Gå til innhold

Windows 2000/xp


Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kjøpe meg ny pc og den leveres med xp som operativsystem.
På min gammle pc bruker jeg win 2000.

Hva er det meste stabile operativsystem å bruke på pc?
Siden den nye pc skal brukes til å spille spill på hvordan vil det gå å fortsatt bruke win 2000?

Har hørt at noen har samenlignet windows me og xp når det gjelder stabilitet. Det var jo store problemer med win me.

Er det noen som kan gi meg gode råd om jeg skal fortsette med win 2000, eller gå over til xp?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det at noen sier at win ME og win XP har samme stabilitet har 0 peiling på hva de snakker om. En kamerat av meg hadde win ME installert pcen klikka konstant. Jeg bruker win xp, jeg spiller mye på maskinen og hadde kanskje 1-5 tilfeller i 2003 der maskinen klikka på grunn av win xp. Jeg liker win xp på grunn av at det er lettvint og stabilt. Win 2000 er også er vel kanskje mere stabilt enn det win xp er men der er ikke så store forskjeller. Bruk win xp på den nye maskina du, det er mest lettvint. :D

Lenke til kommentar

Windows xp og win 2000 er to meget bra os, så det er en smaksak hvilken versjon du velger.

Selv bruker eg winxp pro sp1.

 

Begge os'ene er meget stabile, vil si at det er ikke noe forskjell mellom den når det gjelder stabilitet.

 

WinME og winxp kan du ikke samenligne, er to helt forskjellige os, win xp er basert på nt, mens winME er bygget runt dos.

Lenke til kommentar

Bruker W2K på 2 av mine maskiner. Stabilt og bra. Kjører fett og problemfritt alle spill som er på markedet - ingen bedre spillopplevelse fordi man bruker XP......

 

XP er selvfølgelig OK også. Har dette på min 3dje maskin, men liker ikke XP like godt fordi det er for mye stæsj og dilldall med det. Derfor har jeg kutta ut stæsjen i XP, og tweaket det slik at det ser ut og oppfører seg som W2K.

Lenke til kommentar

xp er bygget på samme platform som win 2000, stabiliteten for dem begge er bra men 2000 ligger nok ett lite hakk foran.

 

Derimot 2000me er det største marerittet microsoft har lansert, dem hadde alt for liten tid på seg til å lage ett stabilt opplegg med dem tidsfristene dem hadde foran tusenårs skiftet......

 

Mitt råd:

 

Om du velger xp eller win 2000 er i grunnen en smaks sak......begge er bra, er maskinen noe eldre så hadde jeg valgt win 2000 for den trekker ikke såå store resurser av maskinen som xp gjør. Mens derimot får du tilbud om 2000me så skygg unna for alt i verden......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja har vært mange krangler om dette ja.

Selv er jeg en bruker av Win2k for jeg liker det enkelt og clean.

vil nok tro at XP er best egnet til spilling og det er ganske stabilt.

Men windows.no hadde sjekka dem opp mot hverandre og kom frem til at win2k var mest stabil for at den har vært lengst på markedet og derfor har hatt muligheten til å rette opp flere feil.

 

men smak og behag sier bare jeg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...