BIG1 Skrevet lørdag kl 13:40 Skrevet lørdag kl 13:40 Har lest at fuktigheten ga noe bedre kontakt men over tid gjorde fukt/spytt mer skade.
BamseMums80 Skrevet lørdag kl 13:48 Skrevet lørdag kl 13:48 2 av mine favorittspill på PC i den tiden. Stunts og Lemmings. Rått oppsett. Må innrømme jeg er litt missunlig. 🥰 Ja,fant ut det med blåsetrikset nå i ettertid,haha. Litt sykt at vi drev å blåste så mye som vi gjorde. Var garantert ikke veldig lurt. Regner med det endte både det ene og andre inni der. 1
Nukleosid Skrevet lørdag kl 21:45 Skrevet lørdag kl 21:45 BamseMums80 skrev (2 timer siden): Litt NES en lørdagskveld. Gradius Ah, tror dette må være mitt favorittspill på NES 🤩 1
vidor Skrevet søndag kl 22:47 Skrevet søndag kl 22:47 Kan anbefale Sky Force til de som liker slike spill (finnes også på Steam uten reklame). Meget bra Gratis og reklamefinansiert. Akseptabel mengde reklame i motsetning til f.eks Minion Rush (endless runner)
BadCat Skrevet søndag kl 23:55 Skrevet søndag kl 23:55 On 9/6/2025 at 3:48 PM, BamseMums80 said: 2 av mine favorittspill på PC i den tiden. Stunts og Lemmings. Rått oppsett. Må innrømme jeg er litt missunlig. 🥰 Ja,fant ut det med blåsetrikset nå i ettertid,haha. Litt sykt at vi drev å blåste så mye som vi gjorde. Var garantert ikke veldig lurt. Regner med det endte både det ene og andre inni der. Ser du ikke at det er en Amiga? Lemmings på PC var elendig. Quote The Amiga version of Lemmings offered a more fluid and responsive mouse control experience compared to the DOS version, largely due to the Amiga's superior graphics hardware and more advanced multitasking operating system, which resulted in less input lag and a smoother pointer motion. The Amiga's architecture was also better suited for the mouse-driven gameplay of Lemmings, leading to a more satisfying and precise experience for players. Jeg vil påstå at fortrinnet var Paula-brikken i Amiga-en, men la gå.
BamseMums80 Skrevet søndag kl 23:58 Skrevet søndag kl 23:58 1 minute ago, BadCat said: Ser du ikke at det er en Amiga? Lemmings på PC var elendig. Jeg vil påstå at fortrinnet var Paula-brikken i Amiga-en, men la gå. Ser det,men PC versjonen som jeg spilte fikk likevel mange timer. Amiga versjonen fikk jeg spille hos en kompis.
vidor Skrevet mandag kl 20:10 Skrevet mandag kl 20:10 20 hours ago, BadCat said: Jeg vil påstå at fortrinnet var Paula-brikken i Amiga-en, men la gå. Hele arkitekturen på Amiga var synergistisk satt sammen slik at summen i ytelse ble veldig bra for sin tid, og langt bedre enn en kunne forvente av en Motorola 68000 CPU. Det at Lemmings fungerte så bra med bitplane-grafikk når PC brukte chunky-piksel som er mye lettere å manipulere effektivt er jo egentlig litt overraskende. Bare det å få til effektiv scrolling på PC var jo en bragd vi kan takke John Carmack for.
BadCat Skrevet mandag kl 21:17 Skrevet mandag kl 21:17 1 hour ago, vidor said: Hele arkitekturen på Amiga var synergistisk satt sammen slik at summen i ytelse ble veldig bra for sin tid, og langt bedre enn en kunne forvente av en Motorola 68000 CPU. Det at Lemmings fungerte så bra med bitplane-grafikk når PC brukte chunky-piksel som er mye lettere å manipulere effektivt er jo egentlig litt overraskende. Bare det å få til effektiv scrolling på PC var jo en bragd vi kan takke John Carmack for. Jeg snakker utelukkende om musesamplinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå