Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Just now, JFM said:

Hvilken lov bryter de?

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Joda, men morsomt at de rett og slett bryter loven, innrømmer det og ikke har noen retningslinjer å henvise til en gang

Så du hadde X antall ordre på identisk skjermkort og de kansellerte alle utenom en? Eller avbestilte de ordre på andre varianter også? Si du bestilte 1 stk hver av MSI, Asus og Gigabyte og de kansellerte alle utenom en.

Lenke til kommentar

Komplett er blitt kundefiendtlig de siste årene, i beste fall likegyldig ovenfor kunde.

Jeg har en større ordre hvor alt bortsett fra en vare er reservert/på lager. Hvis det hadde vært for 10-15 år siden hadde de ringt og spurt om jeg trengte noe fra ordren i stedet for å vente i et halvt år på ting som er inne. Nå er holdningen, vi lar det gå for vi har nok kunder. Nå har de kuttet ut prisjakt også. De har nok kunder og klikk.

Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Komplett kommer unna med det meste for flesteparten har ikke vært kunder i 25 år og kan sammenligne gammel og ny kundebehandling. En femten-tyveåring som handler hos Komplett for første gang tror sikkert at det er slik det skal være i salg og service.

Helt enig, før så kunne man jo også få svar på tekniske spørsmål, dersom man ringte inn "litt vanskelig å se på bildet deres der, men er slot nr 2 der 8x elektrisk?" samt at de faktisk leste hva du mente var feil med produktene når du sender dem inn, sist jeg kranglet med komplett så kjørte de memtest på en RAM stick som hadde feil på RGB lyset....

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (5 minutter siden):

Helt enig, før så kunne man jo også få svar på tekniske spørsmål, dersom man ringte inn "litt vanskelig å se på bildet deres der, men er slot nr 2 der 8x elektrisk?" samt at de faktisk leste hva du mente var feil med produktene når du sender dem inn, sist jeg kranglet med komplett så kjørte de memtest på en RAM stick som hadde feil på RGB lyset....

Komplett testing har alltid vært dårlig. Sendte inn ett skjermkort for 15 år siden, det døde hver gang jeg skulle spille. De kjørte "stress test" med oppløsningen 320*240 og påstod ingenting galt. Fikk rapporten fra test softwaren med skjermkortet i retur og gebyr.

Lenke til kommentar

Stort sett enig med hva som er sagt om Komplett, men fikk lyst til å dele en positiv erfaring. Har en ordre der MSI 3060 Ti Gaimng X Trio har foreløpig dato 3. mars mens resten er på laget. Ideelt sett skulle man selvsagt fått delt opp leveringen, men når det ikke går så la jeg inn ny ordre på resten av delene og slettet disse ordrelinjene på opprinnelig ordre. Ene produktet hadde gått opp i pris, og da jeg spurte kundeservice om de kunne legge det til i handlekurven til opprinnelig pris slo de av en del ekstra på prisen uten at jeg spurte om det. Ble ikke halelujastemning akkurat, men et pluss i boka.

Lenke til kommentar
1 minute ago, KjellV said:

Stort sett enig med hva som er sagt om Komplett, men fikk lyst til å dele en positiv erfaring. Har en ordre der MSI 3060 Ti Gaimng X Trio har foreløpig dato 3. mars mens resten er på laget. Ideelt sett skulle man selvsagt fått delt opp leveringen, men når det ikke går så la jeg inn ny ordre på resten av delene og slettet disse ordrelinjene på opprinnelig ordre. Ene produktet hadde gått opp i pris, og da jeg spurte kundeservice om de kunne legge det til i handlekurven til opprinnelig pris slo de av en del ekstra på prisen uten at jeg spurte om det. Ble ikke halelujastemning akkurat, men et pluss i boka.

Her har jeg ventet 3 dager på å få fjernet 2 ordrelinjer

Lenke til kommentar
BadCat skrev (41 minutter siden):

Det er vanskelig å få 100 MH/s med spenningskurve. 

Med kjøleren på TUF Gaming må man ha viftene på minst 85% for at de skal ha den innvirkningen som trengs hvis kortet kjører varmt. Støyen er helt ok til og med 85% På den annen side. Hvis kortet står luftig og kjører kaldt, vil det kunne kjøre på auto og legge seg på ca 53%. Spørsmålet er om minne og VRM får nok kjøling på 53% når man kjører full spiker på mininga.

 

 

Du må muligens starte den flate kurven høyere enn 731mv. Kanskje 750mv eller enda høyere. Ved powerlimit vil typisk spenning ligge over det du greier med perfekt voltkurve. Hos meg får jeg 57Mh\s med 129-132W i forbruk med 731mv-kurve. Med powerlimit og 57Mh\s ligger forbruket rundt 10W høyere og vifta må kjøre på litt høyere prosent og det bråker mer.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare dritt med Komplett, men jeg skulle ønske jeg hadde noe mer positivt å si enn at de er gode til å emballere varene, så lenge man styrer unna den minste emballasjen (bestill alltid flere varer ved fysisk små produkter slik at de må gå opp i størrelse på emballasje). Strix fra Komplett kommer i tre emballasjer (retail, standard emballasje fra ASUS og ytre emballasje) som vanlig, mens fra noen andre kom TUF-en i en pappfolder som var stripset på utenpå retaileska. Denne emballasjen holdt ikke helt frem.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Cowboystrekk said:

Du må muligens starte den flate kurven høyere enn 731mv. Kanskje 750mv eller enda høyere. Ved powerlimit vil typisk spenning ligge over det du greier med perfekt voltkurve. Hos meg får jeg 57Mh\s med 129-132W i forbruk med 731mv-kurve. Med powerlimit og 57Mh\s ligger forbruket rundt 10W høyere og vifta må kjøre på litt høyere prosent og det bråker mer.

Jeg kjørte opp kurven til jeg kom både rett under og over 230W. Kom ikke over 96MH/s, temperaturen ble ikke nevneverdig bedre og effektiviteten var ikke på topp. Hvis jeg setter 62% og 1350+ på minnet går den rett opp på 100.X

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Jeg kjørte opp til jeg kom både rett under og over 230W. Kom ikke over 96MH/s, temperaturen ble ikke nevneverdig bedre og effektiviteten var ikke på topp. Hvis jeg setter 62% og 1350+ på minnet går den rett opp på 100.X

Ok, mulig det funker annerledes på kort med GDDR6X. På 3060ti har jeg ikke sjans til å få samme effektivitet på pwr-limit som voltkurve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...