Gå til innhold

360mm radiator plassering i kabinett?


Anbefalte innlegg

Frontmontert suger ny kald luft inn på radiator montert rør ned med pumpe lavere enn radiator:

+ Kaldere CPU

- Varmere GPU

Toppmontert suger varm luft inne fra kabinettet ut gjennom radiatoren:

+ Kaldere GPU

- Varmere CPU

 

Jeg ville tatt frontmontert med rør ned og pumpe lavere enn radiator om mulig. Dette er og sikrere mtp at toppmontert må ha luftstrøm øverst som eksponerer PC for mulige uhell med søl av væske (øl osv). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rotteronny skrev (6 timer siden):

F:

 

Jeg ville tatt frontmontert med rør ned og pumpe lavere enn radiator om mulig. Dette er og sikrere mtp at toppmontert må ha luftstrøm øverst som eksponerer PC for mulige uhell med søl av væske (øl osv). 

Har satt den på toppen med luften som suges ut, ser også at topp panelet er veldig luft tett så usikker om det burde være på 😅

Det med søl, PCen min er oppe på bordet. Ikke under, jeg liker og ha pcen lett tilgjengelig og.. Mindre støv!

(F og mye støv den hadde under bordet!) 

CPU har ligget på 35-40 idle og 60-68c under high load med noctua kjøleren. Usikker om det blir så mye verre med denne kjøleren 😅

 

vara skrev (5 timer siden):

Det har stor betydning for ram temperatur hvis du har 360mm oppe som outtake. Det er snakk om typ 5-10c høyere temps på ram med p600s kabinett og rtx 3080. Selv med 3x 140mm vifter forran.

Har 140x2 foran med 120x3 oppe, usikker om 2x3 vifte ratio er verre enn 2x1 som jeg hadde i forrige kabinett 🤔

 

J!nx skrev (5 timer siden):

Har min i toppen med som blåser ut + tre inn vifter i front og en ut bak og en 40mm som peker mot VRM kjøleblokka.

 

 

Skal se om jeg kan få sette 3 inn, men tror ikke r6 kabinettet støtter 3x140 foran 😅

 

Får å være ærlig har jeg akkurat satt inn pumpen på prosessoren med 3d printet braketter som tåler høye temperaturer 🤔

Ganske takknemlig at jeg fikk hjelpe av en onkel som hadde 3d printer.

Nå gjelder det bare å se på om jrg skal bruke kontrolleren i selve kabinettet eller bruke cooler master sin egen rgb control.. 

Er et hav av kabler og Undrer på om det er mulig å se noe logikk i dette strips helv dot dot dot. 

Fjernet å dog den ene bakplaten ettersom den blokkerte endel arbeid i starten.. Nå med kjøleren på plass tviler jeg at jeg kan lirke den inn igjen 😑

Men nå må jeg virkelig se på ledningene som ser nok så kompliserte ut 😅

Lenke til kommentar
J!nx skrev (1 time siden):

Veldig kjekt med slik tynn svart hobbyteip som ikke sitter så veldig hardt i, men sitter godt nok til å samle kabler med osv.

Med så mange kabler jeg har stripset fast nå er jeg helt 100% enig, har et eller annet sted men gudene vet kun hvor. 

Har satt opp cooler master sin løsning og håper for guds skyld rgb funker.. Gjort akkurat som tegningen sier men nå er jeg spent. Måtte finne frem enda en sata kabel for å gi ledning nok til den lille boksen..

Tviler luften blir dyttet ut bra nok så har bare fjernet lokket på kabinettet på toppen 😅

IMG_20201128_003025.thumb.jpg.84722c5510b8d39d98727870d35d236a.jpg

Lenke til kommentar

Fikk det endelig til, var virkelig overrasket at den kom på med en gang.

Var så sikker på at jeg hadde f'et opp noe med kontrolleren men neida. Får bare overleve uten topplokk så den kan dytte lufta ut. 

Bilde:

IMG_20201128_004446.thumb.jpg.87668e337ff1da69e999fdf46627d1be.jpg

Edit: Er nå jeg angrer på black/silent og vurderer å skaffe ramme med vindu 😑

Endret av MultiGamerClub
Edit1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (13 timer siden):

Har du vurdert å skaffe kabinett med 9+ vifter inn/ut, for eksempel 011 Dynamic fra Lian Li? Da kan man sørge for ok temperatur på både grafikkort og prosessor.

Mtp jeg kjøpte R6 kabinettet for et halvt år siden og var ganske klar for og lokke systemet så jeg slapp å se på regnbue spy, nei egentlig ikke :) Etter nærmere å se på kabinettet ser jeg hvor stort det er, men bakside for selve strømforsyningen, skal virkelig vurdere det neste gang jeg skal oppgradere, takker :)

 Ser at det virkelig er åpent med store muligheter for vifter på
frontsiden av kabinettet (011), det ser ut som et drømme kabinett.

Men liker og ha maskiner oppe på bord så sliter litt med plass til 2 skjermer allerede med Fractal Design kabinettet hehe :)

Men skal vurdere det grundig, det så faktisk ganske bra ut!

Endret av MultiGamerClub
Endret noe på teksten, sa noe 2 ganger. Ninja!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...