Gå til innhold

Geografiquiz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Scarvo skrev (4 timer siden):

Helt korrekt ❤️ 

0?e=2159024400&v=beta&t=2I5OrubIAqeRqiuI

Jeg skal til en bydel i Stor London, den er på samme tid både en bydel og en egen by med byregjering. Frem til slutten av 1800 tallet tilhørte den et av grevskapene som ligger rundt London, da ble den en selvstendig enhet. Mens den i 1965 ble innlemmet i Stor London. Dette er den mest folkerike av alle londons bydeler.

Lenke til kommentar

Hehe... jeg har egentlig lyst til å bare google "Londons største bydeler". Men det ville vært litt for enkelt.

Det eneste jeg vet om bydeler i London og hvor de ligger, er at Fulham ligger i vest. Jeg elsker Fulham FC mer enn meg selv, derfor kan jeg det. Så da gjetter jeg Hammersmith?

Lenke til kommentar
Scarvo skrev (2 timer siden):

Hehe... jeg har egentlig lyst til å bare google "Londons største bydeler". Men det ville vært litt for enkelt.

Det eneste jeg vet om bydeler i London og hvor de ligger, er at Fulham ligger i vest. Jeg elsker Fulham FC mer enn meg selv, derfor kan jeg det. Så da gjetter jeg Hammersmith?

Nope, før det ble en del av stor London tilhørte det grevskapet Sussex. Frem til 1959 var XXXX Aerodome som lå her London sin hovedflyplass.

Lenke til kommentar
Scarvo skrev (14 timer siden):

Jeg har fortsatt ikke peiling. Dersom dette er en stor bydel som du nevner, så må det også ha noen kjente fotballag? Nevn noen av dem så nærmer vi oss kanskje snart? :)

Ja en klubb som spiller i PL har sin hjemmebane i denne bydelen. Forvørig lånte en annen PL klubb denne banenn i noen år. Den klubben spiller ikke i PL idag.

Klubben som har banen som sin hjemmebane hører hjemme i denne bydelen og i motsetning til de fleste andre klubber i London bærer den ikke navnet til en bydel eller område i byen.

Endret av Sportsidiot
Lenke til kommentar
Scarvo skrev (5 timer siden):

Jeg vet at Wimbledon lånte Selhurst Park en stund, og det er jo hjemmebanen til Crystal Palace. Problemet er bare at jeg ikke vet navnet på bydelen som Crystal Palace ligger .

Den er grei, ligger i bydelen Croydon. 

Men din tur til å lage oppgave

Lenke til kommentar

Ny oppgave. Denne gang er det et land vi skal frem til.

- Undertegnede har tilbrakt ni dager i dette landet.
- Nasjonen er blant de reneste på sitt kontinent.
- Det finnes en øy i landet som er hjemsted til enorm mengde flaggermus. (jeg har vært der også)
- Landlåst.
- Ung befolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...