Gå til innhold

Hva lytter du til for tiden?


Anbefalte innlegg

Woff skrev (På 17.2.2021 den 17.58):

Synd at du ikke får de innspillingene i Atmos! 🙂 Eller til nød 5.1 HD..

Ja, nå er det sånn at med hunder kan du spørre eieren om navnet, men med katter - så er eierforholdet den andre veien...

RIMG0010.thumb.JPG.e8dd53365513fa9233ed76872c48e013.JPG

Endret av ai_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ai_ skrev (11 timer siden):

Ja, nå er det sånn at med hunder kan du spørre eieren om navnet, men med katter - så er eierforholdet den andre veien...

Vet ikke helt om mine to er enige med deg der gitt.. Sånn ser de ut når Woff har tatt kyllingen fra de..

20190322_202556.jpg

IMG-20190422-WA0000.jpg

Endret av Woff
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg både HØRTE og så denne her i dag.. Må innrømme at jeg er svak for gode musikaler, har vært på rundt 100 forskjellige i New York og London og har vel alt som er utgitt på blu-ray / dvd..

 

 

Avsluttet kvelden med denne konserten,også på blu-ray:

 

 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg gjentar til det kjedsommelige, men jeg ELSKER lyd i flere kanaler. Med anlegget mitt er det som å sitte midt i begivenhetens sentrum og NYTE.. Er vel sånn lyden helst skal konsumeres! Og hvis jeg filtrerer ut det jeg har på blu-ray / dvd som havner i kategorien musikk så har jeg 464 original-plater i samlinga. Nå er nok endel av disse musikk i kun stereo (gamle innspillinger) men det er også mange fantastiske plater med Atmos / DTS-X lyd.. Absolutt helt herlig!

Lenke til kommentar
Woff skrev (32 minutter siden):

Tror jeg gjentar til det kjedsommelige, men jeg ELSKER lyd i flere kanaler. Med anlegget mitt er det som å sitte midt i begivenhetens sentrum og NYTE.. Er vel sånn lyden helst skal konsumeres! Og hvis jeg filtrerer ut det jeg har på blu-ray / dvd som havner i kategorien musikk så har jeg 464 original-plater i samlinga. Nå er nok endel av disse musikk i kun stereo (gamle innspillinger) men det er også mange fantastiske plater med Atmos / DTS-X lyd.. Absolutt helt herlig!

Jeg liker det også, men har surround litt for nærme sitteplass. På bra mikset surround og også på ambient surround så funker det bra, men ikke mikser som spiller kontinuerlig med alle høytalere.

Sweetspot er akkurat litt foran i sofaen. Dvs lener jeg meg tilbake så dominerer surround.

Kunne justert ned lyd, eller flyttet sofa eller surround.

Jeg har blitt veldig glad i Konsertene til Roger Waters og Steven Wilson. De får virkelig full pott på lyden...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Jeg har blitt veldig glad i Konsertene til Roger Waters og Steven Wilson. De får virkelig full pott på lyden...

Jepp, Steven har nok 'knekket koden' og det meste jeg har hørt av hans arbeide (også det han har mikset for andre) er jo utrolig bra! Roger (lydfolka hans) KAN dette med lyd rundt det hele, har opplevd han på to nyere konserter og lyden er fenomenal! 
Det ser heldigvis ut til at dette med å remixe eldre opptak over til multikanal blir stadig mer populært så fremtiden er LYS! 🙂

  

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg som en unge til Liquid Tension Experiment slipper ny plate om noen uker. Det er bare 20 år siden sist. Tre av låtene er ute allerede, denne nedenfor har jeg hørt mest på.

 

Transatlantic kom med nytt album for litt siden også. Fine greier.

 

Og så må vi ikke glemme Soen. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...