Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

28 minutes ago, BanDanny said:

Var det et forsøk på humor? Influenser er da et norsk ord?

Sure thing.

Influenser (engelsk: influencer) eller påvirker er en opinionsdanner

Ikke at det var greia. Opinionsdanner faktisk. Enda godt det er helg.

Edited by Theo343

Jarned skrev (14 minutter siden):

Spurte om kor langt bak i køen eg var hjå netonnet, men det kunne dei ikkje svare på.

B4859F80-5317-4C0A-A0E0-1978A529B57C.jpeg

Fikk leveringsbekreftelse i dag jeg også. Kan ikke være mange med optisk som ikke fikk sendt i dag?

Schuminator skrev (2 minutter siden):

Fikk leveringsbekreftelse i dag jeg også. Kan ikke være mange med optisk som ikke fikk sendt i dag?

Når betalte du? Eg betalte 0810

gondron skrev (1 time siden):

Har mulitcome ein sakastisk joke eller?
*Snipp*

Ligger ute nå

Har vel klikka helt for de folkene der og litt av noen priser de opererer med ellers på nettsiden deres. Skjønner godt at de ikke ønsker noe konkurranse og håper på det beste at noen faktisk kjøper det.

Edited by Stifi

Balthier35 skrev (2 minutter siden):

Hvilken nettbutikk er dette, kan du vennligst legge ut lenke.

Det var Multicom. Ser ut som siden er borte, men du kan kjøpe en PS4 for 5000 kroner her hvis det skulle friste (også Multicom)

2 minutes ago, kaaasen said:

Det var Multicom. Ser ut som siden er borte, men du kan kjøpe en PS4 for 5000 kroner her hvis det skulle friste (også Multicom)

Som butikk/varehandel så har de vel ikke lov til å operere med den prisen på PS5 tror jeg.

ser det er mange som begynner å få konsollene sine nå. Jeg må få si at jeg er glad på deres vegne. Håper dere koser dere gløgg i hel :)  Den 22 april satt jeg å trykket på siden til komplett, og var ganske fornøyd. Var sikker på at siden jeg var så tidlig ute så ble det konsoll på meg. Det eneste resultatet som kom ut av å bestille der, er at jeg sitter å er litt misunnelig på dere som nå har fått og har på vei haha :)

Edited by Smultring77
  • Like 3
  • Innsiktsfullt 1

Jeg bestilte min PS5 den 18. september på Elkjøp og fikk den på releasedagen. Bare flaks at jeg fikk inn en bestilling i september selvfølgelig. Helt på trynet at mange av dere som bestilte PS5 fra Komplett i april ikke har fått en. Problemet er at det har kommet meget begrenset antall maskiner til landet, og noen butikker har forhåndssolgt mange fler maskiner enn de har fått inn, mens andre butikker (som Elkjøp) har nøyd seg med å selge de maskinene de faktisk vet de får og ikke flere.

Det er vel sagt fra Sony-hold at det skal komme flere maskiner til salgs før jul. Satser på at Elkjøp og andre butikker som ikke har tusenvis på venteliste legger ut noen for salg de neste ukene - så flere får muligheten til å få tak i denne konsollen så snart som mulig. 🙂

Edited by djorgen
  • Innsiktsfullt 1

33 minutes ago, djorgen said:

Jeg bestilte min PS5 den 18. september på Elkjøp og fikk den på releasedagen. Bare flaks at jeg fikk inn en bestilling i september selvfølgelig. Helt på trynet at mange av dere som bestilte PS5 fra Komplett i april ikke har fått en. Problemet er at det har kommet meget begrenset antall maskiner til landet, og noen butikker har forhåndssolgt mange fler maskiner enn de har fått inn, mens andre butikker (som Elkjøp) har nøyd seg med å selge de maskinene de faktisk vet de får og ikke flere.

Det er vel sagt fra Sony-hold at det skal komme flere maskiner til salgs før jul. Satser på at Elkjøp og andre butikker som ikke har tusenvis på venteliste legger ut noen for salg de neste ukene - så flere får muligheten til å få tak i denne konsollen så snart som mulig. 🙂

Grattis :)

Har nå hentet pakken på CDON, ser ut som jeg har fått disk-versjonen. Bestilte hardware-utgaven... hørte om noen andre tidligere i tråden som også hadde opplevd dette, men det var en annen butikk. 

16065483133901337096658148705550.jpg

9 hours ago, Smultring77 said:

ser det er mange som begynner å få konsollene sine nå. Jeg må få si at jeg er glad på deres vegne. Håper dere koser dere gløgg i hel :)  Den 22 april satt jeg å trykket på siden til komplett, og var ganske fornøyd. Var sikker på at siden jeg var så tidlig ute så ble det konsoll på meg. Det eneste resultatet som kom ut av å bestille der, er at jeg sitter å er litt misunnelig på dere som nå har fått og har på vei haha :)

Hadde enda komplett hatt folkeskikk nok til å informere kjøpere som dere noen dager før det globale "retail preorder" forhåndssalget som Elkjøp stod for her til lands,  fremfor noen dager etter, så hadde situasjonen vært annerledes. Da klarte de fleste som handlet å komme seg rundt scalper bots ol.

Edited by Theo343

7 hours ago, djorgen said:

Er vel bedre at de som står på venteliste får først så slipper man scalpers problem og konsollene faktisk kommer til personer som faktisk vil beholde den for å spille. Det var nok mer spill entusiaster som forhåndsbestilte med ukjent pris på 9995,- enn scalpers. 

• Like 2