Gå til innhold

Sertifisering og Sopra Steria


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Shruggie skrev (På 14.7.2020 den 17.43):

Sertifiseringer er ikke for din del, de er for firmaet. Firmaet må stille med så og så mange sertifiseringer for å få kontrakter eller anbud, og dermed selger de inn flere konsulenter.

 

Med andre ord er det ikke noe i veien for at et firma kan kreve sertifiseringer; men jeg tror du vil finne at ikke alle får de samme kravene - med andre ord er det ingenting i veien for å si at du kan si at du gjerne tar jobben, men ikke er villig til å ta sertifiseringer.

Jeg er ikke enig i at det er så svart-hvitt. Sertifiseringer kan gjøre CV-en din mer salgbar, spesielt innenfor enkelte fagområder som skyarkitektur, nettverk og sikkerhet. Noen kunder stiller til og med krav om det. Har for eksempel sett oljeselskaper som krever sertifisering som Solutions Architect innen relevant skyplattform. Andre ganger kan det utløse høyere timerate.

Om det er verdt alt bryet er en annen sak. Selv har jeg ingen sertifiseringer og ingen planer om å ta noen heller.

Endret av hhstrand
Lenke til kommentar

Jeg har hauger og lass med sertifiseringer, og det har i alle fall bidratt til at jeg er der jeg er i forhold til karrierestige, lønn osv. Nå jobber jeg med arkitektur, infrastruktur og slikt, og i mine øyne har det alltid vært særdeles positivt med sertifiseringer, og jeg kommer til å fortsette å ta det som er relevant for meg.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Samaritanen said:

Når vi nå er i snakk om sertifiseringer, har dere noen tanker angående "Exam AZ-400: Designing and Implementing Microsoft DevOps Solutions" ? Arbeidsgiver vil gjerne jeg skal ta denne.

Den står på lista mi. Innen Azure har jeg AZ-100 + AZ-101, AZ-300 + AZ-301, AZ-500.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvor mye man har brukt Azure og applikasjons-stacken. AZ-100 og 101 tok jeg uten å lese noe som helst, da jeg hadde benyttet Azure en del allerede.

AZ-204 har mye rundt deployment av App Services, deployment slots/stages, conditional access og OAUTH/SAML autentisering, samt. generell programmering mot Graph API og slikt.

AZ-400 har jeg ikke sett altfor mye på, men skal være fokusert rundt DevOps, CI/CD, Pipelines og slikt.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar
hhstrand skrev (23 timer siden):

Jeg er ikke enig i at det er så svart-hvitt. Sertifiseringer kan gjøre CV-en din mer salgbar, spesielt innenfor enkelte fagområder som skyarkitektur, nettverk og sikkerhet. Noen kunder stiller til og med krav om det. Har for eksempel sett oljeselskaper som krever sertifisering som Solutions Architect innen relevant skyplattform. Andre ganger kan det utløse høyere timerate.

Om det er verdt alt bryet er en annen sak. Selv har jeg ingen sertifiseringer og ingen planer om å ta noen heller.

Jeg snakket om TS situasjon, som er temmelig glassklar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...