Gå til innhold

Jobbmuligheter for Java-utviklere i Bergen


Gjest 9a961...330

Anbefalte innlegg

Gjest 9a961...330

Jeg vurderer å flytte til Bergen om noen år pga kjæresten, men jeg sjekker Finn.no og jeg ser at det er 3 jobber for java-utviklere i Bergen. I Oslo er det 62. Er det virkelig så ille som jeg tror? Eller er det bare veldig mange jobber i Bergen som ikke annonseres? 

Anonymous poster hash: 9a961...330

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høy temperatur i konsulentmarkedet i byen nå om dagen, med både gamle og nye aktører ansetter alt som kan krype og gå. Om du ønsker den type jobb bør det ikke ta lang tid om du tar direktekontakt med konsulentselskapene.

Nesten litt rart at det ikke er flere averterte stillinger, hører nesten daglig om kollegaer som blir forsøkt kapret fra flere hold.

Bare ta direktekontakt med aktuelle selskaper så kan jeg nesten garantere interjuver på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 9a961...330 skrev (12 timer siden):

Jeg vurderer å flytte til Bergen om noen år pga kjæresten, men jeg sjekker Finn.no og jeg ser at det er 3 jobber for java-utviklere i Bergen. I Oslo er det 62. Er det virkelig så ille som jeg tror? Eller er det bare veldig mange jobber i Bergen som ikke annonseres? 

Anonymous poster hash: 9a961...330

Må det være Java? Pleier å være veldig enkelt å få utviklerjobb i Bergen, men jeg har aldri filtrert etter ett spesifikt språk. Pr. nå er det 39 utviklerstillinger i stor-bergen. Før koronaen lå dette tallet jevnt over på over 100.

Du kan jo sende en åpen søknad til noen av teknologikjempene i byen som DNB, Evry, TV2, Sparebanken Vest, SBanken, Knowit, Rainfall, Frende, Uni Micro for å nevne noen. Mange som er på utskikk etter utviklere selv om de ikke har noe ute på finn.no akkurat nå. Mitt inntrykk er at mye rekruttering her skjer via andre kanaler enn Finn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 9a961...330
Kajac skrev (På 30.9.2020 den 12.38):

Må det være Java? Pleier å være veldig enkelt å få utviklerjobb i Bergen, men jeg har aldri filtrert etter ett spesifikt språk. Pr. nå er det 39 utviklerstillinger i stor-bergen. Før koronaen lå dette tallet jevnt over på over 100.

Du kan jo sende en åpen søknad til noen av teknologikjempene i byen som DNB, Evry, TV2, Sparebanken Vest, SBanken, Knowit, Rainfall, Frende, Uni Micro for å nevne noen. Mange som er på utskikk etter utviklere selv om de ikke har noe ute på finn.no akkurat nå. Mitt inntrykk er at mye rekruttering her skjer via andre kanaler enn Finn.

TS her. Sjekker jobbmulighetene både i Oslo og Bergen, og ser at det er 218 stillinger i Oslo mot 39 i Bergen. 

Anonymous poster hash: 9a961...330

Lenke til kommentar

Det bør ikke være noe problem å få jobb i noen av de to byene

Det er en håndfull aktører, spesielt i DNB, SPV-konsernet og SBanken, som suger til seg mer enn IT-bransjen kan tilby her nå. Det er også aktører som ikke er spesielt konjunkturutsatt, så man holder koken gjennom "krisen". Av de som nevnes over kan det f.eks nevnes at Knowit i Bergen ansettter, mens Knowit i Oslo har permittert under koronakrisen.

I tillegg er det en del nyetabeleringer i konsulentmarkedet i Bergen nå, største er kanskje DFind, som ansetter aggressivt og presser betingelser oppover hos hele bransjen i byen, igjen, til tross koronakrise.

Det har nok aldri vært lettere å få utviklerjobb i Bergen. Ikke at det er vanskelig i noen absolutt forstand i Oslo heller da.

Lenke til kommentar
Gjest 9a961...330
Kajac skrev (På 30.9.2020 den 12.38):

Må det være Java? Pleier å være veldig enkelt å få utviklerjobb i Bergen, men jeg har aldri filtrert etter ett spesifikt språk. Pr. nå er det 39 utviklerstillinger i stor-bergen. Før koronaen lå dette tallet jevnt over på over 100.

Du kan jo sende en åpen søknad til noen av teknologikjempene i byen som DNB, Evry, TV2, Sparebanken Vest, SBanken, Knowit, Rainfall, Frende, Uni Micro for å nevne noen. Mange som er på utskikk etter utviklere selv om de ikke har noe ute på finn.no akkurat nå. Mitt inntrykk er at mye rekruttering her skjer via andre kanaler enn Finn.

TS her. det MÅ ikke, men jeg bør det. Jeg spesialiserer i Java, men noe annet kan være greit og. Jeg tenkte bare at jeg har mindre sjans for å få jobb hvis jeg driver med noe annet, og jeg tror jeg får lavere lønn siden jeg må "starte" på nytt. Vil helst ha omtrent den samme lønnen som har nå.
--------------------- 
Systemarkitekt har jeg aldri vært, såvidt jeg vet 😕 

Anonymous poster hash: 9a961...330

Lenke til kommentar
Gjest 9a961...330 skrev (11 timer siden):

TS her. det MÅ ikke, men jeg bør det. Jeg spesialiserer i Java, men noe annet kan være greit og. Jeg tenkte bare at jeg har mindre sjans for å få jobb hvis jeg driver med noe annet, og jeg tror jeg får lavere lønn siden jeg må "starte" på nytt. Vil helst ha omtrent den samme lønnen som har nå.
--------------------- 
Systemarkitekt har jeg aldri vært, såvidt jeg vet 😕 

Anonymous poster hash: 9a961...330

Burde ikke være noe problem å få jobbe med Java heller. Send en mail til de selskapene jeg nevnte, så tipper jeg du får noen jobb-intervju. Lønnsnivået i Bergen er noe lavere enn i Oslo, så om du har en veldig god lønn i Oslo i dag, må du gjerne belage deg på å gå litt ned. Men så er det også litt billigere å leve i Bergen da ;) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...