Gå til innhold

RTS Spill lignende Company of Heroes 2


Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke fulgt med i RTS-sjangeren i de senere år.
Har det kommet noen nye RTS-spill som er verdt å sjekke ut? Gjerne tilsvarende Company of Heroes med en viss form for realisme.

Min far spiller COH2 en del, men det er jo noen år gammelt, så tenker jeg kan introdusere han til noe nyere dersom det finnes.

Evt andre spill dere kan tipse om. RTS er nok best da FPS fort kan bli for mye action på en gang :)

tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RTS er i dag en bitteliten sjanger og lite gies ut. I sommer skal flere av de gamle command & conqueror/red alert spillene komme it som remakes. Kan hende set er noe.

Ellers er en av de fleste RTSene Cossacks 3, som egentlig er en remake av cossacks 1.  Her har du base bygging,  mye research saker og hærer på mange tusen mann, satt til 16 og 1700 tallet.  Er vel et par år gammalt. 

Så har du steel division 1 og 2. Disse er veldig nye, ingen masse bygging.  Du bygger en "divisjon" i menyer, hver kamp er i 3 faser, og hver fase tillater så så mye forskjellige enheter. Fase A har de svakeste enhetene mens fase C har de kraftige. Du kan ha opp til 40 "kort" et kort kan være en enkelt tank, eller 2-4 tank.

Et gevær lag eller flere gevær lag.

Når spillet starter hat du så så mange tickets som automatisk legges til, kort koster så så mye. Så et enkelt maskingevær koster kanskje 25 tickets mens en sherman firefly koster 250, og de beste jager bombeflyene kan koste 400 tickets. Når du "kjøper" en enhetet, plasserer du den på kartet, og den vil komme kjørende og du kan så styre den som i vanlige RTS. Spillet er langt mer realistisk enn company of heroes. En PAK40 panservern kanon vel plassert kan sprenge en sherman fra godt ovet en km avstand. Steel divison 1 er satt til Normandie,  og du kan lage britiske/kanadiske divisjoner, amerikanske divisjoner, og tyske divisjoner.  Det er forskjellige typer divisjoner.  En britisk infanteri divisjon er representert som 15th Scottish, den har mye infanteri og artilleri og tanksene deres er hovedsakelig Churchills.

Men du har også britisk panser divisjon. 

Samme med tyskerne de har infantei og panser divisjoner. 

 

Steel Divison 2 er satt til øst fronten.

Lenke til kommentar

Det nærmeste jeg kan tenke meg er Iron Harvest. De skal komme i beta snart. Vet ikke om det er mulig å kjøpe det nå for så å spille beta. Jeg kjøpte tidlig og har derfor tilgang på det. Kan bekrefte at dette er veldig CoH2 i gameplay, men med en twist i form av innhold og taktikk i forhold til det man er vant med. 

https://store.steampowered.com/app/826630/Iron_Harvest/

 

Lenke til kommentar

Takk for tips :) ser lansering er 1. september, det er jo voldsomt lengetil, men mulig jeg sender de en epost for å høre om tilgang dersom man kjøper det.

litt "ulempe" at det var litt "mech" type units der, men sikkert ikke noe problem om spillet er morsomt Min far har jo spilt de fleste C&C spillene opp til Red Alert 2, så sånn sett er han jo vandt med dette. :D 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...