Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Hunter Biden Requested More Than $2 Million To Unfreeze Libyan Assets When Dad Was VP

Hunter Biden requested a $2 million annual retainer and "success fees" to help unfreeze Libyan assets when his father, Joe Biden, was vice president, according to emails reviewed by Business Insider.

The first email, dated January 28, 2015, was sent from Sam Jauhari, a Democratic donor with businesses in the Persian Gulf, who was helping spearhead the Libya project. It was addressed to Sheikh Mohammed al-Rahbani, another Obama campaign donor involved in the proposal. In the email, Jauhari is frank about what Biden would bring to the table, and what he says Biden wanted in return:

"Per phone conversation I met with #2 son. He wants $2 per year retainer +++ success fees. He wants to hire his own people - it can be close circle of people for confidentiality. His dad is deciding to run or not.

His positives are he is Chairman of UN World Food Program, son of #2 who has Libya file, access to State, Treasury, business partner SofS [Secretary of State] J. [John] Forbes K [Kerry] son and since he travels with dad he is connected everywhere in Europe and Asia where M. Q. [Muammar Qaddafi] and LIA [Libya Investment Authority] had money frozen. He said he has access to highest level in PRC [China], he can help there.

His negatives are that he is alcoholic, drug addict - kicked [out] of U.S. Army for cocaine, chasing low class hookers, constantly needs money-liquidity problems and many more headaches."

Litt av en businessmann denne Hunter. Access to highest level i kommunistpartiet og sønnen til VP'n som har fryst midlene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (15 minutter siden):

Litt av en businessmann denne Hunter. Access to highest level i kommunistpartiet og sønnen til VP'n som har fryst midlene.

Det skjer ingenting. Media tier det ihjel og Facebook, Twitter og de andre sosiale mediene er så redde for anti-trust søksmål at de sensurerer alt som blir skrevet. Og her hjemme sier de ihvertfall ingenting. Hva synes dere folkens, har vi et demokrati med informerte borgere eller har vi et direktorat for informasjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan vi ane hvorfor Boris Johnson er så oppsatt på AUKUS? Her er en god analyse av handelsforhandlingene mellom USA og UK. Boris er igjen avslørt som den 'bafoonen' han er. De konservative (med Hr Boog i spissen) ble advart av Obama. Men de valgte å ignorere det og svarte med en lang kampanje for Brexit basert på løgn. Er AUKUS et Amerikansk tiltak hvor Boris (the bafoon) er lokket med, eller er det et UK tiltak for å tjene penger inn i en slunken kasse og innynde seg hos Amerikanerne? Biden er en hauk og har alltid vært det. Han viser det med all tydlighet at han vil tilbake til den kalde krigen og stoppe Kina med å belaste dem med høye økonomiske utfordringer på forsvars fronten. En helt vill strategi som vi hadde flaks ikke drepte oss siste gang MAD doktrinen var i sving. Biden, Johnson & Morris er alle ihop HØYRE ekstreme politikere og parret med lav intelligens og 'HAWKISH ATTITUDE' kan vi være på farlig kurs.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
4 hours ago, Oddvardm said:

Kan vi ane hvorfor Boris Johnson er så oppsatt på AUKUS? Her er en god analyse av handelsforhandlingene mellom USA og UK. Boris er igjen avslørt som den 'bafoonen' han er. De konservative (med Hr Boog i spissen) ble advart av Obama. Men de valgte å ignorere det og svarte med en lang kampanje for Brexit basert på løgn. Er AUKUS et Amerikansk tiltak hvor Boris (the bafoon) er lokket med, eller er det et UK tiltak for å tjene penger inn i en slunken kasse og innynde seg hos Amerikanerne? Biden er en hauk og har alltid vært det. Han viser det med all tydlighet at han vil tilbake til den kalde krigen og stoppe Kina med å belaste dem med høye økonomiske utfordringer på forsvars fronten. En helt vill strategi som vi hadde flaks ikke drepte oss siste gang MAD doktrinen var i sving. Biden, Johnson & Morris er alle ihop HØYRE ekstreme politikere og parret med lav intelligens og 'HAWKISH ATTITUDE' kan vi være på farlig kurs.

Tviler på at problemene med ubåtene i Australia kommer av Brexit. Har ikke satt meg inn i saken noe særlig, men fra hvordan jeg husker det ble omtalt for ett år eller to siden, så var det noenlunde det er samme problem som vi hadde med F35 flyene, regjeringene overbetalte for arbeid som ikke ble gjort. - Bare at jeg tror de ikke fikk ubåtene som de hadde bestilt, eller at de ikke virket. Lenge siden jeg leste om det.

Brexit kom av at EU forandret seg bort fra økonomisk samarbeid, mot mere politisk samarbeid - med outsourcing av arbeidskraft som hoved-virkemiddell, og ubåtene er jo bare ett prakt-eksemplar at det er en dårlig ide av å være for avhengig av andre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (1 time siden):

Brexit kom av at EU forandret seg bort fra økonomisk samarbeid, mot mere politisk samarbeid - med outsourcing av arbeidskraft som hoved-virkemiddell

Unnskyld Rudi, der er du på villspor. Det er og var det engelske bank systemet som var den direkte årsaken til Brexit. EU har krevd reformer for å endre banksystemene i EU og deres handelsparnere. De krever innsyn, offentlighet og nye revisjons regler. Her kan du se hvordan Offshore banking virker i UK og hva det brukes til. En enorm hvitvaskings maskin for alle som har penger. Et GIGANTISK kriminellt foretak. Å si det du sier i ditt innlegg er ikke den virkelige grunnen, men er hva de konservative sier. Du tror desverre på løgnen du er blitt servert. Jeg håper at du ser mer på hva UK bankene (finans tjenester) er for noe. De hvitvasker enorme summer for alle som har penger for et HIMMELHØYT honorar. Pardise papirene sier alt hva de holder på med, så gjør Panama papirene og alle andre skandalene som er avdekket i senere tid. For å summere; da EU startet oppryddingen ble det lagt ned veto fra UK. Etter at reglene internt ble endret noe som igjen endret veto reglene, startet de konservative en MASSIV kampanje basert på løgn for å få UK ut av EU. Noe de klarte, men de har mistet adgang til EU's interne finans marked. Nå holder de på med å vaske penger i Asia, USA og i Kina. Noe som ikke er i nærheten så lukurativt som adgang til verdens største finansmaked - EU. Hvorfor tror du at de internasjonale bankene flytter fra London?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@OddvardmDesverre er dokumentar-video'en er alt for lang til at jeg kan se den nå; skal kanskje vurdere å se den en annen gang når jeg har tid, men tviler på at jeg gidder å gjøre det, da jeg så flere overforenklede forestillinger i løpet av de tre første minuttene før jeg oppdaget hvor lang den var, om avviklingen av imperiet. Og kan egentlig forestille meg resten; sannsynligvis ensidig kritikk av England under imperiet.

Men noen kjappe innvendinger og spørsmål, basert på det du sier, kan jeg adressere nå, uten at jeg har sett videon..

Hvis teorien din stemmer, så ville vell de internasjonale bankene blitt værende i London (utenfor EU) istedenfor og flytte ut?

De har jo mye å tjene på og ungå innsyn, offentlighet og nye revisjons regler.. Er lite problem å flytte penger til EU fra England, eller til og fra USA. Ingen av disse landene har handelsblokkade av England.

HMR&C (Her majesty Tax, Revenue & Customs) krever også innsyn og revisjon, og truer med fengsel om du ikke betaler skatt, liten forskjell der i England og EU.

Jeg vil tippe at den evt. 'oppryddingen' som du kaller det, der det ble lagt Veto ned fra UK referert til i Panama-papirene; var når EU vil flytte land fra grå-listet klassifisering, til svarte-listede land, basert på synsingen til G20-landene?

Hvis de kunne gjøre dette så enkelt som EU ville, så ville det også være veldig lett å true disse landene til å opprette veldig urettferdige avtaler basert på denne muligheten. - Og ja, mange av disse landene er tidligere kolonier og protectorater.

Under Brexit-avstemmingene - så husker ihvertfall jeg ingen politikere som argumenterte for å bli i EU; så ikke rike folk skulle kunne lure seg unna skatten lenger, kanskje noen gjorde det, kunne tenkt meg ett klipp av det om det var tilfelle.

Men husker mange som argumenterte for Brexit pga. immigrasjon, og tapte arbeidsplasser. etc. :), og andre politikere som argumenterte mot Brexit fordi de da kunne gjøre bedre handels-avtaler når du var en del av ett større marked.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (1 minutt siden):

Hvis teorien din stemmer, så ville vell de internasjonale bankene blitt værende i London (utenfor EU) istedenfor og flytte ut?

Har du forstått poenget mitt?

KongRudi skrev (2 minutter siden):

De har jo mye å tjene på og ungå innsyn, offentlighet og nye revisjons regler.. Er lite problem å flytte penger til EU fra England, eller til og fra USA. Ingen av disse landene har handelsblokkade av England.

Har du oppdatert deg på handelsavtalen mellom EU og UK?

KongRudi skrev (3 minutter siden):

HMR&C (Her majesty Tax, Revenue & Customs) krever også innsyn og revisjon, og truer med fengsel om du ikke betaler skatt, liten forskjell der i England og EU.

Se repotasjen du!

KongRudi skrev (5 minutter siden):

Men husker mange som argumenterte for Brexit pga. immigrasjon, og tapte arbeidsplasser. etc. :), og andre politikere som argumenterte mot Brexit fordi de da kunne gjøre bedre handels-avtaler når du var en del av ett større marked.

Dette viser jo at alt var løgn.

  • Immigrasjon
    England har immigrasjon fra 'the common wealth' (koloniene) landene siden krigen. Hvis du tar immigrasjon fra EU er de et + for landet. Her kan du se selv. Stephen Fry snakker om hele løgnen.
  • Tapte arbeidsplasser.
    De har mistet 11% av GDP i 2020/21
  • Marked
    Det du peker på et hva de konservative sier, men EU er verdens STØRSTE handelsblokk. Hvordan skal de kunne bli medlem av et større marked hvis de melder seg ut av det største fellesmarkedet av alle?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vi gir Biden ros for å få USA ut av Afghanistan så må dere ikke tro at det er slutt på Amerikansk imperialisme. Hvis man kan si noe om hvordan det mitær/industrial komplexet virker så ta en kikk på denne reportasjen. Hvordan den endeløse pengestrømmen fortsetter og hvordan media gir en talestol til alle de pensjonerte generalene som nå jobber som lobbyister. Et sykt system.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en stund tilbake sa jeg at jeg trodde at Taliban og USA ville komme til enighet før eller siden. Taliban trenger hjelp til å få landet inn i det 21 århundret samt bekjempe sunni terror, og Amerikanerne vil ha mineraler. Kanskje de er igang nå. USA har gått med på å hjelpe Afghanistan humanitært. Det mine venner, åpner for mye koselig. Økt samhandling på det sivile nivået. Drone overvåkning mot ISIS-K med assistanse fra luften, hjelp med infrastruktur og mye annet de sårt trenger. Og kanskje vil vi se turban kledde forhandlere signere ressurs utvinnings avtaler med Amerikanerne (og Europeere), som vil bringe arbeid og inntekter til landet. Noe jeg håper vil skje. Vi kan bruke våre utmerkede innvandrere fra Afghanistan for økt samhandling. Jeg har erfaring med unge Afghanske menn og de imponerte meg sannelig. De lærte seg Norsk og stormet klasserommene. De er som svamper vil jeg si. Nå kan vi klemme litt vann ut av dem 🙂 Amerikanerne var ikke helt upopulære ser dere. De vinner for det meste folks sympati med sin humanisme, og de er gode forretnings folk. Jeg er en smule mer optimistisk enn før. Og Blinken skal ha ros. Smart move.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (8 timer siden):

For en stund tilbake sa jeg at jeg trodde at Taliban og USA ville komme til enighet før eller siden. Taliban trenger hjelp til å få landet inn i det 21 århundret samt bekjempe sunni terror, og Amerikanerne vil ha mineraler. Kanskje de er igang nå. USA har gått med på å hjelpe Afghanistan humanitært. Det mine venner, åpner for mye koselig. Økt samhandling på det sivile nivået. Drone overvåkning mot ISIS-K med assistanse fra luften, hjelp med infrastruktur og mye annet de sårt trenger. Og kanskje vil vi se turban kledde forhandlere signere ressurs utvinnings avtaler med Amerikanerne (og Europeere), som vil bringe arbeid og inntekter til landet. Noe jeg håper vil skje. Vi kan bruke våre utmerkede innvandrere fra Afghanistan for økt samhandling. Jeg har erfaring med unge Afghanske menn og de imponerte meg sannelig. De lærte seg Norsk og stormet klasserommene. De er som svamper vil jeg si. Nå kan vi klemme litt vann ut av dem 🙂 Amerikanerne var ikke helt upopulære ser dere. De vinner for det meste folks sympati med sin humanisme, og de er gode forretnings folk. Jeg er en smule mer optimistisk enn før. Og Blinken skal ha ros. Smart move.

 

Det var også mange hyggelige tyskere i Norge under krigen, men den største forskjellen mellom de to krigene er at amerikanerne har drept minst 200.000 afghanere og lagt landet i ruiner. Norske tapstall var null i forhold. Jeg synes det er litt respektløst å være "positiv" i en slik kontekst.

Afghanere er også etter min erfaring utmerkede folk og vi må gjøre det beste ut av situasjonen.

Blinken? Smart move? Jeg stiller meg skeptisk.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 timer siden):

 

Det var også mange hyggelige tyskere i Norge under krigen, men den største forskjellen mellom de to krigene er at amerikanerne har drept minst 200.000 afghanere og lagt landet i ruiner. Norske tapstall var null i forhold. Jeg synes det er litt respektløst å være "positiv" i en slik kontekst.

Afghanere er også etter min erfaring utmerkede folk og vi må gjøre det beste ut av situasjonen.

Blinken? Smart move? Jeg stiller meg skeptisk.

Det er jeg sikker på kan løses. Tror ikke at Amerikanerne lot landet ligge i ruiner. Tror vel at det var motsatt. De etterlot seg flyplasser, vann systemer, kloakk, elektrisitet, sykehus etc. Afghanerne trenger alt sammen. Men Aiven, du har nok rett i at en slik løsning skjer ikke med en gang.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (47 minutter siden):

Det er jeg sikker på kan løses. Tror ikke at Amerikanerne lot landet ligge i ruiner. Tror vel at det var motsatt. De etterlot seg flyplasser, vann systemer, kloakk, elektrisitet, sykehus etc. Afghanerne trenger alt sammen. Men Aiven, du har nok rett i at en slik løsning skjer ikke med en gang.

De etterlot seg minimalt av de tingene du nevner. De bodde i egne baser med midlertidig infrastruktur og beveget seg sjelden utenfor. Da de dro ble mest mulig brent. Det eneste mulige unntaket er vel sentrum av Kabul, men jeg klarte ikke å finne noe pålitelig kilde på hva som var tilstanden før og etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (41 minutter siden):

De etterlot seg minimalt av de tingene du nevner. De bodde i egne baser med midlertidig infrastruktur og beveget seg sjelden utenfor. Da de dro ble mest mulig brent. Det eneste mulige unntaket er vel sentrum av Kabul, men jeg klarte ikke å finne noe pålitelig kilde på hva som var tilstanden før og etter.

Vi ser. Kanskje du har rett, kanskje jeg, kanskje ingen. Vi får holde øyner og ører oppe.

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (4 timer siden):

I siste Timcast diskuterer de nye opplysninger om at Joe og Hunter Biden hadde en delt bank-konto, når Hunter jobbet for Barisma.

 

Her har dere et utdrag fra tidligere hvor Joe Biden sier at han aldri snakket med sin sønn om hans forrettniger.  Kanskje de utvekslet anbefalinger om gode langere og prostituerte? 'Come on man.'

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...