Gå til innhold

Denne skal frakte fire personer i opp mot 240 km/t


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det virker litt i korteste laget om man sammenligner med f.eks elbil. Men så kommer man jo lengre med 96 km i luftlinje enn 96 km langs veiene. Også rutene må nødvendigvis gå fra ladestasjon til ladestasjon. Se for deg Teslas nettverk av hurtigladere, bare med helipader i stedet for biloppstillingsplasser. Siden dronene ikke blir personlig eide trenger man ikke vente på at akkurat "sitt" kjøretøy lades. Man stiger bare ut av den ene og bytter til en annen. Omtrent som man bytter buss eller t-bane, bare at man slipper å vente til "ruta" går. Man bytter bare kjøretøy på sekunder og flyr videre. Skal man veldig langt av gårde blir det selvsagt knotete å bytte fartøy hvert 24 minutt, men et par bytter burde være overkommelig.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Simen1 said:

Ja, det virker litt i korteste laget om man sammenligner med f.eks elbil. Men så kommer man jo lengre med 96 km i luftlinje enn 96 km langs veiene. Også rutene må nødvendigvis gå fra ladestasjon til ladestasjon. Se for deg Teslas nettverk av hurtigladere, bare med helipader i stedet for biloppstillingsplasser. Siden dronene ikke blir personlig eide trenger man ikke vente på at akkurat "sitt" kjøretøy lades. Man stiger bare ut av den ene og bytter til en annen. Omtrent som man bytter buss eller t-bane, bare at man slipper å vente til "ruta" går. Man bytter bare kjøretøy på sekunder og flyr videre. Skal man veldig langt av gårde blir det selvsagt knotete å bytte fartøy hvert 24 minutt, men et par bytter burde være overkommelig.

Hadde jo gitt et fortrinn over det å eie selv, men tipper det blir stort sett brukt på strekninger som man når uten å mellomlande. Tror rekkevidde angst blir interessant. Vet at med quad droner så er det natt og dag om det er vind når det kommer til flyvetid. Motvind kan sikkert korte ned rekkevidde betraktelig. Får håpe at 96Km er med en 10-20% igjen i batteriet.

Lenke til kommentar
MrFoss skrev (5 timer siden):

Hadde jo gitt et fortrinn over det å eie selv, men tipper det blir stort sett brukt på strekninger som man når uten å mellomlande. Tror rekkevidde angst blir interessant. Vet at med quad droner så er det natt og dag om det er vind når det kommer til flyvetid. Motvind kan sikkert korte ned rekkevidde betraktelig. Får håpe at 96Km er med en 10-20% igjen i batteriet.

I artikkelen står det 80 kWh for "cruise", altså transportstrekningen på 96 km (vindstille). Det står også 37 kWh reserve, som skulle kunne oversettes til ca 44 km reserve. Videre er det også satt av 26 kWh til "hover", samt utilgjengelige buffere i topp og bunn. 96 km cruise krever altså under halvparten av den totale batterikapasiteten.

Endret av Simen1
hoover->hover
Lenke til kommentar

Vel, loven om ferdsel i utmark satt jo i sin tid en effektiv stopper for sjøfly i norge! Mulig at våre politikere levde i den villfarelse om at bølgene etter et par flotører på et fjellvann var like permanente som sporene etter en snøskoter eller eller "grøftene" etter en 4WD! Jeg kan alltids forsterke garasjetaket til å lande en slik overdimensjonert drone, men å lande i et LNF område??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...