Gå til innhold

Vi vintertestet tre elektriske SUV-er. Én egner seg best til langtur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ikke en samling mot Tesla, eller Mercedes.

Har ikke TU mulighet til å snakk andre alternativer? Slik at lesere veit at skriver veit hvordan disse som er testet er opp mot tidligere testet produkter.

For lading så bør en ta med hjemlading slik at det er klar referanse til hvor mye dyrere det er å lade på 3 parts hurtiglading.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal starte en bensinstasjonkjede og selge bensinen for 99 kr/l. Det må jo selvsagt argumenteres med at det er så dyrt å bygge og drive bensinstasjoner og at det trengs et landsdekkende nettverk av bensinstasjoner for å gjøre bensinbilismen til et reelt alternativ. Ja, det er selvsagt snakk om grønn "blue ultrasuper" bensin. </sarkasme>

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

MG ZS er jo slengt sammen i ett hattefokk fra fabrikken. Den har masse bugs (og plingelyder henta rett fra BMW?)

Bruker du cruise control så deaktiveres regenerering, og bilen bruker heller bremsene for å slakke ned farten. Dette er fordi cruisecontrollmodulen er samme som på fossilvarianten så den vet ikke at den kan regenerere.. Dette ødelegger rekkevidden en del.

Det er vel og mye plunder med forvarming. Selv om bilen er plugget i strøm kan det hende den bruker strøm fra batteriet for å varme istedenfor.. Finnes vel noe triks med å ha ett vindu åpent og låse bilen fra innsiden eller noe for å få den til å varme fra strømmen i veggen - men burde jo ikke være slikt..

Den norske utgaven mangler også appstyring - som bilen har i andre land..

Merkelig produkt, men den er jo billig da.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 7. mars 2020 den 11.53):

Jeg tror jeg skal starte en bensinstasjonkjede og selge bensinen for 99 kr/l. Det må jo selvsagt argumenteres med at det er så dyrt å bygge og drive bensinstasjoner og at det trengs et landsdekkende nettverk av bensinstasjoner for å gjøre bensinbilismen til et reelt alternativ. Ja, det er selvsagt snakk om grønn "blue ultrasuper" bensin. </sarkasme>

Ideen er jo forsåvidt ikke ny. Vinmonopolet selger etanol for over 400kr literen. Det finnes fuel celler som brenner vann alkoholblanding.

Husk at når bensin kom på markedet var den 10-50 ganger dyrere enn i dag og ble solgt på apotek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...