Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jambimaster skrev (2 minutter siden):

Er visst bevegelse hos PostNord i helgene. I følge sporingen er pakken ankommet utkjøringsterminalen her nordpå i dag. På torsdag var den i Oslo. Da er det vel gode muligheter til å starte uken med den. 

Fant ut at de kjører mellom de store terminalene i helgene, men de leverer ikke til mindre pick up points enc. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ville støtte scalpere når Sony har sagt at dem kommer til å lage 15 millioner ps5 i løpet av mars sammenlignet med 7 millioner Ps4 på det samme tidspunkt ved lanseringen. Det er bare å smøre litt med tålmodighet og akseptere at det  kommer i løpet av Februar eller Mars. Stor AAA spill som Cyberpunk 2077 får ikke Ps5 oppdatering før Januar 2021 som betyr vi kommer til å spille samme versjon uansett om Ps5 er lansert i år eller ikke. 

Lenke til kommentar
Tchrizzy skrev (36 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ville støtte scalpere når Sony har sagt at dem kommer til å lage 15 millioner ps5 i løpet av mars sammenlignet med 7 millioner Ps4 på det samme tidspunkt ved lanseringen. Det er bare å smøre litt med tålmodighet og akseptere at det  kommer i løpet av Februar eller Mars. Stor AAA spill som Cyberpunk 2077 får ikke Ps5 oppdatering før Januar 2021 som betyr vi kommer til å spille samme versjon uansett om Ps5 er lansert i år eller ikke. 

Link til disse 15 millioner ps5?

Lenke til kommentar

Finn.no tillater alt mulig rart,

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198973233

Selger har ikke engang PS5, men sier at han får den fra Elkjøp "før jul", og legger den ut til 20 000. Er bare å løpe og kjøpe, så har du den "før jul", for det sa Elkjøp.

Apropos Finn, er herlig med alle disse som ønsker å kjøpe PS5, men makspris er satt til 7000. Skulle nesten ha laget en slik annonse selv.

 

Endret av Balthier35
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Balthier35 said:

Finn.no tillater alt mulig rart,

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198973233

Selger har ikke engang PS5, men sier at han får den fra Elkjøp "før jul", og legger den ut til 20 000. Er bare å løpe og kjøpe, så har du den "før jul", for det sa Elkjøp.

Apropos Finn, er herlig med alle disse som ønsker å kjøpe PS5, men makspris er satt til 7000. Skulle nesten ha laget en slik annonse selv.

 

Det er faktisk mot regelverket. Kan rapportere annonsen til finn så blir den fjernet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (46 minutter siden):

Finn.no tillater alt mulig rart,

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198973233

Selger har ikke engang PS5, men sier at han får den fra Elkjøp "før jul", og legger den ut til 20 000. Er bare å løpe og kjøpe, så har du den "før jul", for det sa Elkjøp.

Apropos Finn, er herlig med alle disse som ønsker å kjøpe PS5, men makspris er satt til 7000. Skulle nesten ha laget en slik annonse selv.

 

Dette er iallfall ekstremt normalt når det kommer til resell av klær og sko. (Pre-order)

Lenke til kommentar
Tchrizzy skrev (28 minutter siden):

Takker 👌 Blir spennende å se hvor mye Skandinavia får levert, da det tydeligvis er lange køer over alt på bestilling å stemmer noe av det som er skrevet (som så klart benektes fra Sony, hvis jeg leste riktig) så lover det ikke ekstremt positivt. Virker jo som di sliter litt med produksjon med tanke på antall som er levert, siden det er manko på verdensbasis. Men hvis flere ps5 personer heller kjøper Xbox series x, så kommer man kanskje i mål til april/mai. 

Lenke til kommentar

Det ble jo forhåndssolgt for release-dagen og for desember (også februar hos CDON), så det som kommer i desember er nok i all hovedsak allerede reservert. Kan jo håpe på enkelte unntak, er vel noen butikker som ikke tilbydde forhåndsbestilling. Kanskje noen også dukker opp i butikk?

Lenke til kommentar
Loek1 skrev (1 time siden):

Det ble jo forhåndssolgt for release-dagen og for desember (også februar hos CDON), så det som kommer i desember er nok i all hovedsak allerede reservert. Kan jo håpe på enkelte unntak, er vel noen butikker som ikke tilbydde forhåndsbestilling. Kanskje noen også dukker opp i butikk?

Er CDON vi snakker om - lukter ny runde med salg her 😂

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja, det hadde faen ikke overrasket meg. Nå har jeg ventet og ventet og ventet og ventet på å få den fordømte maskinen, også presterer de tullingene å få inn konsoller for så å selge dem til folk som ikke har stått i kø siden september. Så fort jeg får maskinen min derfra skal jeg _ALDRI_ kjøpe en eneste ting derfra igjen. Og jeg har vært kunde siden tidlig 2012 - MINST.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kaaasen skrev (5 minutter siden):

Ja, det hadde faen ikke overrasket meg. Nå har jeg ventet og ventet og ventet og ventet på å få den fordømte maskinen, også presterer de tullingene å få inn konsoller for så å selge dem til folk som ikke har stått i kø siden september. Så fort jeg får maskinen min derfra skal jeg _ALDRI_ kjøpe en eneste ting derfra igjen. Og jeg har vært kunde siden tidlig 2012 - MINST.

eg gav meg der i 2016-17, men får dei ein konsoll så skal eg kjøpe der uansett 😛 

 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Sitoy said:

Slikt vidresalg vil bare forsette så lenge det er fullt lovlig å holde på slikt. 

Nei, slikt videresalg vil fortsette sålenge noen fortsatt er villig til å betale denne prisen. Bare se på konsertbiletter, det er ulovlig å videreselge til scalperpris, allikevel er det mange som gjør det, da det er en ulovlig handling som ikke er straffbar for enkeltindivider.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...