Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows booter ikke v/restart


Anbefalte innlegg

Hei

Har oppgradert PC og har følgende;

Hovedkort - B550 F Gaming
CPU - AMD Ryzen 5 5600x
NVME - Kingston A1000 480GB M.2 SSD Nvme
SSD -Samsung 860 QVO 1TB

Har problemer med at Windows ikke booter når jeg kjører en restart av PC. Ved vanlig oppstart fungerer det fint.
Kan det være noe innstillinger i BIOS som skaper dette?

Windows er installert på SSD og ikke Nvme pga noe jævla krøll da jeg skulle gjøre en clean install etter oppgradering.
Windows installer klarte ikke finne Nvme-disken så jeg ga opp og installerte det på SSD.

Har heller ikke klart å renske Nvme helt ser det ut til, la ved bilde her som viser hvordan det ser ut i diskbehandling.Diskbehandling.PNG.d13a2618a6abd4e20977c09e34ef74c7.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei , har prøvd begge deler både uefi mode og "other os" som det står.
Fortsatt samme problem, windows booter kun ved vanlig start, ikke ved restart.

Så når jeg gjør endringer i BIOS - save og restart så stopper det helt opp når logoen og der det står press F2 eller del for å gå inn i BIOS (eller noe slikt) Da funker hverken F2 eller del knappen. Er nødt til å skru av maskinen med den fysiske start-knappen og gjøre en vanlig oppstart, da booter den inn i Windows.

Lenke til kommentar

Det kan se ut til at du i det minste har gjort krontabben å installere Windows med flere lagringsenheter tilkoblet. Det pleier det ofte å bli krøll av.

Hvis du vil rense en stasjon fullstendig kan du bruke Diskpart Clean. Da vil lagringsenheten fremstå som ny, upartisjonert og ikke initialisert.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hei Sedsberg

Det var akkurat det jeg forsøkte å ikke gjøre. Prøvde flere ganger å installere win 10 på kun Nvme med bare denne tilkoblet. Etter flere forsøk der win installerer ikke klarte å finne disken så ga jeg opp og koblet til ssd og installerte der.

Kanskje jeg bare må prøve diskpart clean som du nevner og prøve å installere på nytt på nvme igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...