Gå til innhold

Rimelig Samsung mobil til min far?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig. Jeg har min første nå, og opplever den som grei så lenge man ikke forventer mer enn spec tilsier. Til vanlige telefonoppgaver (tlf, mld og nettleser/enklere apper), synes jeg den fungerer fint, selv om man sikkert får mer for pengene hvis man ikke skal ha offisiell IP-68/MIL-STD*hvadetnåheter* klassifiering.

Når det er sagt, så er etter min erfaring et godt alternativ å anskaffe et bra deksel hvis man ikke har behov for en vanntett/uknuselig telefon hele tiden. Jeg våger å påstå at en telefon som har standard beskyttelse mot vann (type tåler sprut, men ikke neddykking) blir like godt beskyttet (dog som regel uten den samme garantien) i kombinasjon med et vanntett og slagbestandig deksel. Personlig har jeg kjørt dette oppsettet tidligere, eks. med Sony Xperia Z5 (som var godt beskyttet mot vann i utgangspunktet) i kombinasjon med et deksel fra Love Mei. Telefonen blir riktignok mye større og tyngre, og det tar litt tid å montere/demontere dekselet, men til gjengjeld blir telefonen så godt som uknuselig.

Edit: Dette var da et svar til MariusJS...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
13 minutes ago, ProphetSe7en said:

Er det greit utvalg av deksel til a51 og de to fra Moto? Må ha med et ok deksel med plass til et par kort i.

 

Om du titter på feks eBay så er det store utvalg til de fleste mobiler, om du må ha noe i hånda i norge, så blir utvalget klart en del mindre på de litt mindre vanlige mobilene.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, kjetilkl said:

Ja den er salvsagt også aktuell - men nå var jo utgangspunktet samsung, og iPhone er både litt dyrere og har mindre minne (til den prisen)

Om han trenger mer enn 64GB, for all del, eller om personen allerede I hovedsak har brukt android og ikke ønsker å lære seg noe nytt.

Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (2 minutter siden):

Hva med å lese hele tråden før du kommer med kommentarer som ikke hjelper noen ?

Jeg har lest hele tråden, ts begynte 10. april med spørsmål om hvilken mobil han burde velge til sin far og hadde visse kriterier, tror ikke jeg har noe å tilføye i diskusjonen da det er kommet mange forslag. Jeg bare skriver min mening, det er vel ikke forbudt?

Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (3 minutter siden):

TS skriver at han likevel ikke trengte ny telefon i april, fordi den gamle viste seg å fungere. Det gjør den imidlertid ikke lengre, så da spør han om det er kommet nye telefoner i mellomtiden. Vanskelig å forstå?

Ja det skrev han og 10 timer etter det skrev han på nytt at nå var telefonen virkelig ødelagt og at han fremdeles så etter en ny. Vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
tflovik skrev (3 minutter siden):

Ja det skrev han og 10 timer etter det skrev han på nytt at nå var telefonen virkelig ødelagt og at han fremdeles så etter en ny. Vanskelig å forstå?

Les på nytt. 10. mai ga TS beskjed om at telefonen fortsatt fungerte. For 10 timer siden, altså i dag, spør TS om oppdaterte råd siden telefonen nå er defekt. Det er over 4 måneder siden siste råd til telefon ble gitt, så da er det vel greit å spørre om oppdaterte råd i dag. Nok off-topic fra min side.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ProphetSe7en said:

iPhone nekter han å kjøpe.

Tenker det blir Nord eller Moto G pro om jeg finner deksel til de også. Nord kan jo kjøpes hos Elkjøp så det er jo grei, ikke avskrekkende pris heller. Men som alt nevnt er det ikke like lett å finne deksel til de.

De har forøvrig Moto G 8 Power hos elkjøp også, han kan vel kanskje ta turen og klemme litt på de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...