Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 av mine favorittspill på PC i den tiden. Stunts og Lemmings. Rått oppsett. Må innrømme jeg er litt missunlig. 🥰

Ja,fant ut det med blåsetrikset nå i ettertid,haha. Litt sykt at vi drev å blåste så mye som vi gjorde. Var garantert ikke veldig lurt. Regner med det endte både det ene og andre inni der.

• Liker 1
Skrevet

Kan anbefale Sky Force til de som liker slike spill (finnes også på Steam uten reklame). Meget bra Gratis og reklamefinansiert. Akseptabel mengde reklame i motsetning til f.eks Minion Rush (endless runner)

Skrevet
On 9/6/2025 at 3:48 PM, BamseMums80 said:

2 av mine favorittspill på PC i den tiden. Stunts og Lemmings. Rått oppsett. Må innrømme jeg er litt missunlig. 🥰

Ja,fant ut det med blåsetrikset nå i ettertid,haha. Litt sykt at vi drev å blåste så mye som vi gjorde. Var garantert ikke veldig lurt. Regner med det endte både det ene og andre inni der.

Ser du ikke at det er en Amiga? Lemmings på PC var elendig.

The Amiga version of Lemmings offered a more fluid and responsive mouse control experience compared to the DOS version, largely due to the Amiga's superior graphics hardware and more advanced multitasking operating system, which resulted in less input lag and a smoother pointer motion. The Amiga's architecture was also better suited for the mouse-driven gameplay of Lemmings, leading to a more satisfying and precise experience for players. 

Jeg vil påstå at fortrinnet var Paula-brikken i Amiga-en, men la gå.

Skrevet
1 minute ago, BadCat said:

Ser du ikke at det er en Amiga? Lemmings på PC var elendig.

Ser det,men PC versjonen som jeg spilte fikk likevel mange timer. Amiga versjonen fikk jeg spille hos en kompis.

Skrevet
20 hours ago, BadCat said:

Hele arkitekturen på Amiga var synergistisk satt sammen slik at summen i ytelse ble veldig bra for sin tid, og langt bedre enn en kunne forvente av en Motorola 68000 CPU. Det at Lemmings fungerte så bra med bitplane-grafikk når PC brukte chunky-piksel som er mye lettere å manipulere effektivt er jo egentlig litt overraskende.

Bare det å få til effektiv scrolling på PC var jo en bragd vi kan takke John Carmack for.

Skrevet
1 hour ago, vidor said:

Hele arkitekturen på Amiga var synergistisk satt sammen slik at summen i ytelse ble veldig bra for sin tid, og langt bedre enn en kunne forvente av en Motorola 68000 CPU. Det at Lemmings fungerte så bra med bitplane-grafikk når PC brukte chunky-piksel som er mye lettere å manipulere effektivt er jo egentlig litt overraskende.

Bare det å få til effektiv scrolling på PC var jo en bragd vi kan takke John Carmack for.

Jeg snakker utelukkende om musesamplinga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...