Gå til innhold

Hva er "SW-utvikling"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 2/20/2021 at 2:19 PM, Juletrefoten said:

Herregud 🤦🤦 hvorfor kunne de ikke bare brukt 1 sekund ekstra på å skrive noen som var forståelig. 

Fordi det fag-messig er en så vanlig forkortelse at det er tilnærmet umulig å forestille seg at man ikke veit hva det betyr. Som en som er involvert i ansettelsesprosessen av ny SW-utviklere så ville jeg blitt ganske så skeptisk hvis man ikke allerede er inneforstått med hva det betyr. Det er helt sikkert også andre forkortelser som faller inn under samme kategori.

Mulig jeg bare er vant med et mer formelt språk i utlandet, men her jeg jobber ville man allikevel ikke lagt ut en beskrivelse på ledig stilling hvor man inkluderte forkortelser. Det ville vært uakseptabelt uformelt. Tilsynelatende er det litt mer slapp holdning i Norge? :shrug:

Lenke til kommentar

Har fått innprentet fra barndommen av at man aldri skal bruke forkortelser når man skal være formell. Jeg skriver formelle søknader, og forventer det samme når jeg leser en annonse. Selv om dette er et typisk, norsk (og slapt) fenomen, så har Ernie helt rett i at forkortelser er noe man sjeldent ser i utlandet. I noen land (som Storbritannia), anses dette som direkte uhøflig. Om en skulle skrive forkortelser på en søknad feks, ville man i de fleste tilfeller ikke blitt vurdert for stillingen.

Det er også mange forkortelser som går om hverandre og da kan de være lett å blande. Om en dog søker på sw-utvikler på google kommer det frem flust med forklaringer på hva dette er, uten at det kan forveksles like lett med andre ting. 

image.thumb.png.58b179e71953f856eecc1c52c063ef5d.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...