Gå til innhold

Command & Conquer Remastered Collection slippes 5. juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten kjøpes. Helst for å gi en stemme til gruppen som elsker C&C. Slik at EA ser at det kan være penger i sjangeren.

Hadde likt enda bedre om gamle Westwood-gjengen stablet seg på beina under eget selskap. Hvor vanskelig kan det være liksom. Tror en del hadde kjøpt produktene deres av ren sympati dersom så hadde skjedd. Da kunne det ha vært artig å se hva Westwood kunne gjøre ut av 2,5D. Hadde da ønsket meg en Red Alert 3 laget fra scratch såfall som har alle moderne oppløsninger, nye artige enheter, bevart litt av samme gamle artige gameplay og kanskje med muligheten til å kunne rotere kartet rundt litt. Skjulte enheter kunne jo fortsatt vært skjulte uansett innsynsvinkel på spillebretttet. Jeg synes det er viktig at de som lager denne type spill er forsiktige med å pimpe ting som skyteeffekter og annet slik at enheter ikke drukner i for mye støy i kampscener. Men det er mine tanker, og det kommer nok aldri til å skje.

Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

18 Gigabyte, så stort var garantert ikke originalspillet før DVD-ROM sin tid. WTF :p

Mye extras, musikk, remastrede cutscenes og "4k" modeller tar plass ;)

Originalen kom på hver sin CD, en for GDI og en for NOD. Man kunne spille første oppdrag med andre fraksjonen sin CD forsåvidt.

Tror hele spillet "utpakket" tar 32GB, er ihvertfall det som er anbefalt.

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (21 minutter siden):

Mye extras, musikk, remastrede cutscenes og "4k" modeller tar plass ;)

Er nok hovedsaklig musikken tipper jeg. Cutscenes er vel fortsatt ekstrem lav bitrate. Det er ingen modeller i spillet men textures / sprites (bilder), de tar nok ikke mye plassen. 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (4 minutter siden):

Er nok hovedsaklig musikken tipper jeg. Cutscenes er vel fortsatt ekstrem lav bitrate. Det er ingen modeller i spillet men textures / sprites (bilder), de tar nok ikke mye plassen. 

Enig i musikken fra Klepacki tar plass. Men jeg ville ikke kimse av alt det de har gjort grafisk også tar en del.

Remastring, selv uten råfilene, og oppskalering tar også mer plass.

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (4 timer siden):

Enig i musikken fra Klepacki tar plass. Men jeg ville ikke kimse av alt det de har gjort grafisk også tar en del.

Remastring, selv uten råfilene, og oppskalering tar også mer plass.

Synes du kan kimse litt av det ;) 

Tok en liten sjekk.
Filmene og musikken tar ca. 16GB
Av dette tar musikken ca. 1,4GB

Lenke til kommentar

Spillet var veldig positivt overraskende.

Sliter noe så inni hampen med Story Mode. Tanya's Tale (Center), Allied Campagn, Allies 5 B. Musikken er verdt pengene alene. Men spillet var også nais. Aner ikke hvordan jeg skal komme bra ut av det. Enhetene har lett for å skytes i filler. Man må finne optimal enhet for å hanskes det ene med det andre for å bevare disse uten at de blir i filler skutt :wee:

Når det begynner å tære litt på tålmodigheten, da er spillet fininnstillet. Imponert.

Den ferja med alle enhetene som kommer fra nord, fy fader så tøffe motstand. Også behøver man å ta ut de to parene med tanks + rocket mobil. Ellers skal en vel kunne komme seg inn i leiren i sør-øst hadde det ikke vært for ferjeenhetene i fra nord. Også aner jeg jo ikke hvor mange enheter som en behøver for å ta ut leiren i sør-øst senere fordi den er jo skyggelagt. hehe

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva som skal til for å slå computeren på det brettet, eller bare heise det hvite flagget? Kanskje en må ta basen ut i Sør-øst først. Finnes det noe styrkeoppgraderingspakker å finne der? Så ta fiendebasen i nord til slutt.. Har ikke forsøkt den taktikken. Kan jo virke som om at når man tar ut et av de siste byggene i nord at ferjen med fiendeenheter kommer seilende. Eller kanskje den kommer uansett. Hadde jo vært gull om ingeniørene kunne nyttes til å overta noe, foran det å kun senke byggenes styrke. Brettet:

Story Mode. Tanya's Tale (Center), Allied Campagn, Allies 5 B. Red Alert

Edit: :lol:

Juksa litt. Så at det gikk an å overta byggninger, og fant ut at jeg måtte skade de sønder og sammen før bruk av.. fader og så teit da. Klarer ikke å huske tilbake til 90-tallet hvordan ting var i enerseriene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Aha ..Er på c&c enda. Morsomt! ^^ Huska ikke hvor forbaska frustrerende noen av oppdraga var ^^ Det der hvor man skal passe på Mobius og de tullete sivile folka som man ikke kan styre, og som roter seg borti tiberiumen og dør ^^ plutselig får man mission fail uten forvarsel! Så man må kjøpe flere harvestere og suge opp tiberiumen rundt der samtidig som man har masse apc og tanks der. Surrete! Men klarte det heldigvis! Er på mission hvor man får de orca'ene nå.

Utrolig artige filmklipp!! XD Kult skuespill ^^ "The possibilities of tiberium, are limitless! O_O" hehehe

Husker ikke om man kunne skru opp hastigheten i orginalen, men det er kjekt her i hvert fall. En morsom remaster, vil jeg si. Musikken er ok. Å kunne scrolle ut for bedre oversikt er genialt.

Går nok over til red alert etter hvert. Du kommer deg sikkert videre ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (11 timer siden):

Aha ..Er på c&c enda. Morsomt! ^^ Huska ikke hvor forbaska frustrerende noen av oppdraga var ^^ Det der hvor man skal passe på Moebius og de tullete sivile folka som man ikke kan styre, og som roter seg borti tiberiumen og dør ^^ plutselig får man mission fail uten forvarsel! Så man må kjøpe flere harvestere og suge opp tiberiumen rundt der samtidig som man har masse apc og tanks der. Surrete! Men klarte det heldigvis! Er på mission hvor man får de orca'ene nå.

Husker ikke om man kunne skru opp hastigheten i orginalen, men det er kjekt her i hvert fall. En morsom remaster, vil jeg si. Musikken er ok. Å kunne scrolle ut for bedre oversikt er genialt.

Går nok over til red alert etter hvert. Du kommer deg sikkert videre ^^

Er på samma oppdraget, sykt irriterende! Skulle vært mulig å styre de på samme måte som Moebius!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...