Gå til innhold

Moria-beboer til NRK: – Nå bare hater jeg Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig det ikke er slemt, men det er en ekstrem ansvarsfraskrivelse som Erna deler med store deler av EU. Å la mennesker bli i den leiren så lenge er inhumant. Disse burde blitt behandlet umiddelbart og fordelt utover Europa og Norge må helt klart ta imot flere enn 50. Å skylde på at Hellas ikke har behandlet søknadene er også en ansvarsfraskrivelse.

Hellas har allerede bedt oss ta imot 150. Å avslå dette og bare ta imot 50 vil jeg si er smålig, ja jeg vil faktisk bruke ordet slemt, av Regjeringen og Erna.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Å la mennesker bli i den leiren så lenge er inhumant. Disse burde blitt behandlet umiddelbart og fordelt utover Europa og Norge må helt klart ta imot flere enn 50. Å skylde på at Hellas ikke har behandlet søknadene er også en ansvarsfraskrivelse.

De er ulovlige migranter, moria er knapt noen km unna tyrkia, å ta seg ulovlig over grenser skal ikke gavne folk, det skaper mer lykkejakt.

Lykkejakten folk som deg har motivert til har tatt livet av 35 000 på kun 6 år, kun på vei til Europa.
Asyl er ment for hendelser som jødeforfølgelsen, ikke alle verdens sultne.

50 er dråpen i havet, 50 000 er dråpen i havet, 50 000 000 er dråpen i havet.
Dagens migrasjonspolitikk er kun symbolpolitikk, og bidrar kun til kaos i Europa, og Braindrain i resten av verden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (17 minutter siden):

Å kalle flyktningene i Moria "ulovlige migranter" gjør dem ikke plutselig til mindre flyktninger ...


Moria-leiren inneholder stort sett migranter, med noen få flyktninger.
De har selv satt fyr på leiren de bor i, og i følge Schengen-avtalen er det jo altså Hellas som skal behandle deres asylsøknader, som det første landet de har tatt seg til.

Nå tar vi inn 50 personer, som forhåpentligvis raskt får behandlet sine søknader om asyl, og de fleste vil nok transporteres tilbake til Afrika og Midtøsten på Statens regning.

Endret av 0laf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Å kalle flyktningene i Moria "ulovlige migranter" gjør dem ikke plutselig til mindre flyktninger, men jeg registrerer jo at egoistene gjør alt for å slippe å ta ansvar…

Ingen er ansvarlige for dem, du kan ikke bare tvinge andre til å være 'ansvarlig' for livet ditt, alt du trenger, og fremtiden din.
Å vise solidaritet og støtte er noe annet, men du er for trangsynt og kåt på å sette andre i båser til å akseptere en bedre løsning.
Istedenfor å bidra til mer lykkejakt og kaos i Europa:   V

Alexander4840 skrev (22 timer siden):

Hjelpe 500 000 i Jordan

(De du overser, til fordel for å signalisere din godhet med #50erikkenok)
Så får ALLE flyktninger lik behandling, og ett verdig liv frem til tilbake-reisen.

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, ism_InnleggNO said:

Å kalle flyktningene i Moria "ulovlige migranter" gjør dem ikke plutselig til mindre flyktninger, men jeg registrerer jo at egoistene gjør alt for å slippe å ta ansvar…


 

Det er veldig enkelt å sitte å være raus med andre folk sine penger for å fremstå så god og uselvisk. Ikke minst også med det resultat at man får økt vold og kriminalitet i utsatte områder (der man selv ikke bor så klart).

Derfor vil jeg gjerne vite hva du gjør for flyktninger med din egen tid og penger?

Siden alle andre er egoister mener jeg...

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...