Gå til innhold

Starter i mai, når får jeg min første lønn?


Gjest 93da7...ee6

Anbefalte innlegg

Gjest 93da7...ee6

Jeg skal begynne på den nye jobben 4. mai, og har både fast og provisjonslønn. Utbetalingen av lønn skjer en gang i måneden, senest den 20. Jeg lurer på om jeg kommer til å få min første lønn i 20. mai eller 20. juni.

Anonymous poster hash: 93da7...ee6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer fra bedrift til bedrift, men med mindre du har fastlønn så etterbetales lønn måneden etter. Så lønn for Mai vil sannsynligvis i ditt tilfelle utbetales 20. Juni.


Edit: leste ikke godt nok. ser du har fastlønn. Da vet jeg ikke sikkert, men tror det vanlige er at lønn for mai betales ut i mai.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JEm7FT

Det kommer ann på hva som står i kontrakten din. Dersom du ikke klarer å finne ut av det fra den så ville jeg snakket med nærmeste leder (eller den du var på intervju hos dersom du av en eller annen grunn ikke har snakket med din leder enda). Evt. bemanningsbyrået dersom du er utleid fra de. Jeg tror uten å ha mer å gå på enn det lille du skriver at første lønn blir 20. Juni. ettersom du ellers ville måtte jobbe en mnd uten å få lønn når arbeidsforholdet opphører.

Lenke til kommentar

Dette er virkelig en situasjon der du burde lese kontrakten din eller ta kontakt med din leder/personell avdelingen. Her på diskusjon.no får du ymse spekulasjoner som ikke nødvendigvis stemmer. 

Jeg kan også gjette!
Du får nok lønn for mai den 20 mai. Det betyr forresten ikke at du må jobbe en måned uten lønn når du slutter.  

Lenke til kommentar

Så lenge avtalen er utbetaling den ein gong i månaden og seinadt den 20 så skal du ha ei lønnsutbetaling den 20 mai om ikkje anna er avtalt. 

Dersom du ikkje får lønn før den 20 juni så vil der være brudd på avtalen om månedleg utbetaling.

4 mai vil også være fyrste virkedagen i mai, så reint praktis har det ingen betydning om du formelt er tilsatt frå 1 mai eller 4 mai. 

Lenke til kommentar
Gjest 93da7...ee6 skrev (5 timer siden):

Jeg skal begynne på den nye jobben 4. mai, og har både fast og provisjonslønn. Utbetalingen av lønn skjer en gang i måneden, senest den 20. Jeg lurer på om jeg kommer til å få min første lønn i 20. mai eller 20. juni.

Normalt skal du få første fastlønn 20. mai og provisjonen etterfølgende måned. Dvs provisjon for mai sammen med juni-lønnen 20. juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...