Gå til innhold

Anbefaling av Android som ikke får oppdateringer?


Anbefalte innlegg

minim skrev (7 minutter siden):

På min kan jeg ihvertfall deaktivere det, men jeg har heller gjort det omvendt og valgt automatisk oppdatering om natten så går alt av seg selv. Hvorfor ikke bare ha det sånn så blir den oppdatert også? Android gnåler i et kjør om andre ting så det tror jeg er feil vei å hå om hun skal ha noe som er brukervennlig. 

Teoretisk sett ville det funket fint. Men hver gang det er en oppdatering, så kommer det maset om at hun må legge til sikkerhetskode og for henne som knapt ser en elefant i sollys, så er det vanskelig å få til akkurat det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sharpings skrev (13 minutter siden):

Teoretisk sett ville det funket fint. Men hver gang det er en oppdatering, så kommer det maset om at hun må legge til sikkerhetskode og for henne som knapt ser en elefant i sollys, så er det vanskelig å få til akkurat det der.

Åå ja jeg har aldri kjørt telefonen uten kode så det har jeg ikke prøvd. Ser utfordringen da ja..

Litt på siden av dette.. har du skrudd på det som går på synlighet i tilgjengelighets menyen? Det er noen valg for høy kontrast, zoom, tekst til tale osv der som kanskje kan hjelpe til med ting som er vanskelig å lese/se på skjermen. 

Lenke til kommentar
minim skrev (9 minutter siden):

Åå ja jeg har aldri kjørt telefonen uten kode så det har jeg ikke prøvd. Ser utfordringen da ja..

Litt på siden av dette.. har du skrudd på det som går på synlighet i tilgjengelighets menyen? Det er noen valg for høy kontrast, zoom, tekst til tale osv der som kanskje kan hjelpe til med ting som er vanskelig å lese/se på skjermen. 

Ja, alt står på høykontrast og ekstra stor skrift, men under setup av slike oppdateringer så er det utilgjengelig, så det blir bare rot for en som ser dårlig.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (10 minutter siden):

Ja, alt står på høykontrast og ekstra stor skrift, men under setup av slike oppdateringer så er det utilgjengelig, så det blir bare rot for en som ser dårlig.

Det var ikke bra. Jeg ville meldt det inn som feedback via denne linken. Det vil neppe skje med en gang, men dette er en ting som må ha blitt oversett så det er godt mulig de får fikset det om de bare får høre om problemet. 

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Lenke til kommentar

Er nok en bug i iOS dersom WiFi bare skrur seg på igjen. Da er det kanskje like greit med en Android tlf. Så kan du i tillegg legge inn App som gjør at du kan fjernstyrte telefonen fra din tlf eller pc i tilfelle det skulle være et eller annet en gang. 

Det er nok ikke mulig på ios pga det er såpass låst system. 

Lenke til kommentar
Merko skrev (12 minutter siden):

Er nok en bug i iOS dersom WiFi bare skrur seg på igjen. Da er det kanskje like greit med en Android tlf. Så kan du i tillegg legge inn App som gjør at du kan fjernstyrte telefonen fra din tlf eller pc i tilfelle det skulle være et eller annet en gang. 

Det er nok ikke mulig på ios pga det er såpass låst system. 

Det er neppe en bug. De er ikke så utbedrede i iOS. Akkurat det med at wifi går på igjen kan være feil bruk. Man må i innstillinger for å skru av wifi, men mange bruker kontroll senteret som er ment/designet til å skru av wifi midlertidig. 
 

edit: aldri prøvd, men teamviewer og en masse andre sånne apps støtter iOS.https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base-EN/How-can-I-share-the-screen-on-my-iPad-iPhone-with-TeamViewer/ta-p/4734

 

Endret av minim
Lenke til kommentar
16 hours ago, Sharpings said:

Det er som om det slår på seg selv igjen, på hennes telefon i alle fall.

WiFi og mobildata er ikke noe som skrur seg på av seg selv, dette må bruker ha gjort. Du kan redigere hva som skal være tilgjengelig i kontrollfeltet, slik at dette ikke kan slås enkelt av og på av bruker. Ev kan du slette info om WiFi fra telefonen, da vil den ikke få kontakt med nettet selv om WiFi aktiveres. Slå også av varsel om at telefonen finner nytt nettverk.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Sharpings said:

Det er sannsynligvis fordi hun ikke ser så godt, og kommer derfor borti alt mulig uten å mene det. 

Er det noen som vil anbefale en Android som er i salg nå som ikke vil få så mye trøbbel med  oppdateringer?

Derfor bør du skjule/fjerne alt som hun ikke har bruk for. Jeg bruker daglig både iOS og Android (p.t. Huawei), og begge varsler ganske likt når det kommer nye oppdateringer. Som nevnt tidligere, vil det være enklere for en eldre og svaksynt bruker som er kjent med iPhone at "skumle" funksjoner skjules, enn å lære seg et nytt system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...