Jump to content
Redaksjonen.

Nå vil KFC presentere sin 3D-printede og «slaktefrie» nugget

Recommended Posts

Nå må dere ikke være noen gamle surkuker her, dette er kul innovasjon! :D At vi spiser mindre kjøtt er en gevinst for alle.

Edited by The Very End
  • Like 3

Spennende å se om dette faktisk reduserer energiforbruk og miljøavtrykk. Ellers kan innholde like godt være en grønnsaksmos for min del, det er friteringen og sausen som smaker mest likevel.

• Like 1

Om man snakker om fotavtrykk for miljøet, vil jeg heller fokusere på å kutte ut storfe og svineproduksjon. Der kutter man brått halvparten av all forurensingen. Fjærkre er igrunn ikke så ille når man ser det hele bildet.

Å fritere maten i olje gjør dog den helsemessige effekten av å spise fjærkre bortkastet igjen. 

Kynxx skrev (På 22.7.2020 den 23.12):

Om man snakker om fotavtrykk for miljøet, vil jeg heller fokusere på å kutte ut storfe og svineproduksjon. Der kutter man brått halvparten av all forurensingen. Fjærkre er igrunn ikke så ille når man ser det hele bildet.

Å fritere maten i olje gjør dog den helsemessige effekten av å spise fjærkre bortkastet igjen. 

Når det kommer til kylling i industriell skala så er det mye tvilsom moral rundt dyrevelferd også. Vi må først og fremst få bort kjøttproduksjon med syltynne marginer.

Jeg er ingen veganer/vegetarianer, men å gjøre ekte kjøtt sekundært vil være det moralsk riktige å gjøre. Så lenge 80% av kjøttkonsumet vårt blir erstattet med imitatorer eller dyrket kjøtt, så gir jeg blaffen i hva som angår de siste 20%.

• Like 1