Gå til innhold

Champions League-tråden 20/21


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paul Pogba igjen grei kamp som innbytter. 

Innlegg på hodet har vi stort sett hatt kontroll på etter vi fikk inn Maguire, men lave harde innlegg er visst garantert scoring på oss. Synes vi henter oss greit inn i 2. omgang. Når forsvaret har juleferie vinner en ikke kamper på det øverste nivået. Om det er Ole sin feil at ABW ikke hindrer klarer å markere ut på sin side i en 5(!) backs linje, eller om skylden kan legges på enkeltspillere vil jeg ikke tenke for mye på. Nå er det tilbake til EL.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (Akkurat nå):

Er OGS ferdig etter dette?

Nei, det er han ikke. Men etter gjentatte forsvarsfeil - noe så inni hampen graverende også, i alle turneringer - så burde det rulle noen hoder i treningsteamet, for det er så mange fundamentale feil som foregår at jeg har ikke ord. Det er rett før hele United-laget må kurses i "offside-regelen", for makan til noe tull de driver med! SØPPEL! 

Lenke til kommentar
Laffe skrev (1 minutt siden):

Tildels så var det spillerenes feil, men hovedfeilen er lineupen  som ole satt opp. Eneste måten united kommer seg videre på, det er å sparke OGS ut. 

Og eneste måten å få lys i et hus på, er med bensin og lighter. OGS får ikke sparken etter denne kampen, det har jeg sagt før, og jeg kan gjerne si det igjen. 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (10 minutter siden):

Er OGS ferdig etter dette?

Hvorfor skulle han det? Da gruppene ble trukket var det vel ganske bred enighet om at dette var den vanskeligste gruppa. Jævlig skuffende å ikke gå videre etter en så god start, men det var i utgangspunktet urealistisk å ha det å gå videre som et «krav». Så gode at vi kan ha slike krav er vi ikke blitt igjen - ennå. Misforstå meg rett, å gå videre i CL er et krav vi United-supportere skal ha, men litt realisme må man ha.

United er også 5 poeng bak førsteplassen i ligaen med én kamp mindre spilt og har tatt flest poeng i England i 2020. Bumpy ride med mye opp og ned spillemessig, men det går sakte men sikkert mot bedre tider.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Prusk skrev (2 minutter siden):

Og eneste måten å få lys i et hus på, er med bensin og lighter. OGS får ikke sparken etter denne kampen, det har jeg sagt før, og jeg kan gjerne si det igjen. 

Beklager, men mannen har jo ikke noe mål. Virker ut som han ikke vet hva han vil og har ingen anelse på hvor han tar laget hend. Alt baserer seg på Luck. Finnes absolutt ingen rød tråd i laget

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
bshagen skrev (2 minutter siden):

Og jeg vil si at Maguire er en flopp nå. Det må jeg bare si. Han er kaptein og alt, og han er direkte grunnen til 3-0 målet og får ikke gutta organisert bak der. Han er jo ikke god. Han er faktisk vår Kepa, i mine øyne 

Kunne vært verre, kunne vært deres svar på Danny Drinkwater. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

flest poeng i England i 2020. 

Kan du vær så snill å gi deg med disse ubetydelige statistikkene? Det er det som skjer kamp for kamp og deretter - fremover i tid, som betyr noe. Jeg er sikker på at du kan finne en statistikk som gjør oss til verdens beste fotball-lag, men vi ser jo ikke ut spillemessig. Vi ser jo ut som et tullelag, ikke en eneste omgang hittil i sesongen som har et mønster på spillerstilen vår, annet enn at vi trenger Bruno. Det er så mye rart som skjer utpå der. Se på kampen i Tyrkia? Se på de tapene i PL på OT i år? Se på alt det røret i spillergruppa? 


Ole: 

05onfire1_xp-jumbo-v2.jpg

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Maguire er som en elg bak der noen ganger. Vi bør heller satse 100% på Tuanzebe og en solid makker til han.

Kameleon-elg. Fra det virkelig gode i noen kamper til juniorfeil som i dag. Litt symptomatisk på alle feilene bak der, noen kamper er han fullstendig dominerende, vinner alt av dueller og slår gode pasninger. Andre kamper, som i dag, er det spaghetti på veggen og full kanari.

Synes spillerne fortjener tyn bak der, for de er godt vant med dette systemet nå, og har spilt gode kamper i det. Da er det merkelig å gjenta de samme enkle posisjoneringsfeilene så ofte. Litt lettere å akseptere at spillere som AWB er opp og ned siden han fortsatt er ung, men Shaw og Maguire er for erfarne til at det skal skje enkle feil så ofte som det gjør.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (7 minutter siden):

Kan du vær så snill å gi deg med disse ubetydelige statistikkene? Det er det som skjer kamp for kamp og deretter - fremover i tid, som betyr noe. Jeg er sikker på at du kan finne en statistikk som gjør oss til verdens beste fotball-lag, men vi ser jo ikke ut spillemessig. Vi ser jo ut som et tullelag, ikke en eneste omgang hittil i sesongen som har et mønster på spillerstilen vår, annet enn at vi trenger Bruno. Det er så mye rart som skjer utpå der. Se på kampen i Tyrkia? Se på de tapene i PL på OT i år? Se på alt det røret i spillergruppa? 

05onfire1_xp-jumbo-v2.jpg

Tror ikke man finner noen eksempler på at United er verdens beste fotballag.

Du trekker veldig mye ut av innlegget mitt som jeg ikke mener, eller har skrevet. Og igjen bruker du energi på å kritisere meg for ikke å være negativ nok, og igjen må jeg forklare hva jeg mener. Litt slitsomt :p 

Jeg svarte på et spørsmål om Solskjær mister jobben nå eller ikke. Da er det naturlig å se litt på det større bildet, over tid, og i snart et år nå har vi hatt en ganske jevn og god poengfangst (best i PL) og det er en ganske så viktig faktor når man skal vurdere om en manager bør sparkes eller ei synes jeg. 

Synes heller ikke det å ligge an til å ta mest poeng i et kalenderår er ubetydelig statistikk i fotball forøvrig, da er det en ganske så stor sample å ta av, over lang tid.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Du trekker veldig mye ut av innlegget mitt som jeg ikke mener, eller har skrevet. Og igjen bruker du energi på å kritisere meg for ikke å være negativ nok, og igjen må jeg forklare hva jeg mener. Litt slitsomt :p 

Ditto like slitsomt å lese argumentasjonen din noen ganger, der du gjentatte dekker opp laget etter et tap fordi "se på denne statistikken". Det er akkurat som om du fornekter den kampen du selv sitter å ser på. Jeg ser dette med engelske kommentatorer - over tid, og de er Evra, Neville, Hargreaves, Scholes, Keane, Rio - de sitter igjen og gaper etter disse kampene og er sjokkerte over nivået. Og da må man kunne få se på Ole og trenerteamet, samt spillermaterialet. For det  som foregikk i første omgang? Det må være lov å se på dette, selv på trener-nivå - for dette er et ekko i fra det som har skjedd i foregående kamper.  

Videre så gidder jeg ikke den hersketeknikken der du syns det er "slitsomt" at jeg ikke er enig med deg, som om jeg kun kan være det. Du får akseptere at jeg noen ganger er uenig med deg. Det skjer 0.0001% av innleggene dine her inne og jeg er én av de som gir deg mest tommel opp, da får du svelge at jeg noen ganger ikke er enig med deg uten at du skal sutre over det.  

Sitat

Synes heller ikke det å ligge an til å ta mest poeng i et kalenderår er ubetydelig statistikk i fotball forøvrig, da er det en ganske så stor sample å ta av, over lang tid.

Jo, dette er en ubetydelig statistikk. Den gir oss ikke annet enn et anekdotisk og trivielt "ok", og vinner oss nada. Ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (31 minutter siden):

Beklager, men mannen har jo ikke noe mål. Virker ut som han ikke vet hva han vil og har ingen anelse på hvor han tar laget hend. Alt baserer seg på Luck. Finnes absolutt ingen rød tråd i laget

Ok, jeg er uenig. I dag var planen åpenbart å ha en treer bak som skulle rydde unna alt som kom, samt to vingbacker som skulle ta ut RBS sin mulighet til å slå innlegg. Det feilet totalt, men om det er Ole sin feil at AWB ikke var på jobb i dag, vet jeg ikke. 

Etter hvert spiller vi oss opp, og tar tak i kampen. Vi mangler en spiss som lukter ballen foran mål (les: Cavani). Vi virker langt bedre trent enn vi var under Mourinho, og vi avslutter stort sett alle kamper vi spiller bedre enn motstanderen. Vi er blitt bedre på å spille oss ut bakfra, og ballen går raskt fram når vi vinner den. Problemet vårt er mot etablert forsvarsspill. Der har foreløpig Fernandes kommet med nøkkelen, men vi trenger at flere står opp og tar ansvar her. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...