Gå til innhold

Hva er egentlig greia med 💙'greia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein kan sikkert diskutere formålet med å kunne reagere på innlegg i det heile tatt, men når ein fyrst har denne muligheita så synes eg det er greit å kunne gi litt meir informasjon. 

Eg tolkar det slik at tommelen er ein nøytal liker, lyspæra er at du liker at innlegget er informativt, og hjerte må då bety at du liker innlegget emosjonelt sett. 

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden):

@The Avatar, okei, tommelen er en nøytral liker? Vi oppfatter vist forskjellige her ja. Det er jo lov. For meg har jeg aldri i verden blitt emosjonelt liker her inne på hele Diskusjon.no.

Nytten av hjertet kjem nok litt ann på kva delar av forumet du frekventerer. Særleg innafor "helse, samliv og kjærlighet" vil det nok være ein del tråder der det passer seg betre med eit hjerte for å vise medkjensle enn ein litt kald tommel.

Siste innlegget der eg kunne tenkt meg eit anna reaksjonsikon enn berre tommel eller lyspære i tråden til Merko der mora hans etterkvart oppdaterte tråden med dødsbodskapet. Då kjentes det heilt feil og gi tommel opp, og å reagerer med lyspære virka også heilt feil i ei slik setting.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (10 timer siden):

Nytten av hjertet kjem nok litt ann på kva delar av forumet du frekventerer. Særleg innafor "helse, samliv og kjærlighet" vil det nok være ein del tråder der det passer seg betre med eit hjerte for å vise medkjensle enn ein litt kald tommel.

Siste innlegget der eg kunne tenkt meg eit anna reaksjonsikon enn berre tommel eller lyspære i tråden til Merko der mora hans etterkvart oppdaterte tråden med dødsbodskapet. Då kjentes det heilt feil og gi tommel opp, og å reagerer med lyspære virka også heilt feil i ei slik setting.

Jeg ser ikke det som et problem med å vise en tommel i de trådene du nevner.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Vi har da fortsatt en ganske lik variant, stjerna er bare bytta ut med et hjerte ❤️ 

image.png.c95281abe06cf246c855c099416d2205.png 

Det der skapes bare enda mer forvirredelse. Når det er hjerte der og her. 😵😵 Jeg er enig med @Kjøleskap, få tilbake det det som var. Som jeg sa tidligere. Siden det er blidt slik, da kan man jo bare erstatte de tre med smilies. Sånn at det blir mindre forvirring.

Nøytral = 😐

Liker = 😍

Nyttig (innsiktsfullt) = 😎 (fant ikke helt den rette via mobilen, pga min mobil har færre valg med emojier. Det er den nærmeste jeg fant.)

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Syns den er en grei tilbakemelding på innlegg som åpenbart kun er ment til å virtue signalisere, og hvor forfatteren søker et klapp på skuldra eller en premie.

Tommelen er forbeholdt innlegg jeg er enig i, og lyspæra for innlegg hvor man i det minste har forsøkt å spikre sammen noe som ligner et argument. Greit da med et tredje alternativ man kan bruke ironisk.

Edit: Det er det frekkeste...

Endret av AntonMarkmus
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...