Gå til innhold

Denne oljekrisen kan faktisk komme til å bli den siste. Oljeindustrien er ikke lenger så relevant som den var


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig blir det en helt annen oljeindustri...

mere en nisjepreget industri.

Poenget mitt er at det ikke trenger å bli forbrenning av den oljen som "blir igjen", og da er den ikke nødvendigvis så skadelig lengre, om vi greier

å behandle den seriøst, og ikke slenger den rundt oss...(?)

Vi må uansett hva vi holder på med være renslige, ellers er det uansett,..."game over"!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sturle S:

Du hevda at fornybar energi ikkje kan erstatte olje, slik ekspertane, mellom anna IEA, seier at kjem til å skje. Då kan du jo berre godta at denne påstanden var feil, i staden for å kverrulere i det uendelege:

Proton svar:

Jeg sier i en kommentar lenger opp at "Ingen er mer overbevist enn meg om at fremtidens personbiler vil bli elektrisk. De er teknisk enklere, billiger og mer pålitelig, og selvfølgelig utslippsfri. I dag utgjør elbiler 0,2 % av verdens bilpark, så det er en lang vei å gå. Produksjon og distribusjon av fossilt drivstoff er godt utviklet, og vil ikke bli erstattet på mange ti-år. Mens tilgjengelighet av 3 MWh/år elektrisitet pr bil er begrensning de aller fleste steder hvor vi kan forvente vekst i antall biler. Overgangen fra fossil til elbil vil ta mange ti-år, å erstatte fossil energi i skipsfart, luftfart ol. vil ta enda lengre tid".

Det sier i rimelig klartekst at jeg også mener at elbiler vil fortrenge fossilbiler, og at "drivstoffet" godt kan være fornybar energi, eller for å mate det inn med teskje "i fremtidens biler vil elektrisitet (fornybar energi) erstatte olje som drivstoff". Mitt poeng er, for å gjenta meg selv, at denne overgangen vil ta lang tid, og at olje brukes til langt mer enn å drive vår bilpark. Derfor vil våre oljeindustri være en viktig næring for landet vårt i mange år. Så står du selvfølgelig fritt til å mene noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Proton1 said:

Sturle S:

Du hevda at fornybar energi ikkje kan erstatte olje, slik ekspertane, mellom anna IEA, seier at kjem til å skje. Då kan du jo berre godta at denne påstanden var feil, i staden for å kverrulere i det uendelege:

Proton svar:

Jeg sier i en kommentar lenger opp at "Ingen er mer overbevist enn meg om at fremtidens personbiler vil bli elektrisk. De er teknisk enklere, billiger og mer pålitelig, og selvfølgelig utslippsfri. I dag utgjør elbiler 0,2 % av verdens bilpark, så det er en lang vei å gå. Produksjon og distribusjon av fossilt drivstoff er godt utviklet, og vil ikke bli erstattet på mange ti-år.

Gah!  No er du ute å rører på akkurat same måte att.  Tala er veldig tydlege, so eg forstår ikkje korleis du klarer å tenkje so grundig feil.  Du treng ikkje erstatte alt fossilt drivstoff for at oljeprisen skal gå i kjellaren.  Det er nok å erstatte 2% av bilparken med elbilar i året, so stuper oljeprisen.  Noreg er over det nivået allereie og resten av verda ligg berre fem år etter.  Hugs at ein stor del av nybilsalet er ladbare, medan bilar som vert skrota  nesten utelukkande er eksosbilar.

 

I fjor var gjennomsnittleg CO2-utslepp frå bilar frå VW 124 g/km.  I år skal dei ned til 95 g/km.  Det er 30% reduksjon.  Reknar du med ei levetid pr bil på 18 år, og at dei som går ut har ut har gjennomsnittleg utslepp på 130 g/km (nei, eg har ikkje mykje tru på at forbruket til eksosmotorar har gått so mykje ned som bilprodusentane hevdar), då er vi allereie på ca 2% reduksjon i forbruket pr år.  Vi satsar oljeformua vår på at bilprodusentane ikkje klarer å nå utsleppskrava, som berre vert strengare år for år.  Eller at andre land ikkje fylgjer etter Europa, men Kina – verdas største bilmarknad – ligg faktisk før Europa.

 

Eg skreiv allereie i 2018 at oljeprisen kom til å falle til mellom 20 og 30 dollar fatet i 2020.  Pandemien forsterka og framskunda fallet mykje, men det hadde skjedd uansett pga auke i tilbodet.  Vel 1 million ekstra fat om dagen frå nye oljerøyrleidningar i USA var nok til at OPEC+ braut saman.  Med pandemi-effektane i tillegg går det mot oljeprisar på under 20 dollar fatet.

 

Du (og tydelegvis enkelte andre) latar til å tru at oljeprisen vil halde seg høg so lenge det finst nokon i verda som brukar olje.  Slik er det ikkje.  Olje er ein veldig fysisk marknad.  Prisen kollapsar i det anten tilbodet stig fortare enn forbruket eller forbruket fell fortare enn tilbodet.  Oljeproduksjonen i Nordsjøen er dyr.  Mange felt ligg over USAnsk skiferolje i produksjonspris pr fat, og alle ligg langt over dei fleste oljeprodusentane i Midt-Austen og andre land med landbasert produksjon.  Dei kan gå mykje ned i pris utan å tape pengar.

19 hours ago, Proton1 said:

Mens tilgjengelighet av 3 MWh/år elektrisitet pr bil er begrensning de aller fleste steder hvor vi kan forvente vekst i antall biler.

3 MWh/år pr bil?!  3 MWh frå stikkontakten er nok til å køyre ein Tesla Model 3 187.500 km.  Bilen min har brukt litt over 3 MWh på snart seks år, og den har gått nesten dobbelt som langt som gjennomsnittet.  Du har kanskje teke energiforbruket til ein eksosbil og rekna om til MWh?  Hugs at elbilar er mykje meir energieffektive.  I tillegg må du ta høgde for innsparingar andre stader, til dømes til oljeraffineri og oljeproduksjon.  Eg veit ikkje om nokon stad der overgang til elektrisk drift av bilparken har vorte bremsa av mangel på straum.

 

For å drive heile den norske bilparken elektrisk trengst straum tilsvarande produksjonen til ca 275 landbaserte vindturbinar eller ca 170 havvindturbinar.  Vi byggjer ut meir vindkraft enn det, og Noreg byggjer veldig lite samanlikna med andre land.  Både av sol og vind.

 

Fornybar energi kjem til å få ein boost av oljeprisfallet.  No er det ingen som risikerer å investere pengane sine i oljeproduksjon.  I energisektoren framstår fornybar energi som det einaste fornuftige å satse pengar på.

19 hours ago, Proton1 said:

Overgangen fra fossil til elbil vil ta mange ti-år, å erstatte fossil energi i skipsfart, luftfart ol. vil ta enda lengre tid".

Det er det absolutt ingen som tvilar på, og dersom du har lyst til å investere sparepengane dine i ein bransje med utsikter til nedgang og stadig synkande fortenestemarginar pga overskot av produktet på marknaden ynskjer eg deg lukke til.  Olje har vore ei lukrativ investering i mange tiår med oppgang.  Dersom du trur at oppgangen vil vare til den siste fossilbilen parkerer for godt, ynskjer eg deg òg lukke til, men eg vonar du ikkje deler ut investeringsråd til andre.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sivert Sæterbø said:

Tull ! Over 80 % av verdens energi kommer fra kull, gass og olje.... Det finnes null tegn på at dette vil avta i fremtiden, men heller øke. Til og med Tyskland klarer ikke å komme noe særlig under 80% avhengighet av fossile enertgikilder etter å brukt flere flere oljefond på senke avhengigheten med et par prosent.

Transportssektoren og oppvarming heng etter (det kjem seg no med elektrifisering), men resten har gjort store framsteg.  Kraftmiksen, som er det dei faktisk har brukt pengar på, har vorte svært mykje betre:
Graph shows German energy sources' share in primary energy consumption 1990 - 2019. Graph: CLEW 2020.
Graph shows German energy sources' share in primary energy consumption 2019. Graph: CLEW 2020.
Graph shows gross power production in Germany 1990-2019, by source. Graph: CLEW 2020.
Lenke til kommentar

Sturle S:

3 MWh/år pr bil?! 3 MWh frå stikkontakten er nok til å køyre ein Tesla Model 3 187.500 km.

Fornybar energi kjem til å få ein boost av oljeprisfallet. No er det ingen som risikerer å investere pengane sine i oljeproduksjon. I energisektoren framstår fornybar energi som det einaste fornuftige å satse pengar på.

Proton Svar:

2 KWh/mil x 1500 mil/år = 3 MWh/ år 2 mill biler i Norge = 6 TWh/år Hva er feil?

Prissetting av olje forstår du åpenbart ikke mye av. Selvsagt påvirkes pris av tilbud og etterspørsel, men priskollaps som vi ser nå er oftest kortvaring, og i dette tilfelle initiert av Russland og OPEC for å kvise dyr US skiferolje ut av markedet. Kollapsen har minst like mye å gjøre med politikk som med markedskrefter. Over tid er alle oljeprodusenter interessert i høyest mulig pris, og siden alle produsenter eksempelvis tjener på å redusere oljeproduksjonen med 10% om det tredobler prisen, så blir de selvfølgelig enige om det. Et virkelig dilemma for oljeprodusentene er at vedvarende, høy oljepris vil fremskynde overgangen til elektrifisering av bilparken, mens de vil tape penger på å holde altfor lave oljepriser.

I dag er prisen på NordPool under 10 øre/KWh. Ikke en eneste vindmølle i verden produserer kraft som selges med fortjeneste da. Etter som mer vindkraft kommer inn i markedet vil prisen til tider være negativ. Bare romslige subsidier redder tidvis fortjeneste for vindkrafteiere. De kommunale eierne av Midtfjellet Vindpark solgte seg ut etter et par år med et tap på 200 mill nok. Å tro at norsk flytende vindkraft skal erstatte inntektene fra vår offshore næring kan kun skyldes total mangel på innsikt og kunnskap. På Hywind Tampen ender staten opp med å dekke kanskje 95% av kostnadene. Kan vi leve av slikt i fremtiden?

Lenke til kommentar

 

On 3/28/2020 at 3:32 PM, Proton1 said:

Prissetting av olje forstår du åpenbart ikke mye av. Selvsagt påvirkes pris av tilbud og etterspørsel, men priskollaps som vi ser nå er oftest kortvaring, og i dette tilfelle initiert av Russland og OPEC for å kvise dyr US skiferolje ut av markedet.

Kortvarig?  Eg tenkjer vi seier langsiktig.

 

I 2014 kollapsa oljeprisen frå 110 dollar fatet.  Botnen var ikkje nådd før i 2016 på ca 28 dollar fatet.  Etter det gjekk prisen sakte men sikkert opp att til ein ny kortvarig topp på 84 dollar i 2018 før han gjekk ned att.  Mange trudde at 60 dollar var det nye 100, men det var heller ikkje berekraftig.  No er prisen under førre botn.  Når prisen går mellom stadig lågare toppar og ned til stadig djupare botnar, er vi i det analytikarane kallar ein fallande trend.  Det har vi vore sidan 2014.  Den langsiktige trenden er definitivt fallande.

On 3/28/2020 at 3:32 PM, Proton1 said:

Kollapsen har minst like mye å gjøre med politikk som med markedskrefter. Over tid er alle oljeprodusenter interessert i høyest mulig pris, og siden alle produsenter eksempelvis tjener på å redusere oljeproduksjonen med 10% om det tredobler prisen, så blir de selvfølgelig enige om det. Et virkelig dilemma for oljeprodusentene er at vedvarende, høy oljepris vil fremskynde overgangen til elektrifisering av bilparken, mens de vil tape penger på å holde altfor lave oljepriser.

Nok ein grunn til å halde på ein fallande trend i prisen, men elektrifiseringa skjer uansett oljepris.

 

Salet av eksosbilar er òg i ein fallande trend.  Ingen ynskjer å investere i ein fallande trend.  Det er svært risikabelt å prøve å fange ein fallande kniv.  Du vil vente til trenden har snudd.  Salet av elektriske bilar er derimot i ein sterkt stigande trend.  Det vert rekna som ei trygg investering.

On 3/28/2020 at 3:32 PM, Proton1 said:

I dag er prisen på NordPool under 10 øre/KWh. Ikke en eneste vindmølle i verden produserer kraft som selges med fortjeneste da. Etter som mer vindkraft kommer inn i markedet vil prisen til tider være negativ. Bare romslige subsidier redder tidvis fortjeneste for vindkrafteiere. De kommunale eierne av Midtfjellet Vindpark solgte seg ut etter et par år med et tap på 200 mill nok.

Framtidsprisane er langt over spotprisen.  Kraft for levering i Noreg i Q1-2022 vart sist omsett for 34,37 øre/kWh på Nasdaq OMX.  Kraft for levering i Tyskland i 2023 vart sist omsett for 59.61 øre/kWh.  Du må fram til 2026 for å finne brent framtidskontrakter verd over 50 dollar fatet (men dei er lite omsett, for ikkje mange vil binde seg til ein pris so langt fram i tid).  Dei fleste vindkraftverk har seld størstedelen av den forventa kraftproduksjonen til garantert pris i lang tid framover.

On 3/28/2020 at 3:32 PM, Proton1 said:

Å tro at norsk flytende vindkraft skal erstatte inntektene fra vår offshore næring kan kun skyldes total mangel på innsikt og kunnskap. På Hywind Tampen ender staten opp med å dekke kanskje 95% av kostnadene. Kan vi leve av slikt i fremtiden?

Eg veit ikkje kven som eventuelt trur det, men det er i alle fall heilt sikkert at oljeinntektene vil forsvinne.  Då kan vi anten velje å sitje med massevis av oljeutgifter i staden for inntekter, eller finne andre inntekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (1 time siden):

 

Kortvarig?  Eg tenkjer vi seier langsiktig.

 

I 2014 kollapsa oljeprisen frå 110 dollar fatet.  Botnen var ikkje nådd før i 2016 på ca 28 dollar fatet.  Etter det gjekk prisen sakte men sikkert opp att til ein ny kortvarig topp på 84 dollar i 2018 før han gjekk ned att.  Mange trudde at 60 dollar var det nye 100, men det var heller ikkje berekraftig.  No er prisen under førre botn.  Når prisen går mellom stadig lågare toppar og ned til stadig djupare botnar, er vi i det analytikarane kallar ein fallande trend.  Det har vi vore sidan 2014.  Den langsiktige trenden er definitivt fallande.

Nok ein grunn til å halde på ein fallande trend i prisen, men elektrifiseringa skjer uansett oljepris.

 

Salet av eksosbilar er òg i ein fallande trend.  Ingen ynskjer å investere i ein fallande trend.  Det er svært risikabelt å prøve å fange ein fallande kniv.  Du vil vente til trenden har snudd.  Salet av elektriske bilar er derimot i ein sterkt stigande trend.  Det vert rekna som ei trygg investering.

Framtidsprisane er langt over spotprisen.  Kraft for levering i Noreg i Q1-2022 vart sist omsett for 34,37 øre/kWh på Nasdaq OMX.  Kraft for levering i Tyskland i 2023 vart sist omsett for 59.61 øre/kWh.  Du må fram til 2026 for å finne brent framtidskontrakter verd over 50 dollar fatet (men dei er lite omsett, for ikkje mange vil binde seg til ein pris so langt fram i tid).  Dei fleste vindkraftverk har seld størstedelen av den forventa kraftproduksjonen til garantert pris i lang tid framover.

Eg veit ikkje kven som eventuelt trur det, men det er i alle fall heilt sikkert at oljeinntektene vil forsvinne.  Då kan vi anten velje å sitje med massevis av oljeutgifter i staden for inntekter, eller finne andre inntekter.

Vel vi får håpe at du har rett. Mitt verste mareritt er at verden ikke utvikler fornybar kraftforsyning og går tom for olje. Da hadde corona problemene blitt problemer på nano nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...