Gå til innhold

Geografiquiz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Scarvo skrev (1 time siden):

Det stemmer @Korgutt og det stemmer også for deg, @Sportsidiot.

Ulsteinvik er rett. Fin plass.

Jeg skal til et lite område, som ligger under et annet land enn det det geografisk henger sammen med. Området har eget landslag i fotball, men for at dette skulle gå igjennom fikk landet området geografisk henger sammen med gjennom et krav om at de ikke kunne trekkes til å møte hverandre i kvalik til mesterskap.

Lenke til kommentar
Sportsidiot skrev (10 timer siden):

Jeg skal til et lite område, som ligger under et annet land enn det det geografisk henger sammen med. Området har eget landslag i fotball, men for at dette skulle gå igjennom fikk landet området geografisk henger sammen med gjennom et krav om at de ikke kunne trekkes til å møte hverandre i kvalik til mesterskap.

Gibraltar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Det var en del av det tyske keiserriket, jeg mener det ble russisk etter første verdenskrig da det tyske keiserriket ble oppløst.
Dette er gjetning fra hukommelsen uten googling.

Uansett, ny oppgave:

Jeg er ute etter et omdiskutert område som tradisjonelt har vært en del av ett land, med deler som i dag er kontrollert av to andre land hvis krav aldri er blitt anerkjent.

Lenke til kommentar

Vi skal til et lite området som er både en enklave og eksklave. Det tilhører ett land, men ligger helt omringet inne i ett annet land. Det ligger i en smal dal omgitt av storslåtte fossefall og elver og ligger på ca 1500 meter over havet. Befolkning er på ca 10 tusen. I følge en folkelegende ble kalifen Ali (profeten Muhammads fetter og svigersønn) gravlagt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...