Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Betroz said:

Ja leste om det jeg også. Noe om høy ping ellerno som ikke skulle være sånn (om jeg husker riktig).

Ping er fin, men av og til må du restarte maskinen for at den skal komme seg på nett å noen får ikke full bandwidth. 

Ellers så går det utrolig raskt å legge inn ny bios å laste gammel profil. Trener veldig raskt osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har studio med begrenset lufting og utstyr som avgir 4000W. Fire maskiner på i snitt 500W med last. Tusen watt i skjermer og tusen watt i lys sånn ca. 35-40 grader er når alt utstyr er avskrudd. Skal ha mer kjøling, men jeg har nylig kommet på plass i dette lokalet. Det nye oppsettet overopphetet på laveste innstilling. Har ikke prøvd å sette frontviftene til 2500 RPM ennå men kan ikke arbeide med så mye støy. 

Ute er det 29 grader i skyggen. På det meste var det 32.9 ute.

Selv med kun et minimum av soft paneler (foto-/studiolys) på fikk jeg en følelse av at det hadde virket avkjølende å helle kokende kaffe på huden. Måtte gi tapt og ta fri. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg skal bestille Apex + 10900KF (må vente litt på denne) - hva slags ram anbefaler dere? Har sett  på:

Patriot Viper Steel DDR4 4400MHz 2x8GB (PVS416G440C9K)

Team Group T-Force Xtreem ARGB DDR4 4000MHz 2x8GB

men vet ikke hva jeg kommer lengst med.. eventuelt andre? 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Civiz said:

Jeg skal bestille Apex + 10900KF (må vente litt på denne) - hva slags ram anbefaler dere? Har sett  på:

Patriot Viper Steel DDR4 4400MHz 2x8GB (PVS416G440C9K)

Team Group T-Force Xtreem ARGB DDR4 4000MHz 2x8GB

men vet ikke hva jeg kommer lengst med.. eventuelt andre? 

Hadde personlig satset på Vipers, men det kan godt hende T-force er helt konge(4500Mhz brikkene er hvertfall det). 

 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Hadde personlig satset på Vipers, men det kan godt hende T-force er helt konge(4500Mhz brikkene er hvertfall det). 

 

Takker! Har lett etter T-force 4500 Mhz, men ikke klart å finne disse i noen norske nettbutikker. Vet du hvor jeg kan få tak i dem? 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Civiz said:

Takker! Har lett etter T-force 4500 Mhz, men ikke klart å finne disse i noen norske nettbutikker. Vet du hvor jeg kan få tak i dem? 

Computersalg.no hadde dem før, men er nå ute av sortiment kan det virke som 

Edit: hadde jeg skulle satset på nye brikker med god bin så hadde jeg definitivt spillt lotteri på Vipers ?

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Just now, Civiz said:

Takker! Har lett etter T-force 4500 Mhz, men ikke klart å finne disse i noen norske nettbutikker. Vet du hvor jeg kan få tak i dem? 

Jeg kjøpte mine fra computersalg. Ikkje tilgjengelige lengre. Fordelen med dem er at kjøleren er veldig bra. Viper er jo en vinner, da alle er godt binnet. Snittet er meget høyt. Så kjøp dem, sinden extreem 4500 er borte

Lenke til kommentar
8 minutes ago, BadCat said:

Taper jeg mye på at jeg kun har 3600 MHz CL15 2x8GB? 

Kommer ann på om bruksområdet er high refresh gaming med et 2080ti eller om du har planer om next gen top dog. 

Men nå har du veldig gode brikker som lett lar seg klokke til minst 4266 med gode timings. Helt rå på frekvens blir det ikke siden de har A1 PCB 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Mumriken said:

Kommer ann på om bruksområdet er high refresh gaming med et 2080ti eller om du har planer om next gen top dog. 

Men nå har du veldig gode brikker som lett lar seg klokke til minst 4266 med gode timings. Helt rå på frekvens blir det ikke siden de har A1 PCB 

Men de 3600c15 brikkene har jeg i x299 riggen. Er helt konge brikker for det meste. Kjører der 4000c16 max tweaket quad channel. De klarer nok ikkje like høy frekvens som a2 pcb, men du får alikavel hissig ytelse med lavere frekvens. F.eks 4200mhz om hovedkortet og cpuen spiller på lag.

 

3600c15 er fortsatt en av de best binna g.skill brikkene som finnes.

Lenke til kommentar

KomHøy refresh og lav/moderat oppløsning. Kommer til å kjøpe neste generasjon NVIDIA. Har tenkt å gå for Nvenc i stedet for H264 da dette ser ut til å matche fast/medium med langt lavere ressursbruk. Har et håp om at de forbedrer nvenc ytterligere i neste generasjon kort.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
19 minutes ago, BadCat said:

Hvor mye spenning nå jeg ha på minnet for å komme over 4GHz? 1.40-1.45V? Når begynner det å lukte svidd popcorn? ? 

Svidd popcorn blir ikke det før du bikker 2,1V

Over 1,5V så bør du begynne å tenke på vifte over, men det er på ingen måte skadelig. B-dies kaster lett feil når dem blir for varme 45C+

Lenke til kommentar
34 minutes ago, BadCat said:

Hvor mye spenning nå jeg ha på minnet for å komme over 4GHz? 1.40-1.45V? Når begynner det å lukte svidd popcorn? ? 

4ghz klarer de nok på under 1.4v med cl18.

Sett 1.5v først og 1.25 vccio og 1.25 vccsa for 4133 c17.

Hvilket hovedkort og cpu har du? Dette er nøkkelen til hva fasiten kan bli :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...