:utakt Skrevet 26. august Forfatter Skrevet 26. august Tailzo skrev (13 minutter siden): Hei! Ja, jeg har prøvd det. En av de mest "klassiske rpg" på Saturn. Og pent er det også. Men det skiller seg ikke veldig ut, og oversettinga til engelsk bringer med seg litt snodig dialog. Du må gjerne oppdatere meg om du spiller det ferdig, det gjorde ikke jeg. Kampene burde fått noen ekstra timer under utviklingen. Halvparten av angrepene blir blokkert (gjør bare at ting trekker ut i tid), og det er et par sekunder lastetid for hver kamp. Som kommer tett som hagl. Retroarch har "fast forward" funksjon, så det går nå greit, men på original hardware tror jeg at jeg hadde blitt litt frustrert. Merket at dialogen er litt, hva skal jeg si, "utradisjonell"? Bare moro det. 😁
torbjornhb Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Fikk plutselig veldig lyst til å spille gode gamle SNES-utgaven av Theme Park World på 75 tommern. Vet det fantes noen konsoller som kunne kjøre gamle SNES-spill, men usikker på hva jeg trenger for å kunne kjøre spillet og andre SNES-spill. Er det beste å gå for Switch 2, og deretter det billige abonnementet som gir tilgang til gamle spill? Eller finnes det en konsoll jeg kan gå for? Takknemlig for at alle svar 🙂
vidor Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden SNES-emulator får man jo til alt. Det enkleste er nok å bare spille det på PC/laptop. Nest enkleste er å gå for en håndholdt. Dette kan være alt fra billige kinating til f.eks en PSP / PSVITA el.l Enkelte bruker faktisk originale XBOX til f.eks CoinOPS som også har SNES-støtte. De mest entusiastiske har også koblet på en gammel CRT-TV. Du kan jo kjøre ut SNES-signal til en 4K 75", men da blir du mest sannsynlig fryktelig skuffet over hvordan du husket originalen fra da du spilte det. 1
torbjornhb Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden vidor skrev (8 minutter siden): SNES-emulator får man jo til alt. Det enkleste er nok å bare spille det på PC/laptop. Nest enkleste er å gå for en håndholdt. Dette kan være alt fra billige kinating til f.eks en PSP / PSVITA el.l Enkelte bruker faktisk originale XBOX til f.eks CoinOPS som også har SNES-støtte. De mest entusiastiske har også koblet på en gammel CRT-TV. Du kan jo kjøre ut SNES-signal til en 4K 75", men da blir du mest sannsynlig fryktelig skuffet over hvordan du husket originalen fra da du spilte det. Takk for tips. Hva vil du anbefale for best mulig opplevelse uavhengig av pris. Har vurdert å kjøpe Switch 2 en stund uansett, men litt usikker på hvor mye det blir brukt. Det jeg elsket med SNES var hvor enkelt og raskt det var å komme i gang med spillingen. På de nymotens konsollene så tar det jo hundre år med videoer og introer før man kommer i gang 🙂
BamseMums80 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Ikke akkurat økonomisk å kjøpe en switch 2 for å primært spille SNES eller andre konsoller i en æraen. Hva med en SNES mini da? De er jo "play and go" Er jo nesten en SNES,bare med en meny til å velge spillet.
vidor Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Enkleste er å bare bruke en PC. En slipper å spille i fullscreen og kan justere størrelsen sånn at det blir stort nok og også ser rimelig bra ut. Du må jo laste ned og installere emulator og så trenger du jo ROM for spillet. Vet ikke om Switch 2 tilbyr retrospill på online markedsplass, men jeg ville vært litt forsiktig mer å hacke den med de holdningene Nintendo kjører med å demonisere preservasjon av eldre spill og angrepene de gjør mot miljøet. Bruker selv en gammel XBOX mot en LCD TV fra Samsung, og er godt fornøyd med det, men det koster jo også noen kroner og er litt jobb å sette opp. Fordelen er jo at en an kan bruke en god kontroller.
torbjornhb Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Jeg har både PS5 kontroller og Google Stadia kontroller i dag. Bruker Mac, og vet ikke om det har noe å si. Du tenker da @vidor å laste ned en emulator på Mac'n å spille direkte på den? @BamseMums80, SNES Mini har vel kun et begrenset utvalg spill?
:utakt Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden torbjornhb skrev (1 minutt siden): Jeg har både PS5 kontroller og Google Stadia kontroller i dag. Bruker Mac, og vet ikke om det har noe å si. Du tenker da @vidor å laste ned en emulator på Mac'n å spille direkte på den? @BamseMums80, SNES Mini har vel kun et begrenset utvalg spill? Du kan modifisere SNES mini til å legge inn nær sagt hva du vil av spill, fra ulike konsoller. Det er ikke veldig vanskelig, men du bør kanskje like å fikle litt med programvare om du skal gå den veien. Det gjelder for så vidt om du skal gå for emulator på pc også. Theme Park er i utgangspunktet ikke med på SNES mini. 1
BamseMums80 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 3 minutes ago, torbjornhb said: @BamseMums80, SNES Mini har vel kun et begrenset utvalg spill? Den kan med et lite program på PC lett "åpnes" for veldig mange flere spill. Man kan tilføre både boxart og annet. 1
torbjornhb Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Men emulator til PC/Mac, det er vel i utgangspunktet ikke lovlig?
vidor Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Gjorde et par søk og disse dukket opp; https://bsnes.org/download/mac https://www.igeeksblog.com/best-snes-emulators-mac Bruker ikke Mac til Emu selv, så vet ikke hva som er best. Tipper du får opp PS5 eller Stadia-kontrolleren på noen. I det minste fungerer tastatur til kontroll.
Thor. Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Emulator er lovlig, det er "roms", altså data fra spillkasettene som er å ande som brudd på åndverkloven. Blir ikke praktisert mot privatpersoner hvis det kun er til eget bruk. Mange mener at roms er ok så lenge en eier spillet fysisk. Jeg hadde gått for Retroarch, eller en variant av denne som retropie, batocera og lignende. https://www.retroarch.com/?page=platforms
BIG1 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Nintendo switch oled med custom firmware og retroarch er gull verdt🥰 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå