Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg nå kjøper 4 DVD`er under 200kr, da skal de bli uten toll/moms ja?

som det er sagt flere ganger tidligere i posten her, hvis du bestiller 4 filmer fra play.com, vil de ble pakket i 4 separate pakker, sånn at du uanz vil holde deg under grensa..

Må jeg bestille en og en som en her sa, eller kan jeg bestille alle samtidlig?

Lenke til kommentar

Bibendum : Har du adresse til siten du kjøpte kontaktlinser av? Eller er det noen andre som vet om noen online butikker som selger billige linser?

 

Finner jo masse linsesjapper ved et søk på google, men er ute etter online butikker som noen har prøvd og som dere vet er seriøse..

Endret av Erra
Lenke til kommentar
Bibendum : Har du adresse til siten du kjøpte kontaktlinser av? Eller er det noen andre som vet om noen online butikker som selger billige linser?

 

Finner jo masse linsesjapper ved et søk på google, men er ute etter online butikker som noen har prøvd og som dere vet er seriøse..

Søk på linser på vg.no, der har de mange seriøse selgere

Lenke til kommentar
Play.com er hellig grunn for film og musikk-elskere - kjøp hva du vil så lenge det koster under 200,- så kommer det ingen utgifter i tillegg - fri frakt også, det som gjør det så genialt selvsagt. :)

 

Btw; Husk at 200,- ikke er 200,- oversatt fra dollar til norske kroner (sist jeg sjekket forkortet vi det vel med NOK, ikke NKr :) med currency convertere på nettet (xe.net osv.) men 200,- etter konverteringstabellen til Tollvesenet, så pass på å bruke DERES omregning når du skal sjekke verdien på en vare.

 

som det er sagt flere ganger tidligere i posten her, hvis du bestiller 4 filmer fra play.com, vil de ble pakket i 4 separate pakker, sånn at du uanz vil holde deg under grensa..

 

 

sender dem altså pakkene seperat, selv om alle ordrene er algt inn rundt samme tidspunkt?

 

eller er dette noe man må sprø dem om?

man kan vel egentlig "kreve" det uansett, ettersom de ville ha kostet dem det samme i frakt om man ventet en dag med å bestille mellom hver.

Lenke til kommentar

sender dem altså pakkene seperat, selv om alle ordrene er algt inn rundt samme tidspunkt?

 

eller er dette noe man må sprø dem om?

man kan vel egentlig "kreve" det uansett, ettersom de ville ha kostet dem det samme i frakt om man ventet en dag med å bestille mellom hver.

Hver vare sendes separat.

Lenke til kommentar
Burde vært 400 kr for spill og 200 kr for dvd, urettferdig at man blir tollet for spill til over 200 kr.

 

Hvorfor skal jeg kjøpe spill til 600 kr i Norge når de finnes til 33£ på Play? :(

Er det ikke 400 på spill og 200 på dvd? Bestilte ett "the sims - deluxe edition" fra australia i fjor, kom ikke noe toll i tillegg. Og det kostet over 200...men klarer ikke finne ut om det er slik fortsatt...

Lenke til kommentar
Play.com er hellig grunn for film og musikk-elskere - kjøp hva du vil så lenge det koster under 200,- så kommer det ingen utgifter i tillegg - fri frakt også, det som gjør det så genialt selvsagt. :)

 

Btw; Husk at 200,- ikke er 200,- oversatt fra dollar til norske kroner (sist jeg sjekket forkortet vi det vel med NOK, ikke NKr :) med currency convertere på nettet (xe.net osv.) men 200,- etter konverteringstabellen til Tollvesenet, så pass på å bruke DERES omregning når du skal sjekke verdien på en vare.

 

som det er sagt flere ganger tidligere i posten her, hvis du bestiller 4 filmer fra play.com, vil de ble pakket i 4 separate pakker, sånn at du uanz vil holde deg under grensa..

 

 

sender dem altså pakkene seperat, selv om alle ordrene er algt inn rundt samme tidspunkt?

 

eller er dette noe man må sprø dem om?

man kan vel egentlig "kreve" det uansett, ettersom de ville ha kostet dem det samme i frakt om man ventet en dag med å bestille mellom hver.

Om du bestiller alle tingene du skal ha med 1 min mellomrom slik at de blir på egne ordrer så sendes de i egne pakker. Du trenger ikke vente en dag mellom hver, bare å ikke ha flere enn 1 når du betaler.

 

Som sagt tideligere så skal det gå greit å bestille flere av gangen da de sender dem seperat. Jeg bestiller alltid en og en for å være på den sikkre siden.

Lenke til kommentar
Er det ikke 400 på spill og 200 på dvd? Bestilte ett "the sims - deluxe edition" fra australia i fjor, kom ikke noe toll i tillegg. Og det kostet over 200...men klarer ikke finne ut om det er slik fortsatt...

Det er 200kr uansett... Det at du ikke betalte toll var fordi du var "heldig". De har ikke ressurser til å sjekke alle pakker vettu ;). Så man kan jo alltids sjangse på at pakken går igjennom.

Lenke til kommentar

Jeg fyllte over 20 filmer i "shopping"-kurven hos play og fikk alle i separate pakker i posten. (De på posten tagg om å få vite hvor jeg hadde fått tak i så mange billige filmer.) Alle filmene var (Av de på posten) buntet sammen med noen store gummistrikk.

 

play.com sender ALDRI mer enn en film i hver pakke!

 

En annen artig ting. Jeg klaget min nød til play.com og de kom med dette fantastiske svaret (Jeg skal sjekke med dem igjen at de ikke har misforstått):

 

 

Thanks for the email.

 

If the items you order are region2 then you should not incur these custom charges. If you fax, or email us the receipt then we will happily refund these costs.

 

Kind regards

 

Play

 

----- Original Message -----

From: Backers

To: Customer Support

Sent: Tuesday, January 06, 2004 9:06 PM

Subject: Ordering box sets

 

 

Hi. I want to order box set movies but because of ridiculous customs rules in Norway, they charge an additional £16 in customs fee and 24% in customs if the total value of a package exceeds £16, which means a film that costs £17 will take one month postage through customs and a total cost of £37...

 

Therefore I ask if you can set the value (on the sticker on the parcel) of any orders I do to less than £16. They always do when I order from www.dvdsoon.com in Canada even without asking them to do it, but Canada is Sone 1 and have no Norwegian Subtitles. (But they are cheaper than play.com...) I want to order from you, but can't do any orders above £16.

 

The only reason for you to put the correct value is if the parcel get lost in mail and you will get reimbursement for the printed value, but I guess you will sell a huge amount of box sets to Norway if you start setting the value on all parcels to let's say £10.

 

So can you please help. I really want to buy som collection DVD's, but don't want to order them from www.dvdsoon.com

Lenke til kommentar
but Canada is Sone 1 and have no Norwegian Subtitles.

Måtte bare slenge inn et spørsmål til dette. Filmene du får fra play har vel ikke norsk tekst de heller? Trodde det bare var norske/nordiske utgivelser som hadde norsk tekst. Ser også på nettsiden til play.com at på alle filmene jeg sjekka så ser det ikke ut som noen har norsk tekst.

Lenke til kommentar

Faktisk virker et økende antall av filmene å ha svensk, dansk og norsk tekst. Første gangen skvatt jeg da jeg så det, og det har skjedd mange ganger siden. Men det varierer, og skjer langt ifra hver gang. Noen ganger tilsier infoen på siten at de ikke har annet enn engelsk sub, mens når de kommer i posten kan de gjerne ha det likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...