Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Kanelbollemannen skrev (25 minutter siden):

 

Ikke kjøp derfra heller. Sist gang solgte de PS5 for 8000kr.

 

Kiddooo skrev (26 minutter siden):

De selger den for 8, du kan få en til samme pris på finn...

Nei hadde ikke tenkt heller, ville bare bekrefte mine tanker. Nå som Elkjøp er ferdig med konkurransen, legger de nok ut fortløpende når kommer på lager. Eller de kan godt fortsette med konkurranse for min del, så lenge ikke går for lang tid mellom dem.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Myst skrev (4 minutter siden):

 

Nei hadde ikke tenkt heller, ville bare bekrefte mine tanker. Nå som Elkjøp er ferdig med konkurransen, legger de nok ut fortløpende når kommer på lager. Eller de kan godt fortsette med konkurranse for min del, så lenge ikke går for lang tid mellom dem.

 

tror de fortsetter med konkurranser. Sto det i mailen

Lenke til kommentar

Eneste måten de kan fortsette salget av PS5 nå er utelukkende i butikk. Informer om salg. Lag fysisk køsystem med avstand - Sørg for å ha beholdningen noenlunde korrekt iht. køen. De ivrigste står i kø en god stund, de andre som ikke kan. Tough luck. Eneste måten det kan foregå legit på nå. For å unngå scalpers. Er stort sett samme gjengen som selger streetware, Jordan sko og ps5 på finn. Få det vekk.

Kjører de dette i 2 omganger så kan de legge ut på nett igjen utover våren og sommeren. Så er det etter all sannsynlighet i balanse igjen. Gyldig forslag i hvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Xtranova said:

Eneste måten de kan fortsette salget av PS5 nå er utelukkende i butikk. Informer om salg. Lag fysisk køsystem med avstand - Sørg for å ha beholdningen noenlunde korrekt iht. køen. De ivrigste står i kø en god stund, de andre som ikke kan. Tough luck. Eneste måten det kan foregå legit på nå. For å unngå scalpers. Er stort sett samme gjengen som selger streetware, Jordan sko og ps5 på finn. Få det vekk.

Kjører de dette i 2 omganger så kan de legge ut på nett igjen utover våren og sommeren. Så er det etter all sannsynlighet i balanse igjen. Gyldig forslag i hvertfall.

Butikker som power gir en blanke i hva du eller jeg måtte mene 
Så lenge de selger unna så er det alt de bryr seg om 
Med tanke på at Sony selv har sagt at man skal kun selge online, så vil det nok ikke skje 

Lenke til kommentar
ilalo skrev (1 minutt siden):

Butikker som power gir en blanke i hva du eller jeg måtte mene 
Så lenge de selger unna så er det alt de bryr seg om 
Med tanke på at Sony selv har sagt at man skal kun selge online, så vil det nok ikke skje 

Hehe. Det forstår jeg også. Men dette er vel et forum man har lov til å ytre en mening, så lenge det er innenfor riktig tema/tråd? 😛

Når det gjelder kun online salg var vel dette kun til release i November? Eller har jeg misset noe her? Så jo den japanske butikken solgte fysisk i avisen der (men da riktignok uten god nok sikkerhet tydeligvis).

Lenke til kommentar
klakkify skrev (3 minutter siden):

Jeg gav opp PS5 i går. Så de hadde fått inn Xbox series X på min lokale elkjøp. Stakk innom butikken og fikk kjøpt i ro og mak over disk.
Blir nok PS5 etterhvert også, men ikke før en evt. slim versjon nå.

Har faktisk sittet det siste døgnet og vurdert det samme. Man får sikkert solgt den til sommeren med et mindre tap dersom man da omsider har fått tak i en PS5. Får bruke litt tid å se om det er noen interessante spill osv. Kjedelig å måtte begynne spillsamlingen på nytt i enkelte tilfeller. Er vel der skoen trykker for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Xtranova said:

Hehe. Det forstår jeg også. Men dette er vel et forum man har lov til å ytre en mening, så lenge det er innenfor riktig tema/tråd? 😛

Når det gjelder kun online salg var vel dette kun til release i November? Eller har jeg misset noe her? Så jo den japanske butikken solgte fysisk i avisen der (men da riktignok uten god nok sikkerhet tydeligvis).

Så klart, jeg mente ikke noe vondt med det jeg skrev 
så beklager om du tolket det feil 

Forstår frustrasjonen til folk
Er nok enig med deg, letteste for folk hadde vært om de solgte fysisk 

Tror ang online gjelder ut 2021, usikker 
kanskje noen med mer info kan svare 

Lenke til kommentar
Xtranova skrev (Akkurat nå):

Har faktisk sittet det siste døgnet og vurdert det samme. Man får sikkert solgt den til sommeren med et mindre tap dersom man da omsider har fått tak i en PS5. Får bruke litt tid å se om det er noen interessante spill osv. Kjedelig å måtte begynne spillsamlingen på nytt i enkelte tilfeller. Er vel der skoen trykker for min del.

Det som gjorde at jeg faktisk valgte å kjøpe Series X nå var gamepass og at jeg hadde både Xbox One og PS4 fra før.
Men må ha PS5 ved en senere anledning. Liker exclusive spilla der bedre enn på xbox.

Lenke til kommentar
klakkify skrev (3 minutter siden):

Det som gjorde at jeg faktisk valgte å kjøpe Series X nå var gamepass og at jeg hadde både Xbox One og PS4 fra før.
Men må ha PS5 ved en senere anledning. Liker exclusive spilla der bedre enn på xbox.

Mhm. Aldri hatt Xbox i det hele tatt, og har vel knapt en eneste kompis eller bekjent som spiller det, hehe. Ender sikkert med å kjøpe en alt for dyr og kraftig gaming pc til slutt - kun for å spille FM :D

Lenke til kommentar
klakkify skrev (18 minutter siden):

Jeg gav opp PS5 i går. Så de hadde fått inn Xbox series X på min lokale elkjøp. Stakk innom butikken og fikk kjøpt i ro og mak over disk.
Blir nok PS5 etterhvert også, men ikke før en evt. slim versjon nå.

Jeg er snart der jeg også, har en følelse av at det ikke blir noe PS5 før til høsten. Et godt påskudd for å prøve Xbox er at jeg aldri har fått gleden av å spille Forza, men alltid hatt lyst på det. Fikk min første PlayStation til jul i 1997 (tror jeg) og har etter det kjøpt ny konsoll med en gang de har blitt lansert. Det er litt vemodig det her. 🥲

Lenke til kommentar
Xtranova skrev (24 minutter siden):

Hehe. Det forstår jeg også. Men dette er vel et forum man har lov til å ytre en mening, så lenge det er innenfor riktig tema/tråd? 😛

Når det gjelder kun online salg var vel dette kun til release i November? Eller har jeg misset noe her? Så jo den japanske butikken solgte fysisk i avisen der (men da riktignok uten god nok sikkerhet tydeligvis).

Er nok uansett billigere for de å selge online, slipper jo logistikk ut til hver enkelt butikk.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...