Gå til innhold

Flymodus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merko skrev (17 minutter siden):

Alt kommer frem ja, det blir det samme som om du skulle ha vært uten dekning eller hatt telefonen skrudd av.

Du kan også aktivere WiFi etter at du har tatt på flymodus slik at du kan motta andre type varslinger fra apper ol (dersom du vil det).

Tusen takk ?

Lenke til kommentar

Eg trur at alle operatører i dag har ordningar som sørger for å sende informasjon om tapte anrop og SMS som har blitt prøvd sendt medan telefonen var uten dekning eller i flymodus.

Dei fleste appar har også liknande funksjonar som til dømes Snapchat, Messenger og epost som sjekker etter nye meldingar så fort telefonen på nytt har fått internettdekning. Du kan nok i teorien oppleve at enklete tredjepartsappar ikkje har slik funksjonalitet for å mellomlagre meldingar fram til telefonen er klar for mottak, men eg har ingen eksempel å vise til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når sant skal sies kan jeg ikke huske å ha fått beskjeder fra operatørene om at noen har forsøkt ringe når telefonen har vært avslått den siste tiden (år?). Er dette tilvalg tro?

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (7 minutter siden):

Når sant skal sies kan jeg ikke huske å ha fått beskjeder fra operatørene om at noen har forsøkt ringe når telefonen har vært avslått den siste tiden (år?). Er dette tilvalg tro?

Tja si det. mobilen min er stort sett på heletiden, så får jeg kanskje en tlf noen få ganger i mnd, så kan ikke si at jeg har lagt merke til det :p 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Merko skrev (3 minutter siden):

Tja si det. mobilen min er stort sett på heletiden, så får jeg kanskje en tlf noen få ganger i mnd, så kan ikke si at jeg har lagt merke til det :p 

Jeg har akkurat begynt å praktisere to sim i en telefon (i større skala enn tidligere), og når det ene kortet brukes til taletrafikk så går det andre i "svart". Jeg fikk naturligvis klager over at telefonen ikke var slått på ganske så fort, men når jeg tenker etter så fikk jeg ikke noe melding fra operatøren om at disse folka hadde forsøkt ringe meg.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Nidar2 said:

Når sant skal sies kan jeg ikke huske å ha fått beskjeder fra operatørene om at noen har forsøkt ringe når telefonen har vært avslått den siste tiden (år?). Er dette tilvalg tro?

Hos meg vises de som tapte anrop i Telenor Mobilt Bedriftsnett-appen, så dette må være en tjeneste fra operatøren.

Edit: Ser Telia har det samme: "Samtalelogg viser også tapte samtaler når telefon er avslått" 
Kilde: https://www.telia.no/bedrift/telefoni/bedriftsnett-app/

Endret av zanta
Lenke til kommentar
zanta skrev (6 minutter siden):

Hos meg vises de som tapte anrop i Telenor Mobilt Bedriftsnett-appen, så dette må være en tjeneste fra operatøren.

Edit: Ser Telia har det samme: "Samtalelogg viser også tapte samtaler når telefon er avslått" 
Kilde: https://www.telia.no/bedrift/telefoni/bedriftsnett-app/

Men da er man avhengig av et Bedriftsnett abonnement med den tjenesten. ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...