Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Colaholiker: ikke skryt. Det kan ta alt fra 2-3 til 14 dager, alt avhengig av om de har varen på lager og hvor varen sendes fra. Har opplevd at bestillinger fra PlayUSA.com har kommet frem fortere enn Play.com, det finnes ingen facit.

 

Til personen som synes det var loco at ting er dyrere i norge - doh! Selvsagt er de det? Norge skal tjene penger på toll og avgifter nettopp for å opprettholde sin egen handelstand. Hva tror du ville skje om vi plutselig bare kjøpte alle våre varer og tjenester fra utlandet fordi det var billigere? Nettopp, ikke en bra ting. Jeg er all for å kjøpe DVDer fra Play fordi de har dem på lager tidligere og ofte til lavere priser enn jeg får dem for her i gode gamle noreg, men jeg støtter fortsatt norsk næringsliv så godt jeg kan ved å legge igjen penger i norske butikker, og det burde dere andre også - å shoppe kun etter pris på flere og flere varer er en skummelt kortsiktig tankegang som desverre har blitt alt for populær her til lands.

Lenke til kommentar

Bare for å få en ting klart; det er Britiske Pund som de opererer med? Og som noen linket til tollvesenets sine omregninger, så snakker vi om en kurs på 12.240 !?

 

Og en liten ting til (som kommer til å irritere dere andre masse, men som er kjekt å vite, for å være på den sikre siden.. Skriv ja, eller nei, ..men så mange utropstegn du bare vil); hvis jeg legger f.eks 20 filmer oppi handlekurven.. Så VIL alle 20 filmene komme i 20 forskjellige pakker? Så, alt jeg liksom skal bry meg om er summen PER film.. og IKKE totalt, med tanke på å unngå ekstra omkostninger?! :)

 

 

takker,

 

mvh Bone

Lenke til kommentar
Og en liten ting til (som kommer til å irritere dere andre masse, men som er kjekt å vite, for å være på den sikre siden.. Skriv ja, eller nei, ..men så mange utropstegn du bare vil); hvis jeg legger f.eks 20 filmer oppi handlekurven.. Så VIL alle 20 filmene komme i 20 forskjellige pakker? Så, alt jeg liksom skal bry meg om er summen PER film.. og IKKE totalt, med tanke på å unngå ekstra omkostninger?! :)

Ja.

Lenke til kommentar

Å gud. Jeg trodde virkelig alle mulige spørsmål var besvart og konkretisert lenge før side to av denne threaden ble påbegynt. :)

 

For å oppsummere:

 

1) Play.com pakker hver film i sin egen konvolutt.

 

2) Uansett om du kjøper PC-spill, gadgets, filmer eller whatever - så lenge verdien er under 200,- så slipper du å betale noe som helst ekstra i toll eller avgifter.

 

3) Porto er inkludert i prisen og kan ikke "trekkes fra" på noen kreativ måte for å få inn varer som koster "litt over 200,-"

 

4) Play.com sender ikke "gaver" - det er 200,- som gjelder, ikke 500,- (nei, det hjelper ikke å sende varene til en annen person enn deg selv)

 

5) Det er Tollvesenets egne omregningssatser som gjelder, ikke de du finner på Posten eller på currency-kalkulatorer på internett.

 

Der - nå burde det faktisk ikke være noen grunn til å fortsette å poste her, selv om jeg regner med den obligatoriske "Yep, det er slik det er" eller "Jeg er enig"-posten selvsagt er dømt til å komme før eller senere.

Lenke til kommentar

Off-topic: Det -jeg- synes er imponerende er hvordan du kan skryte av rask levering når du ikke har mottatt pakken ennå. :)

 

Som nevnt tidligere - leveringstiden varierer fra noen få dager til flere uker, det er mange forskjellige faktorer med i bildet. Jeg har bestilt et sted mellom 50 og 100 ganger hos Play.com og som en gylden regel bruker jeg å holde meg til å si at det tar ca. 5-7 virkedager før man har varen. Altså hvis man bestiller på en onsdag har man pakken fredag eller lørdag uken etterpå. Ja, ting -kan- ta kortere tid også, men slik har det oftest vært i mitt tilfelle.

 

PS! Å bo i Oslo-området hjelper litt på ekspederingen, bor man langt utenfor alfarvei kan man legge til en ekstra dag på leveringstiden.

Lenke til kommentar
Der - nå burde det faktisk ikke være noen grunn til å fortsette å poste her, selv om jeg regner med den obligatoriske "Yep, det er slik det er" eller "Jeg er enig"-posten selvsagt er dømt til å komme før eller senere.

Yep, det er slik det er. Jeg er enig. Men det burde kanskje vært en sticky-post om dette emnet. Utrolig mye synsing og lite fakta ute og går.

Endret av Ei-rik
Lenke til kommentar
Kjøpte pc-spill på play.com for £9.99. Det kom på 125 nok.

Takk for at du deler denne informasjonen med andre.

 

www.hevtollgrensa.no

 

 

Den siden der er jo litt søt egentlig, all den tid det ikke eksisterer toll på f.eks. cd/dvd. Til og med jeg skjønner at det er mer fengende å skremme med ordet toll, men det gjør det altså ikke riktig. Og ja, det er en viktig forskjell mellom merverdiavgift og toll. Teit domenenavn med andre ord.

 

Det at man irriterer seg grønn over at nesten like tråder dukker opp med jevne mellomrom er et godt tegn på at man er en forumrotte - og jeg innrømmer glatt at jeg er det. Hadde jeg vært moderator så hadde jeg slettet neste tråd som omhandler play.com og deres rutiner.

 

transistorbass: Kopier det du har skrevet i denne tråden til en txt.fil, kall den "forholdet mellom play.com og late forumnisser", lagre den og bruk ctrl+v i neste tråd du ser om dette emnet (ETA - noen dager).

 

Og forresten, "yep, det er slik det er".

Lenke til kommentar
Kjøpte pc-spill på play.com for £9.99. Det kom på 125 nok.

Takk for at du deler denne informasjonen med andre.

 

www.hevtollgrensa.no

 

 

Den siden der er jo litt søt egentlig, all den tid det ikke eksisterer toll på f.eks. cd/dvd. Til og med jeg skjønner at det er mer fengende å skremme med ordet toll, men det gjør det altså ikke riktig. Og ja, det er en viktig forskjell mellom merverdiavgift og toll. Teit domenenavn med andre ord.

 

Det at man irriterer seg grønn over at nesten like tråder dukker opp med jevne mellomrom er et godt tegn på at man er en forumrotte - og jeg innrømmer glatt at jeg er det. Hadde jeg vært moderator så hadde jeg slettet neste tråd som omhandler play.com og deres rutiner.

 

transistorbass: Kopier det du har skrevet i denne tråden til en txt.fil, kall den "forholdet mellom play.com og late forumnisser", lagre den og bruk ctrl+v i neste tråd du ser om dette emnet (ETA - noen dager).

 

Og forresten, "yep, det er slik det er".

:thumbdown:

Lenke til kommentar
rant

:thumbdown:

 

Du tar jo virkelig sikte på å blåse alle argumenter av banen med dine hartslående innlegg. Jeg liker folk som legger innsats i innleggene sine, det gjør det lettere å diskutere. Du har jo også mange andre informative innlegg i denne tråden, og det vil jeg gjerne takke for.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

3) Porto er inkludert i prisen og kan ikke "trekkes fra" på noen kreativ måte for å få inn varer som koster "litt over 200,-"

 

Hm. Hva da med denne artikkelen som noen lenker til lenger oppe i denne tråden? Vel er artikkelen ikke helt fersk, men det er ikke til å komme utenom at dette er en gråsone. Har ikke funnet noen klare regler for dette, og jeg har ikke fått tak i rette vedkommende som kan svare på dette for meg.

 

Play.com har nå et supert tilbud på Simpsons- og Futuramabokser (vil ha!), problemet er bare at med Tollvesenets gjeldende satser så kommer disse på 208 kroner per stykk (den flytende kursen sier 212 kroner, så prisen går vel neppe ned til neste ukes "valutaperiode").

 

Kan jeg bestille disse uten fare for at mva og behandlingsavgift legges til eller kan jeg ikke? Jeg er klar over at mye passerer helt greit selv om det er langt over grensen (manglende kapasitet til å sjekke alt gjør at tilfeldigheter avgjør), og at det kan være at man viser skjønn når det er snakk om så lite. Men hva er det offisielt riktige?

 

Play.com har en fraktutgift, og fraktutgifter skal ikke regnes med. Problemet er at play.com "maskerer" fraktutgiften i prisen, slik at Tollvesenet/Posten ikke har mulighet til å se hva play.com faktisk har betalt i frakt, slik at de ikke kan regne ut den nøyaktige mva-grensen.

 

Likevel, alle skjønner jo at play.com har høyere utgifter enn 8 (evt. 12) kroner for å sende en boks (som fysisk er på størrelse med tre dvd-er).

 

Vil ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...