Gå til innhold

Call of Duty: Warzone sliter ennå med juks


Anbefalte innlegg

Peteguy skrev (9 timer siden):

Om det er flere casual spillere på konsoll er jeg ikke sikkert på. Men kan støtte opp under argumentet om det kun gjelder fps sjangeren.

Dette ser man på hvilke spill som er mest populære på de forskjellige plattformene, hvilke nivå spillerne befinner seg på, osv.

 

Peteguy skrev (9 timer siden):

Hvordan kan den gjennomsnittlige spilleren som har noen få cm bevegelses rom på tommelen sikte like god som en med lav sens med en musmatte 0.5 kvm? Samme spørsmål om gjennomsnittlige proff spillere.

Gjelder argumentet med eller uten auto-aim tatt i betraktning?

Gitt samme nivå på spillerne, altså begge er for eksempel gull i overwatch, så skal begge spillerne være like gode å sikte.

På en PC kan du flytte en mus ja, men du kan flytte den for langt, kan du ikke? Eller det kan være sensitiviteten gjør at du ikke kan flytte deg fort nok.

Det samme gjelder konsoller.

Beveger du stikken litt vil du sikte saktere, beveger du den helt kan du snu deg hurtigere.

På en konsoll vil du også kunne bevege deg trinnvis, som hjelper med sikting.

 

Argumentet var i hovedsak uten autoaim, med dette påslått så vil en med kontroller ha en fordel over en like god spiller med mus og tastatur.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som ødelegger for Crossplay er fordelen konsoll spillere har når de hoster server, for en som da spiller på en pc med over 120fps og hsr en 120hz skjerm, vil ikke det gi noe fordeler. Siden konsoller ikke klsrer å produsere mere enn 60fps og da blir serveren automatisk 60hz og i tillegg så ender det opp med en utrolig lav server tick. Så lang er det undersøkt at ps4 ikke klsrer å gi mere enn 20tick grunnet nettlinjen osv. Xbox 25 tick. Jeg har opplevd bedre hitreg og spillopplevelse når jeg slår av Crossplay, men desverre så er det mindre game modes jeg kan spille. Jeg liker å spille Ground War(battlefield nørd) men samtidig så er det mye mere flyt når man spiller kun mot pc.

Jeg savner dedikerte servere som de brukte på CoD 4,og ikke minst Pro mod.

Lenke til kommentar

Og med console har de aim assist som får aimen til å gå ned i sensitivitet når man nærmer seg spilleren man sikter på, det er flere moduser for aim assist som kan fort endres etter egne behiv og preferanser. Jeg har spilt Halo og Halo 2, men oppdaget gaming på Pc, og har ikke sett meg tilbake siden med å spille FPS genre på console.

Lenke til kommentar

Iki

Angående å flytte for langt og for kort. Jeg forstår ikke hvorfor dette er et argument, da samme gjelder konsoller som du påpeker selv? Neste siste argument blir vel litt som om man flytter musen litt beveger du deg litt eller mye, mye. Trinnene du snakker om minner om mouse acceleration til mus som de fleste ikke foretrekker.

Synes ikke dette var noen gode argumenter.

Jeg spiller både PC og konsoll. FFVII remake på hard nå for tiden. Stort sett spiller jeg fps på PC med unntak av fortnite. Lurer på hvor du tilbringer mest tid Iki?

Lenke til kommentar
Peteguy skrev (8 timer siden):

Angående å flytte for langt og for kort. Jeg forstår ikke hvorfor dette er et argument, da samme gjelder konsoller som du påpeker selv? 

Du har like stor sjanse for å sikte feil med mus og tastatur som en kontroller, gitt at du er på samme nivå i spillet.

En person som er god med en kontroller vil ikke ha problemer med å sikte, på lik linje med en som er god med en mus.

Det er ikke slik at du ikke kan bomme om du bruker en mus.

Peteguy skrev (8 timer siden):

Lurer på hvor du tilbringer mest tid Iki?

Har en Playstation, Nintendo og Xbox som blir brukt av og til, avhengig av hvem jeg spiller med og hva jeg spiller.

Har også en selvbygd PC med 7700k, 1080ti, som blir brukt en del til å spille forskjellige spill.

Poe, Terraria, Witcher, Trine, Apex, Battlefield, stardew, outward, osv.

Lenke til kommentar

Hahahahahaha... det hadde hvert så fett.. men stakars de som er "venner" av en som hacker, da havner de også på "cheat" serveren... teor nokk dette aldri vil skje. Det som vil skje i Warzone, er at det er hackere det til, spillet forsvinner som battlefield,pubg osv...tar vel noen måender nå så er warzone dødt!!

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Du har like stor sjanse for å sikte feil med mus og tastatur som en kontroller, gitt at du er på samme nivå i spillet.

En person som er god med en kontroller vil ikke ha problemer med å sikte, på lik linje med en som er god med en mus.

Det er ikke slik at du ikke kan bomme om du bruker en mus.

Har en Playstation, Nintendo og Xbox som blir brukt av og til, avhengig av hvem jeg spiller med og hva jeg spiller.

Har også en selvbygd PC med 7700k, 1080ti, som blir brukt en del til å spille forskjellige spill.

Poe, Terraria, Witcher, Trine, Apex, Battlefield, stardew, outward, osv.

Ja du spiller en del PC også, Apex bla. Jeg vil påstå og ta en 180 etter man hopper av et fjell eller bygg for å drepe noen under seg i Apex krever betydelig mye mer skill fra en konsoll spiller enn en PC spiller. Med andre ord at en konsoll spiller må ha lenger tid på å mestre slike bevegelser enn en Pc spiller.  Det er bare meg I guess..

Like stor sjanse for å sikte feil. Her er vi uenig. At folk som er like gode er like kan jeg selvfølgelig ikke være uenig i. Derimot er det ikke like lett å være presis med stick som mus. Du kan ikke være like presis med så liten avstand å bevege styreenheten. Prøv å kjør bli med 1/20 av rotasjon i rattet tilgjengelig men med oppjustert følsomhet så full sving tilsvarer det samme som et vanlig ratt. Ja noen kan få dette til på sikt. Men det er ikke like lett. Det er så enkelt(uten auto aim tatt i betraktning).

 

Endret av Peteguy
Skriveleif
Lenke til kommentar
Peteguy skrev (3 timer siden):

Du kan ikke være like presis med så liten avstand å bevege styreenheten. Prøv å kjør bli med 1/20 av rotasjon i rattet tilgjengelig men med oppjustert følsomhet så full sving tilsvarer det samme som et vanlig ratt. 
 

Poenget er at rattet da ville vridd hjulene mer jo mer du hadde vridd rattet.

Vrir du litt svinger du kun litt, men når du ytterpunktene svinger du helt.

Denne funksjonen har du på en kontroller, den lar deg svinge karakteren din rundt hurtigere eller saktere om du vil.

Lenke til kommentar
Iki skrev (10 timer siden):

Poenget er at rattet da ville vridd hjulene mer jo mer du hadde vridd rattet.

Vrir du litt svinger du kun litt, men når du ytterpunktene svinger du helt.

Denne funksjonen har du på en kontroller, den lar deg svinge karakteren din rundt hurtigere eller saktere om du vil.

OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...