Gå til innhold

Timebasert SPOT VS. måned snitt SPOT priser?


Anbefalte innlegg

maxijoker skrev (6 timer siden):

En graf som jeg fant på nettet hos en kraftleverandør viser ett forbruksmønster for strøm en tilfeldig dag i 2019. Det vi ser her er at spotpris basert pris kW, ligger lavere enn den timebaserte prisen. Ikke før på morgenkvisten er nærmest omme og en del timer utover er disse to prisene jamførende.  Fant denne her: https://www.glitreenergi.no/strom/timesprising/  (mislykket for opplastning her, error -200)

Er det denne du sikter til?

Spotpris.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KVTL skrev (12 timer siden):

Er målet med tråden å spare noen ører, er min anbefaling å skifte til strømleverandør med prisgaranti og spotpris- avtale. Let så opp beste tilbud på spot- pris (gjerne en del øre i avslag per kw) og krev prisgarantien. Du vil garantert spare mer på det enn denne vurderingen fordi det uansett i beste fall bare vil gi deg noen få ører i innsparinger.

Egentlig ikke, men som resultat  - kanskje. Men slik du erfarer det, er din løsning et godt alternativ og som må utprøves, her.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (3 timer siden):

Så du ikke det siste innlegget mitt?

JO, -og det var ikke noen hyggelig lesing (...at jeg manglet nok kaffe her...)

Likevel, jeg tror enden på visa i denne tråd blir å følge KVTL.

Så er det unntakene en må være obs på, og lese kontraktspunkter nøye.

For eks., en prisgaranti for et introduksjonstilbud, varighet 6 mnd., påslag -13.60 øre/kW - hvilken kraftleverandør kan matche dette med en prisgaranti? Jeg vet sannelig meg, ikke jeg?

Endret av maxijoker
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Bli med i gruppa Prismatch strøm på Facebook. Her er tema akkurat dette med prisgaranti (prismatch). Det er en enkel og fin måte å spare penger på ved stadig å matche mot de beste tilbudene i markedet. Flere aktører tilbyr prismatch men med varierende vilkår. Fjordkraft og NorgesEnergi er mest brukt. Krever per nå aktiv oppfølging hver måned, men håpet er å kunne utvikle en tjeneste som tilbyr en grad av automatisering. 

Mvh Trond 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...