Gå til innhold

Hva skulle jeg egentlig blitt?


sh4rp

Anbefalte innlegg

Min største styrke er..:

å snoke på nettet

eller i bøker

Finner alltid det andre ikke finner, om det er jobb-tech,  slektsforskning, historie, osv.. 

Alle caser hvor det kan researches digitalt trigger meg :)

Jobber med automasjon og elektro til vanlig.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der forsvant 7 innlegg. Vennligst fokuser på trådens tema, og kom med råd/tips. Angrep på andre brukere tolereres ikke, og er på ingen måter til hjelp for trådstarteren.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
sh4rp skrev (På 25.4.2020 den 0.53):

Min største styrke er..:

å snoke på nettet

eller i bøker

Finner alltid det andre ikke finner, om det er jobb-tech,  slektsforskning, historie, osv.. 

Alle caser hvor det kan researches digitalt trigger meg :)

Jobber med automasjon og elektro til vanlig.

Dette er ei stor styrke i nesten alle yrker, ingen kan huske alt så det å raskt kunne finne relevant og korrekt informasjon er ein stor fordel enten du er jurist som må leite opp rett paragraf, programmerer som skal feilsøke ei kode, eller i ein generell rådgiverjobb.
Eg er heilt sikker på at også innafor automasjon og elektro er ein stor styrke å kunne søke opp korleis andre har løyst forskjellige oppgåver før, særleg om du kjem litt opp i karrierestigen og jobbar meir med planlegging og mindre som utførande.

Den praktiske utfordringa med denne styrken er at den langt på veg er vanskeleg å dokumentere i ein jobbsøknad. Det vil derfor være ein stor fordel å ha formell utdanning som grunnlag for den aktuelle jobben.

Det er fristande å foreslå Quiz-master som det ideelle yrket for deg, men det er nok vanskeleg å livnære seg på det.
Kva med bibliotekar? Då jobbar du med å finne og sortere informasjon.
Eller diverse veiledarstillingar? I ei slik stilling vil du hovudsakleg ha ansvar for eit fagområde, men det å vite om tilstøytande fagfelt er ein stor fordel. Til dømes om du jobbar som studieveileder så er det ein styrke at du i tillegg til å vite alt om utdanninga også klarer å finne ut av jobbmuligheiter, lønnsforventningar, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...