Gå til innhold

KOMMENTAR: Vil VW bli felt av Tesla? Nøkkelen til suksess ligger i å bli gode på programvare­utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
5 hours ago, Halvor Sølvberg- the MOV said:

Forstår ikke hvorfor De (...) Å stille klokka som Du nevner er en ting,

Ble dere dus iløpet av et avsnitt?!

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (1 time siden):

Ble dere dus iløpet av et avsnitt?!

Var bare en misforståelse. Blind tro (skaffe seg en menighet) og poletikk (vinne neste valg) er noe annet, men forekommer jo på TU det også.

0 - utslipp, EU - miks, kvotekjøp og annen forherligelse, for å nevne noe.

 

I tvil om grønnmaling, prøv noen av deise:

https://www.nordsjo.no/no/farge-paletter/h_green

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At det i det hele tatt eksisterer brukergrensesnitt som er så dårlige som man finner i SAP, for eksempel for timeregistrering, er totalt uforståelig. Her snakker vi ikke om å gå 20 år tilbake i tid, vi snakker om å lage noe som er så lite brukervennlig at ikke engang en nybegynner uten erfaring ville prestert noe like fælt.

Mulig SAP har noen høypolerte presentasjoner / grafer som topplederne ser og er fornøyd med, men brukergrensesnittene som resten av bedriften ender opp med er hinsides enhver kritikk og burde hindret ethvert salg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de av oss som kun har opplevd SAP gjennom fortellingene til andre som heller ikke har brukt dem selv, har vi vel inntrykket at brukergrensesnitt aldri har vært en del av salgsargumentene, mens fleksibilitet og mulighet til å omsette konsulenttimer til å få systemet detaljtilpasset dine behov derimot har vært det. For alt jeg vet kan det jo være at de har gjort grep på grensesnittene over tid, men at kundene ikke vil eller kan oppgradere fordi systemene er helt og fullt skreddersydd for dem og det vil føre til nye runder med konsultentstyrt hverdag.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (16 timer siden):

Bruker SAP på jobb og det er helt jævlig. Makan til lite brukervennlig grensesnitt skal man lete lenge etter.

Har Du en god YouTube snutt som viser hva det er....?

 

Budsjett og regneskap er jo i utgangspunktet ikke så vanskelig, og brura kan sminkes for dei som kan eit litt utilgjenglig system. Men det skulle da vere fritt frem å gjøre relevante / forståelige utdrag / spørringer. Ta td differansen mellom komunale system som har «finurligheten» kapitalkonto som enkelt kan lukes bort og andre tilnerminger til vanlig «regnskapsføringer» som kan gjøres.

 

Se bare på profetene som snakker om EU mix (i steden for marginalproduksjon) hva angår batteribiler, og forherligelsen av gass i steden for kull på den annen side. Noe biler for så vidt kan kjøre på også, dieselmotorer i småbiler; huff......

Likeledes er jo bil til nett (visle to greed) bare grådighet fra innselgere, og totalt miljøforkastlig. Er det et område man har stordriftsfordeler så er det jo innen energi, og så får vi forbrukere buffre i vanntanker ad en varmepumpe enn så lenge (for ikke å bli flådd av noen topper her og der).

 

Kortversjon av brukbart (billig og miljøvenlig) kjemisk batteri for 1-7 dagers lagring / peak loade.

https://www.youtube.com/watch?v=qRpQL1vFWLg

Det meste er jo fan ikke HigTek, men kan være fordømt økonomisk surr. Snutten over er ikke vissvass fra en som har noe batteri-powred som gir 1 G bakfra, og er motivert  /  holder fast ved det godet og lar det prege alle sine innlegg.

Her noe 3 generasjoner gammelt (65 år):

https://www.youtube.com/watch?v=kzW_ERSgFRY

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
l44-operator skrev (1 time siden):

SAP brukeropplevelse anno 2020. Ting har endret seg.

https://www.youtube.com/watch?v=PLVSM6_92Fo
 

Fun fact; CTO i Car.Software er Björn Goerke, tidligere CTO i nettopp SAP.

https://medium.com/rewrite-tech/bjoern-goerke-car-software-organisation-podcast-28975cbee0e3

Hmmm, Ja.., til det bedre.

 

Men er China der om 3 år ?

Full auto med 10 000 000 biler, á 100 000,-

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...