Gå til innhold

Rasisme i Norge?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Tussi skrev (25 minutter siden):

Hadde man gjort det etter slaveriet var det en ting. Men hvordan gjør man det idag? Hvem av de svarte hadde slavehistorikk? Hvem har ikke? Skal det gå på rase? Eller hvordan går dette ift hva som har skjedd de siste 150 årene? 

Det blir helt absurd at fattige hvite skal betale skatt som går til å erstatte etterkommere av slaver som kanskje har langt mer enn de selv. 

At noen bruker det for å fremme ulikhet betyr ikke at en slik reparasjon 150 år senere er en god ide. Det er andre  måter å fremme likhet på enn å sette grupper opp mot hverandre igjen. Som f eks å endre måten skoler finansieres på. 

Det blir staten som betaler reparasjonene og staten får pengene fra alle skattebetalerne, både svarte og hvite, fattige og rike. Hvis jeg skader noen så tar ikke dommeren offerets rikdom i betraktning, dommeren tar hvor alvorlig skaden var og hva det kostet offeret i betraktning.  Reparasjoner har mer å gjøre med å reparere skadene enn å gjøre folk mindre ulike 

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Det blir staten som betaler reparasjonene og staten får pengene fra alle skattebetalerne, både svarte og hvite, fattige og rike. Hvis jeg skader noen så tar ikke dommeren offerets rikdom i betraktning, dommeren tar hvor alvorlig skaden var og hva det kostet offeret i betraktning.  Reparasjoner har mer å gjøre med å reparere skadene enn å gjøre folk mindre ulike 

150 år etterpå og deler folk inn i raser igjen vil gjøre vondt verre, det vil ikke bedre noe som helst. Man kan nedre forholdene for svarte uten å diskriminere andre

Hva er det.med demokrater egentlig? Man setter etniske grupper opp mot hverandre konstant, istedetfor å sette i verk planer som faktisk bringer folk nærmere. Det Atib Azzad sa virker fornuftig, men kontantytelser til en etnisk gruppe der andre er utestengt selv om de kanskje har like vanskelige liv vil bare skape mer hat og konflikt 

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

150 år etterpå og deler folk inn i raser igjen vil gjøre vondt verre, det vil ikke bedre noe som helst. Man kan nedre forholdene for svarte uten å diskriminere andre

Hva er det.med demokrater egentlig? Man setter etniske grupper opp mot hverandre konstant, istedetfor å sette i verk planer som faktisk bringer folk nærmere. Det Atib Azzad sa virker fornuftig, men kontantytelser til en etnisk gruppe der andre er utestengt selv om de kanskje har like vanskelige liv vil bare skape mer hat og konflikt 

Man deler ikke folk inn i raser, man deler folk i etterkommere av slaver (ikke alle svarte kvalifisere) og ikke etterkommere av slaver. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Man deler ikke folk inn i raser, man deler folk i etterkommere av slaver (ikke alle svarte kvalifisere) og ikke etterkommere av slaver. 

150 år etterpå? Brul heller pengene på bedre tilbud og muligheter i minoritetsområder

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (3 minutter siden):

150 år etterpå? Brul heller pengene på bedre tilbud og muligheter i minoritetsområder

Min rikdom er et direkte resultat av slektninger i 1898

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (17 minutter siden):

Min rikdom er et direkte resultat av slektninger i 1898

Ok, men det er ikke slik for alle. Jeg er imot rasetenkning på høyresiden, og på venstresiden. Jeg tror innføring av et system der kun svarte har rettigheter, vil medføre mer vold. Jeg troe høyresiden, da snakker jeg ikke om konservative, men rasister, de vil eksplodere. 

Det vil bli massiv sivil uro, trolig mer høyreekstrem terror og mer konflikt mellom mennesker med ulik hudfarge.  Dere leker virkelig med ilden her tror jeg

Og jeg tror dere vil slite med å fp forståelse fra den fattige, hvite delen av befolkningen. Det vil bli en katastrofe 

Nettopp fordi USA er langt mer splittet etter hudfarge enn Norge 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (26 minutter siden):

Ok, men det er ikke slik for alle. Jeg er imot rasetenkning på høyresiden, og på venstresiden. Jeg tror innføring av et system der kun svarte har rettigheter, vil medføre mer vold. Jeg troe høyresiden, da snakker jeg ikke om konservative, men rasister, de vil eksplodere. 

Det vil bli massiv sivil uro, trolig mer høyreekstrem terror og mer konflikt mellom mennesker med ulik hudfarge.  Dere leker virkelig med ilden her tror jeg

Og jeg tror dere vil slite med å fp forståelse fra den fattige, hvite delen av befolkningen. Det vil bli en katastrofe 

Nettopp fordi USA er langt mer splittet etter hudfarge enn Norge 

Minner meg om motstanden til blandingen av svarte og hvite på skoler som sa at det blir for mye uro og konflikt hvis hvite og svarte skulle gå på de samme skolene 

Familien min flyttet til en by uten noe svarte pga «the trouble « som de trodde ville skje mellom svarte og hvite.  

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...