Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (3 minutter siden):

Å vente er jo kjedelig, det som er spennende er å få pakker, for min del er som regel spenningen over når det er pakket ut, hehe 😛 

Hehe, blir spennende det au 😛

Gruer meg til å ta fra hverandre min coolermaster masterliquid 360m fra prosessoren.. Var et herk å få det bare til å funke
forrige gang 😛 Undrer litt på om front rad er en bedre plassering denne gangen om jeg skal virkelig tukle med prosessoren..

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Dragonlove said:

Har noen på vei i posten men har ikke noen annen bekreftelse på begynnelsen av april her.

Det står at komplett forventes 50+ inn 3 april. Spørsmålet er da... 50+   

Hvis de som bestiller nå kommer med på denne, eller kan det være flere som har bestilt enn antallet som kommer inn evt 3 april ?

Eller hvordan skal en tolke 50+ ? ledige for bestilling eller 'KAN' være kø som tar alt som kommer ?

Lenke til kommentar
17 minutes ago, idleman_2 said:

Det står at komplett forventes 50+ inn 3 april. Spørsmålet er da... 50+   

Hvis de som bestiller nå kommer med på denne, eller kan det være flere som har bestilt enn antallet som kommer inn evt 3 april ?

Eller hvordan skal en tolke 50+ ? ledige for bestilling eller 'KAN' være kø som tar alt som kommer ?

Du kan jo kontakte Komplett og høre hva de har å si om dette.

Lenke til kommentar

Lite sjanse for å få plutselig levering på ny ordre fra Komplett. Køen er lang og vond. De lokker med datoer som de ikke kan holde. Å operere med samme dato til nye kjøpere som til folk som bestilte for måneder siden, det er simpelt og grådig. Min ordre hadde bekreftet levering i starten av desember og det er sannelig ikke sikkert at det er levert 4 måneder etter heller. Likevel lokkes nye kunder med samme dato.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 timer siden):

Lite sjanse for å få plutselig levering på ny ordre fra Komplett. Køen er lang og vond. De lokker med datoer som de ikke kan holde. Å operere med samme dato til nye kjøpere som til folk som bestilte for måneder siden, det er simpelt og grådig. Min ordre hadde bekreftet levering i starten av desember og det er sannelig ikke sikkert at det er levert 4 måneder etter heller. Likevel lokkes nye kunder med samme dato.

Da kan det fint hende jeg sitter i samme saksen :D

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Jepp, her og 😛 

Bestilte endel deler ved siden av på samme orderen i tro at det ikke ville ta så lang tid som det føles ut som men.. aww shit.

E: Kunne sikkert gått for en 3700x egt.. Men tenkte jeg like greit kunne gå for 5600x nå som jeg først har lyst og oppgradere etter 2-3 år siden 2017..

Endret av MultiGamerClub
Se over..
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (16 timer siden):

Det står at komplett forventes 50+ inn 3 april. Spørsmålet er da... 50+   

Hvis de som bestiller nå kommer med på denne, eller kan det være flere som har bestilt enn antallet som kommer inn evt 3 april ?

Eller hvordan skal en tolke 50+ ? ledige for bestilling eller 'KAN' være kø som tar alt som kommer ?

Det har virket som antallet Komplett viser til er etter de som har bestilt allerede. Har selv bestilte ting fra de med forventet dato og mer spesifiserte tall, og da forsvant 1 fra forventet antall etter at jeg bestilte.

3 April er kun en holde dato for ting, ikke en dato å holde noe lit til. Kan fort være at de får inn om 1-2 uker, eller at de får inn i mai. De har flyttet datoen nå lenger enn de normalt har gjort.

Husk at Komplett sitt 50+ antall ikke kun gjelder Norge, men Sverige og Danmark også, så det 50+ har potensielt 21 millioner kunder de skal fordeles på (for å overdrive litt.)

Det virker som AMD prioriterer områder samlet, slik at de nå om dagen sender til andre områder enn Europa, og når de sender til Europa igjen, så blir nok bestillingene levert utover til alle som venter, slik at står man i kø ett sted, så er det nok mer sannsynlig at man får der enn nye steder man kan bestille ting pr nå. De butikkene som stenger bestillingene har nok de beste sjansene for å få levert ting når man kan bestille igjen, enn de som er åpne med bestilling hele tiden.

Det virker også som Komplett har vært veldig like flinke til å klage mye til sine leverandører og kreve når man ser til Nvidia leveringer.

Lenke til kommentar

På tidligere datoer har ikke Komplett greid å levere til de som hadde bestilt før det. Flere legger inn ordre hvis de oppgir urealistisk dato. Hvordan har de tenkt å levere nye ordrer på den datoen når de ikke greier å levere tre måneder gamle ordrer? Hvis Komplett var fair hadde de skrevet august eller desember, men da hadde ikke folk vært motivert til å vente så lenge. Det største problemet mitt er at jeg ikke får de andre varene i ordren uten å kansellere CPU.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
8 minutes ago, BadCat said:

På tidligere datoer har ikke Komplett greid å levere til de som hadde bestilt før det. Flere legger inn ordre hvis de oppgir urealistisk dato. Hvordan har de tenkt å levere nye ordrer på den datoen når de ikke greier å levere tre måneder gamle ordrer? Hvis Komplett var fair hadde de skrevet august eller desember, men da hadde ikke folk vært motivert til å vente så lenge. Det største problemet mitt er at jeg ikke får de andre varene i ordren uten å kansellere CPU.

En følge av dette har jeg begynt å bestille hardware en og en.. aldri flere varer i en ordre... desverre er dette motsatte av miljøvern....

Lenke til kommentar

Nå har vel ikke Komplett fått inn noe som helst på en stund.

Hvis de har 50 i kø og har fått beskjed at de får inn 120 stk, så blir det 50+ i forventet på vei inn. Ikke vanskeligere enn det.

At de har de til bestilling bør nok bety at de har indikasjoner på at ett antall de skal få levert, men burte ha gjort som med skjermkortene å ikke hatt mulighet for bestilling frem til ting er på lager. Hadde selv min 5900X bekreftet til lager 30 desember, har ikke mottatt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...