Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Frode789 said:

Så hva er poenget, annet enn å farme litt synt benchmarks eller få 350 FP

S i F1 2019? ? Men gøy er det jo, for noen. 

Men igjen, dette er bare et nisjeprodukt. Som også er derfor 10900K ikke kommer til å gå forbi 3900X i mest solgte (f.eks på komplett) uansett. 

Skjerm på 300 Hz er en realitet i løpet av året, delvis lansert allerede og da trenger seriøse folk all den CPU-kraften de kan få. Ganske mange har ventet på dette i mer enn 5 år så jeg regner med at folk er sultne.

Spillmotor som håndterer 1000 FPS er også ute, så nå er det opp til maskinvareprodusenter og spillutviklere å levere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, BadCat said:

Spillmotor som håndterer 1000 FPS er også ute, så nå er det opp til maskinvareprodusenter og spillutviklere å levere.

Sikkert flott...menne en spillmotor som virkelig skalerer bra med mange CPU tråder er mer kjekt de får til snart. Da drar nok 10900K fra 9900K enda mer, og samme for de andre CPU'ene med mange kjerner. Fordi IPC og klokkehastighet tar evigheter før Intel og AMD forbedrer til nye nivåer...

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Sikkert flott...menne en spillmotor som virkelig skalerer bra med mange CPU tråder er mer kjekt de får til snart. Da drar nok 10900K fra 9900K enda mer, og samme for de andre CPU'ene med mange kjerner. Fordi IPC og klokkehastighet tar evigheter før Intel og AMD forbedrer til nye nivåer...

Idtech 7 er heilt topp feks. Har riktignok ikke testet den med ekstremt mange tråder.

Sykt digg med lynrask 1440p skjerm som går til 272hz med litt oc ?

Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

HkkaqnWjVibHrqQa6RAvSS-1920-80.png

Denne testen har vi sagt noe om før. Den er broken, fordi Intel i denne testen er nerfet med dårlig minne. Det ble postet test med høyere minnehastighet på Intel, og da var plutselig den raskere enn alle Ryzen i dette spillet.

Lenke til kommentar

Det gir mening. Stusset over flere av stolpene der. Hvordan har de fått 3950X så langt ned? Er det på grunn av lavere klokke?

Vet du hva minnehastighet og båndbredde har for innvirkning på H.264? Alle mine maskiner (bortsett fra bærbare) er HEDT, så da har jeg jevnt over mer båndbredde enn på desktop-systemer. Kanskje ikke nå lenger da siden jeg ligger litt etter med 2666 MHz. Det er en grunn til at jeg har tenkt å skifte ut en del utstyr. 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Jeg spiller for det meste Battlefield V, og der er jeg cpubound i 1440p. Tilogmed 3440x1440 er jeg cpubound. (Minfps) 
Man er sikkert cpubound i nyeste Tombraider og Assassin creed selv i 1440p, men det trenger vi vel ikkje si for høyt :p 

Så hvis man er litt cpubound i 1440p nå, så kan du tenke på hvordan det bilr med "3080ti" og next gen AMD gpu.
Straks blir 4k det nye 1080p.

Da kommer det nok noen som sier: Jamen, ingen spiller i 4k med "nextgen" GPU. De spiller jo i 8k!

LOL XD (som ungene sier)

CPU bound på 1440p I bf? Hmm kan ikke være mye.. 

 

Screenshot_20200521-203355_YouTube.jpg

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
BadCat skrev (19 minutter siden):

Det gir mening. Stusset over flere av stolpene der. Hvordan har de fått 3950X så langt ned? Er det på grunn av lavere klokke?

Vet du hva minnehastighet og båndbredde har for innvirkning på H.264? Alle mine maskiner (bortsett fra bærbare) er HEDT, så da har jeg jevnt over mer båndbredde enn på desktop-systemer. Kanskje ikke nå lenger da siden jeg ligger litt etter med 2666 MHz. Det er en grunn til at jeg har tenkt å skifte ut en del utstyr. 

3950X er nok langt nede primært fordi Windows er Windows, og Windows takler ikke alltid mange tråder så bra.

Minnebåndbredde har i min opplevelse svært lite å si på H.264- og H.265-ytelse, flere kjerner er alltid bedre.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg er CPU bound i 4k i Battlefield V med 2x 2080ti stock bios SLI :p
Dette er med 4k innspilling med shadowplay og 7980xe @ 4,6ghz 4000c16 minne. 950w load  ingame.
Iallefall litt til tider :D

4k er det nye 1080p....

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...