Gå til innhold

For eller i mot dette forslaget? Nasjonal skilsmisse


For eller i mot dette forslaget? Nasjonal skilsmisse  

8 stemmer

  1. 1. For eller mot skilsmisse?

    • Imot!! Og jeg er venstrevridd
      0
    • For!! Og jeg er venstrevridd
      1
    • Imot!! Og jeg er høyrevridd
      5
    • For!! Og jeg er høyrevridd
      2


Anbefalte innlegg

Det er forskjell på å være blå og ville ha slikt brungrums som du idealiserer. Jeg tror misforståelsen har oppstått over at politikk ikke er en to-dimensjonal akse som ikke kan fordra hverandre. Jeg kommer aldri til å stemme rødt, men jeg respekterer meningene demmes. Jeg klarer fint å leve med dagens kompromisser med venstresiden.

Back to topic. /thread

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 7/17/2020 at 10:02 AM, Gavekort said:

Dette er ikke akkurat forbilder. Løsrivelse er vanligvis ansett som et tilnærmet utelukkende negativt tap, og er en av de vanligste årsakene til borgerkrig og folkemord. Irland og de tidligere Jugoslaviske statene er også dårlige forbilder for løsrivelse.

Singapore er et svært utviklet og godt samfunn. Og de fleste nasjoner har jo på ett eller annet tidspunkt løsrevet seg fra et annet. 

Quote

Det er i ofte bygget på irrasjonelt hat, rasisme eller andre fobier. Det er alltid ett av folkeslagene som er uskyldige i dette som må lide med fattigdom og elendighet. Man går aldri inn for å løsrive seg fordi man vil løsrives. Det er ofte fordi man ikke kan fordra jøder, katolikker, muslimer, svarte, romfolk, trøndere, osv.

Virkelig? Hva tenker du om kurderne da, som vil lage sin egen stat bestående av deler av Iran, Irak, Syria og Tyrkia? 
 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Imot da verken av sidene passer meg.

Er "høyrevridd" når det kommer til innvandring, asyl, straffer og uhjelp, liberalistisk når det kommer til narkotika, bompenger og syndeavgifter og "venstrevridd" når det kommer til velferdsstaten, helse, utdanning og beskatning av de rike.

Hvor skal jeg bo?

Lenke til kommentar

Hehe. 

Selv om enkelte på f.eks Vestlandet liker å rasle med sablene av og til, og at enkelte i distriktene synes at byene har for mye makt, så tror jeg nok at de aller, aller fleste i Norge ønsker å holde landet inntakt. Vi er nå et lite land med få innbyggere. 

Det er noe annet med f.eks Catalonia i Spania. Der kan det godt tenkes at det skjer noe før eller senere. Selv om Madrid tviholder på makten over Catalonia og Barcelona, til økende forergelse hos en del katalonere. 

Det samme med Skottland i UK og Nord-Irland. Sistnevnte kan nok bli del av Irland igjen og/eller bli helt uavhengig.

Endret av Computron
Lenke til kommentar
Computron skrev (21 minutter siden):

Hehe. 

Selv om enkelte på f.eks Vestlandet liker å rasle med sablene av og til, og at enkelte i distriktene synes at byene har for mye makt, så tror jeg nok at de aller, aller fleste i Norge ønsker å holde landet inntakt. Vi er nå et lite land med få innbyggere. 

Det er noe annet med f.eks Catalonia i Spania. Der kan det godt tenkes at det skjer noe før eller senere. Selv om Madrid tviholder på makten over Catalonia og Barcelona, til økende forergelse hos en del katalonere. 

Det samme med Skottland i UK og Nord-Irland. Sistnevnte kan nok bli del av Irland igjen og/eller bli helt uavhengig.

see bold  above

 

Hmm, NI kan ikke  bli en del av Irland og bli uavhengig???

det må velges, NIs befolkning er vel delt mellom Irland og forbli i  UK

uavhengighet er ingen stor greie i NI

 

i Scotland derimot er uavhengighet en ganske stor greie

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...