Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Ha vært på utkikk etter min første bil,  synes audi tt har et sportselig utseende som faller godt i smak, i tillegg er den etter det jeg har lest en god bil som holder lenge. Jeg lurer derfor på om det kan være en god første bil, og om noen har erfaring når det kommer til pris på service, deler og arbeid som må utføres på disse bilene.

Her er et eksempel på en bil som frister akkurat nå:

https://www.finn.no/156543957

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det som ville bekymret meg mer enn enn både bensinforbruk og deleprisene var forsikringen. Tok en sjekk i eget selskap - og minner da om at jeg liten grend utenfor mellomstor bygd med normalt “rimelig” forsikring - og fikk da følgende resultater gitt første bilkjøp, 8000 km og kun ansvar/ansvar + kasko med HØYESTE egenandel. 

  • Om kun jeg selv - med noen tiår siden jeg var 18 - skulle kjørt bilen: Ca 20500 kr/knapt 45000 kr 
  • Om også en person 18-23 år skulle kjørt bilen: Ca 43000/knapt 108000 kr 

Kan til sammenligning nevne at det familien faktisk eier kjører (over gjennomsnittlig stor familiebil, rundt fem år gammel) under samme ramme ville kostet:  

  • Om kun jeg selv skulle kjørt bilen:    Ca 4300/knapt 14200 kr 
  • Om også en person 18-23 år skulle kjørt bilen: Ca 5200/17300 kr 

TS, lykke til med et blivalg som betyr forsikringspremie på 2,50-12,50 kr pr km ved maksimal kjøring. I slike tilfeller blir liksom både bensinpris og servicepris mindre relevant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...