Gå til innhold

Talkmor øker inkludert data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
41 minutes ago, LMH1 said:

Seriøst 10 GB eller 12 GB  til 399 kr

Jeg som syns voxi https://www.amazon.co.uk/Vodafone-Endless-Social-Media-Roaming/dp/B07T7B4T1X er ganske dyrt. Hadde man hatt 5g så er det litt bedre. Men telia estonia gir langt mere valuta for pengene.

Quote

1.4.Mobile Internet in Estonia and when using roaming services in the EU countries: 0.002 €/MB until reaching 500 MB/€1. In Estonia, unlimited Internet is included in a €1 daily fee from reaching 500 MB until the end of day. When usingroaming services in an EU country, the EU Internet limit of 500 MB/day isapplied. When the limit is reached, the roaming service price list will apply (0.0052 €/MB until the end of day*

Hva er det med deg og dette telia estonia. eller superx som det faktisk heter i hver post om mobil abb.  du vet teknisk sett skal du bere ha 500MB om dagen for den 1EUR maxprisen. er nok ikke lenge til di patcher det i norge og for missbruk. i alle fall med elisa før di satt det til 50gb bruk før struping så viste man faktisk hva man hadde og fikk bekjed god tid i forveien før di satt det ned til 50gb. håper faktisk di patcher till sånn det egentlig skal vere så mye du snakker om det.

 

Ellers er det jo bere hyggelig at norske opratører faktisk kommer på banen og tilbyr bedre abbenoment selv om det fortsatt er dyrt i forhold til andre land. telia med x og telenor next med teknisksett datapriser på 0.54kr gb er mye bedre en for bere et år siden der det fort kostet det 10-20 ganger så mye.

 

 

Endret av EmLeX
fikset en regnefeil.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
EmLeX skrev (7 minutter siden):

Ellers er det jo bere hyggelig at norske opratører faktisk kommer på banen og tilbyr bedre abbenoment selv om det fortsatt er dyrt i forhold til andre land. telia med x og telenor next med teknisksett datapriser på 1.8kr gb er mye bedre en for bere et år siden der det fort kostet det 10-20 ganger så mye.

Ja det er jo det som er problemet fleste norske levrandører forsøker å hemmliggjøre det er enkelt å bytte til utlands levrandør, så får du gjerne mene det er misbruk eller hva du mener. For ser ikke problemet i dette heletatt. Er synd på kjøperen som tror de gjør så veldig bra kjøp og blir lurt å betale overpris. Er jo telenor og telia som sitter med fortjenesten. Tror de har råd å tape noen kroner på dette.

Blir speende å se med 5g og når kobbernettet forsvinner om ikke ice kommer mere på banen kan prisene økes.

Nå er det ikke vanskelig å se 12 GB er lite, prøv å bruk det på 30 dager.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo det som er problemet fleste norske levrandører forsøker å hemmliggjøre det er enkelt å bytte til utlands levrandør, så får du gjerne mene det er misbruk eller hva du mener. For ser ikke problemet i dette heletatt. Er synd på kjøperen som tror de gjør så veldig bra kjøp og blir lurt å betale overpris. Er jo telenor og telia som sitter med fortjenesten. Tror de har råd å tape noen kroner på dette.

Fremdeles en fair use policy ute å går i EU, så man kan risikere å bli tvunget vekk fra operatøren. Det du tar å foreslår er imot reglene enten du vil eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Softis12 skrev (11 minutter siden):

Fremdeles en fair use policy ute å går i EU, så man kan risikere å bli tvunget vekk fra operatøren. Det du tar å foreslår er imot reglene enten du vil eller ikke.

Du får mene hva du vil, men er ganske idiotisk det er prisforskjeller. Man kan jo risikere at talkmore eller telenor øker prisen eller tar linjeleie også der. Så man er ikke trygg uansett, vi vet jo telia het netcom før. Tviler på lønnsforskjeller mellom estionia (tallinn og england) er veldig store i praksis.

Sitat

Er ikke TalkMore fortsatt ganske langt bak de billigste operatørene når det kommer til kroner per GB? Chili og Sky er blant de to billigste operatørene med henholdsvis Telia og Telenor-dekning.

Jo men telenor dekning er dårlig i skogen eller fjellet med telia og ice. Så Det avhening a hvor du skal. Men ja talkmore er bland de dyreste. Men de har noe verving fordeler hvis ice eller telia ikke har dekning.

Sitat

.  du vet teknisk sett skal du bere ha 500MB om dagen for den 1EUR maxprisen. er nok ikke lenge til di patcher det i norge og for missbruk. i alle fall med elisa før di satt det til 50gb bruk før struping så viste man faktisk hva man hadde og fikk bekjed god tid i forveien før di satt det ned til 50gb. håper faktisk di patcher till sånn det egentlig skal vere så mye du snakker om det.

Det må være elisa men det er ikke den beste levrandøren, er ikke begrenset slik med voxi\telia estiona foreløpig men hvem vet hva vil skje hvis flere bruker det. Når prisen er 1 euro per 100 GB med telia sier det må bli tap for noen. Har klart å laste ned 2 TB på maks nå på noen få dager, så usikkert hvem som sitter med tapet? helt ærlig tviler jeg verken telia taper så mye på dette. Med mindre det fører til de må oppgradere nettet. For fiber er vel kostnaden uansett forbruk, mobilsenderene koster det samme om de er lite eller mye bruk, er vel heller lerandørene som vil begrense forbruket for å ungå oppgraderinger til 5g.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, LMH1 said:

Du får mene hva du vil, men er ganske idiotisk det er prisforskjeller. Man kan jo risikere at talkmore eller telenor øker prisen eller tar linjeleie også der. Så man er ikke trygg uansett, vi vet jo telia het netcom før. Tviler på lønnsforskjeller mellom estionia (tallinn og england) er veldig store i praksis.

Du er klar over at når telia ee faktisk fikser den buggen du utnytter akkurat nå må du betale 5477kr for en tb med data mot 499 med telia norge sant. det er 90.88% billigere i norge da. samt at du får brukt det i hele norden med 30gb i resten av eu. det er bra det. telenor next kommer ut litt dyrere med fortsatt bra mye billigere en ditt telia ee.

Endret av EmLeX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet ikke hva du snakker om måtte kjøpe 4 stk 500 GB til 4000 kr hos telia, og faktisk har jeg aldri fått regning eller hørt noe fra telia estonia.

Så hvis du sier stemmer de retter det, vil jeg kun tape 2 ukes forbruk rundt 330 kr, ikke så mye som 5477kr. Men det kan jeg leve med når jeg totalsett har lastet ned over 6 TB på par måneder, tviler på noen på forumet er i nærheten av mitt forbruk over 4g+

Helt ærlig tviler jeg på de bryr seg. Godt mulig du jobber hos telia\telenor eller dems firma.

Så tror du forsøker å anta norske er så mye billigere, er jo mye samme virke gjør for norske firmaer mener ebay er svindel og de kun lurer folk. For å få folk å kjøpe i norge istedenfor.

Men det er jo telia og telenor sin skyld folk må kjøpe utlands simkort.

Er jo mulig å selge 2 tb til 1000 kr måneden men slik det er i dag er det heller penger som betyr noe.

Man vet jo telia (GET) vs tv2 der tv2 må gi etter for å ungå at tv sererne miste kanalen så er tydlig penger er eneste de bryr seg om. Telenor er helt klart værst men telia er nr 2.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men alikevell prøv å forhandle 2 TB måneden med fornuftig pris med fri fart opp mot 150 mbit eller mere, lykke til med det, hjelper lite å si de har 7 abonnementer å velge mellom når ingen av de gir noe som helst garanti for du får 5g dekning eller bedre ytelse godt mulig å kjøpe utlands simkort vil bremse utbygging men det er vanskelig å si, både telenor og telia mener det ikke vil være landsdekkene 5g nett før 2023. Muligens telenor er raskere en telia, ice på sin side har ingen dato.

Lenke til kommentar
36 minutes ago, LMH1 said:

Du vet ikke hva du snakker om måtte kjøpe 4 stk 500 GB til 4000 kr hos telia, og faktisk har jeg aldri fått regning eller hørt noe fra telia estonia.

Okay. Fint det. men det kan endre seg.

Quote

Så hvis du sier stemmer de retter det, vil jeg kun tape 2 ukes forbruk rundt 330 kr, ikke så mye som 5477kr. Men det kan jeg leve med når jeg totalsett har lastet ned over 6 TB på par måneder, tviler på noen på forumet er i nærheten av mitt forbruk over 4g+

Stemmer det. Du vill tape hele kontantkort saldoen din om det skjer og di kan ikke belaste deg noe mer. men det endrer jo ikke faktum at TB pris fortsatt er 5477 Med dagens valuttakurser.

Quote

Helt ærlig tviler jeg på de bryr seg. Godt mulig du jobber hos telia\telenor eller dems firma.

Jeg kan si jeg ikke jober for verken telenor eller telia eller noen opratør. Og hvorfor ville ikke en opratør brydd seg om vell missbruk av deres TOS. om du er så skråsikker kan du jo bere maile dem og høre. [email protected]  eller ringe di på +372 639 7130

Quote

Er jo mulig å selge 2 tb til 1000 kr måneden men slik det er i dag er det heller penger som betyr noe.

Er jo det oppratører i norge gjør nå via telia x og telenor next. Med telia x kan du ha 4 data sim og 2 tvilling sim (rett meg om jeg tar feil på mengder dere som vet) alle kan belaste 3Mb/s samtidig. da ender du opp med. nermere 7.1tb for vell. ca 730kr i månden. så er jo du som ikke vet hva du snakker om.

 

i norge kan man foresten gjøre det helt låvelig uten å bryte TOS som du gjør i estonia. og en siste ting. nå når elisa har strupet til 50gb. har man norske levrandører til ubegrenset. ikke noe annet lenger. telia estonia er en bugg. som jeg håper di vill patche. kansje vi andre her burde sende di en mail og foreslå at di tar en titt på oppsettet sitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Jeg kan si jeg ikke jober for verken telenor eller telia eller noen opratør. Og hvorfor ville ikke en opratør brydd seg om vell missbruk av deres TOS. om du er så skråsikker kan du jo bere maile dem og høre. [email protected]  eller ringe di på +372 639 7130

Faktisk hørt de sier det er umulig, så de bryr seg ikke. Men forstår ikke dere gidder å kaste bort tiden deres. Tydligvis interisert å spolere tilbudet. Heller for å ungå konkuranse.

Da vet jeg vertfall hvem jeg kan skylde på hvis jeg neste måned bruker opp 15 euro på par GB.

Sitat

Er jo det oppratører i norge gjør nå via telia x og telenor next. Med telia x kan du ha 4 data sim og 2 tvilling sim (rett meg om jeg tar feil på mengder dere som vet) alle kan belaste 3Mb/s samtidig. da ender du opp med. nermere 7.1tb for vell. ca 730kr i månden. så er jo du som ikke vet hva du snakker om.

Får selv 150 mbit fint eller rundt 20 MB\S nedlastinghastighet på steam uten problemer, så dessverre er det dårlig tilbud, eneste synd er for andre brukere for bruker jo nesten hele båndbredden på 4g når jeg laster ned på maks hastighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, EmLeX said:

Er jo det oppratører i norge gjør nå via telia x og telenor next. Med telia x kan du ha 4 data sim og 2 tvilling sim (rett meg om jeg tar feil på mengder dere som vet)

5 data, 2 tvilling.
9-10 ekstra SIM mulig på Telenor, blodpris


 

 

18 minutes ago, LMH1 said:

eneste synd er for andre brukere for bruker jo nesten hele båndbredden på 4g når jeg laster ned på maks hastighet.

Skal love deg at du ikke påvirker andre brukere i særlig stor grad. QoS ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (26 minutter siden):

Faktisk hørt de sier det er umulig, så de bryr seg ikke. Men forstår ikke dere gidder å kaste bort tiden deres. Tydligvis interisert å spolere tilbudet. Heller for å ungå konkuranse.

Da vet jeg vertfall hvem jeg kan skylde på hvis jeg neste måned bruker opp 15 euro på par GB.

Får selv 150 mbit fint eller rundt 20 MB\S nedlastinghastighet på steam uten problemer, så dessverre er det dårlig tilbud, eneste synd er for andre brukere for bruker jo nesten hele båndbredden på 4g når jeg laster ned på maks hastighet.

Flott å vite at andre får dårligere tilbud fordi du utnytter systemet.

Lenke til kommentar
Janvik skrev (10 timer siden):

Hvilket problem?

Enkelte her mener jeg laster flere tb med utlands simkort og de mener det er misbruk, som man kan jo mene hva man vil om det. Men problemer er vel norske levrandørene ikke ville tilby flere tb billig for hørt med telia de sier de ikke vil utestenge brukere, men estonia vil ikke svare på om det er feil eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...