Gå til innhold

CPU 55 C ved spilling?


Aenour19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Aenour19 said:

Jeg må ta ut den svarte vifta, den stjeler all kald luft som blir tatt inn foran. For det er iskaldt nemlig på front topp av kabinettet mens de 2 bakerste på topp er litt varme.

Det går for det meste på støv. Om du sender ut mer luft fra kabinettet enn frontviftene trekker inn, vil luft trekkes inn fra alle kriker og kroker i kabinettet som ikke er filtrerte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, L1pslide said:

Det går for det meste på støv. Om du sender ut mer luft fra kabinettet enn frontviftene trekker inn, vil luft trekkes inn fra alle kriker og kroker i kabinettet som ikke er filtrerte. 

Men andre ord, den crosshair vifta (svart) er unødvendig i kabinettet?

Endret av Aenour19
Lenke til kommentar
Aenour19 skrev (1 time siden):

Spilte Diablo 3 nå nettopp, plutselig PC'n skrur seg av og viftene står på fult. Dette skjedde nå 2 ganger i løpet av 10 minutter, hva kan årsaken være?

Hva skjer så? Starter den opp som normalt igjen?

Se om det står noe i Event Log (Hendelsesliste eller hva den heter på norsk).

Lenke til kommentar
7 minutes ago, PantZman said:

Hva skjer så? Starter den opp som normalt igjen?

Se om det står noe i Event Log (Hendelsesliste eller hva den heter på norsk).

Nei den starter ikke igjen, kun viftene og dem høres ut som en jet fly motor. Ingenting stod i event log. Forstår ikke, kjører BF V på fult. GPU temperatur var ikke høyere enn 65 grader, CPU knapt 50 grader. Veldig merkelig. 

Lenke til kommentar

Står PCen med viftene på full guffe til du slår den av selv? Om ja så høres det ikke ut som problemet nødvendigvis er temperatur relatert.
Ut i fra egen erfaring vil PCen slå seg helt av selv (og nekte å slå seg på igjen på en stund) om temperatur blir for høy. Høy temperatur kan selvfølgelig føre til ustabilitet og kræsj.

Rart det skjer i Diablo og ikke BF når jeg vil tro sistnevnte er en del mer krevende å kjøre.

Bruker du Vsync i spillene?
Har du overklokket systemet?

Lenke til kommentar
7 hours ago, PantZman said:

Står PCen med viftene på full guffe til du slår den av selv? Om ja så høres det ikke ut som problemet nødvendigvis er temperatur relatert.
Ut i fra egen erfaring vil PCen slå seg helt av selv (og nekte å slå seg på igjen på en stund) om temperatur blir for høy. Høy temperatur kan selvfølgelig føre til ustabilitet og kræsj.

Rart det skjer i Diablo og ikke BF når jeg vil tro sistnevnte er en del mer krevende å kjøre.

Bruker du Vsync i spillene?
Har du overklokket systemet?

Nei, vsync er skrudd av i Diablo 3 og ingenting er overklokket i systemet. Bruker kun afterburner pga vifte kurven til skjermkortet. 

Lenke til kommentar

Hvis du har et 3000-serie grafikkort vil det muligens hjelpe å undervolte kortet med MSI Afterburner. Det kan også være Nvidia driveren da jeg har opplevd dette i noen spill (eks. Rust) på de par nyeste driverne men det ble da fikset med undervolting av GPU.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Theo343 said:

Hvis du har et 3000-serie grafikkort vil det muligens hjelpe å undervolte kortet med MSI Afterburner. Det kan også være Nvidia driveren da jeg har opplevd dette i noen spill (eks. Rust) på de par nyeste driverne men det ble da fikset med undervolting av GPU.

CoreVoltage den første og øverste? Og eventuelt hva burde jeg sette den på for nå ser det slikt ut.

Untitled.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...