanelige kjøretimer

for 11.090 el.no slikt.

 

utenom, måtte jeg betale

glattkjøringsgebyr på 575

 

i tillegg kommer oppkjøringsgebyr fra biltilsynet på 500

og selve lappen på 200.

 

og til vintern, mørkekjøringskurs på kr 1700.

 

tilsammen nesten 15k.

 

noe billigere kunne jeg ikke fått det, med mindre jeg tok intensivkurs, (som det seff ikke var noe av akkurat da)

Lenke til kommentar
så er det vel ikke akkurat HELT nødvendig for oss unge å ha egen bil heller er det? med mindre man bor på en øde øy uten busser og sånn.. bor man i en by går det stort sett busser..

 

lappen er nok meget mye mer viktig enn å få seg bil med det samme..

 

de fleste jeg kjenner på min alder som har kjøpt seg bil, bare råner uansett.. erke rart det blir dyrt!  :roll:

 

med et kolektiv tilbud som vi har idag (stavanger), så er det ikke merkelig at folk vil ta lappen ASAP...

 

forresten så burde førerkort utdanning være valgfag på videregående...imho!

 

det er styresmaktene som ikke vil ha oss til å kjøre...men samtidig så gir de oss ikke et bra kolektiv tilbud...

 

hele greia er latterlig spør du meg... alt blir gjort halvveis her i landet, og den halvdelen som blir gjort, er den halvdelen som koster oss penger, men samtidig ikke gir oss ræva igjen for det...

Lenke til kommentar
jeg tok lappen i våres(jepp , på våren :p)

i lillestjrøm.

siden jeg hadde lett-mc lappen fra før, og øvelseskjørt masse

(lønner seg! du sparer dritmange kjøretimer på  å ha sitti i en bil før, tips, øvelseskjør med mor, ikke far, du har en tendens til å legge til deg uvaner med far :) )

så kjøpte jeg, eller dvs mam&papa kjøpte til meg i forskudds 18 års gave, pakke 2(eller B) el.no på wright,

dvs alt det obligatoriske, en oppkjøring + 10 vanelige kjøretimer

for 11.090 el.no slikt.

 

utenom, måtte jeg betale

glattkjøringsgebyr på 575

 

i tillegg kommer oppkjøringsgebyr fra biltilsynet på 500

og selve lappen på 200.

 

og til vintern, mørkekjøringskurs på kr 1700.

 

tilsammen nesten 15k.

 

noe billigere kunne jeg ikke fått det, med mindre jeg tok intensivkurs, (som det seff ikke var noe  av akkurat da)

 

Lappen min kom på ca kr 9600, husker ikke i farta om det er med regnet mørkekjøring, og jeg måtte reise bort for å ta teoriprøven og oppkjøring fordi de jeg bor på en liten drit plass.

 

Nei det var ikke intensivkurs :p

Lenke til kommentar

hittil har forelderene mine betalt litt under 1500kr og kjørelæreren mener at jeg allerede er klar til oppkjøring etter 3 kjøretimer :D Mangler vel bare klattkjøring, forbikjøring og langkjøring pluss 1 eller 2 kjøretimer til og oppkjøring da selvsagt. Skal nok få dette langt under 10k :D Tenker det blir en 6-7k jeg.

 

BTW: en enkelt kjøretime koster 380kr for meg :D

Lenke til kommentar

Hehe, en kamerat som bor i Oslo tok lappen oppi Hordaland pga. et tilbud med en leir og noe sånnt. Det første han gjorde når han kjørte farens bil i Oslo var å bryte vikeplikt, meie ned en syklist samt kollidere med en drosje.

 

Lappen røk i 3 mnd. med en gang. Han hadde ikke oversikt over det han gjorde pga. en helt anderledes form for trafikk i bygantene i Oslo enn i Bergen.

 

Hadde vært en ide å få mye lavere priser på nye biler, fjerne årsavgiften og heller lagt til en del på bensinen. Da hadde vi fått skiftet ut gamle livsfarlige biler, blitt kvitt mye forurensing samt at de som bruker bilen mest måtte ha betalt.

 

Doof

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...