Gå til innhold

Hjelp med Namron zigbee puck (trådløs dimmer)


Gjest Slettet-eq4MC0dd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-eq4MC0dd

Kjøpt på Elektroimportøren (Namron ZigBee dimmer 400W). Bruker en vanlig elko 2+1 pol innfelt veggbryter til å styre utelys (krever 2-pol), samt taklys i gang (1-pol). Zigbee-pucken er koblet sammen med 1-pol bryter i gangen for bruk av tidsstyring, samt dimming. Funker utmerket via appstyring, men kona ønsker mulighet til å skru av og på lyset i gangen via veggbryter - er forsåvidt enig i at det er en god ting ?

I følge bruksanvisning og nett skal det fungere å styre med impulsbryter. Har satt inn impulsfjær på 1-pol bryter og koblet ihht koblingsskjema. Klarer ikke få noen reaksjon når jeg pusher bryteren...Har forsøkt "soft reset" - kuttet strøm 4 ganger og konfigurert som nytt lyspkt igjen. Fungerer fortsatt ikke.  Tar i mot tips og triks hvis noen har noen ideer?

PS! Jeg hadde ikke noen impulsfjær liggende, og bryter ble stående "PÅ" en stund til jeg fikk tak i fjæren. Kan dette ha ødelagt namron-pucken?

Vurderer å kjøpe en 1-kanals trådløs namron bryter, ny ramme og sette på veggen i tillegg, men det beste hadde jo vært å få det eksisterende til å virke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...