Gå til innhold

Russen og dems holdninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er latterlig. Mye av problemet er at det er mange damer som spiller med på dette syke tullet også. Så det er sorte får på begge sider.

Løsningen er å få lærdom om temaene inn som fag i skolene. Siden foreldrene gir f, så må staten steppe inn. Men staten bryr seg ikke så lenge bunnlinja gir pluss, og helst mest mulig i pluss. Økonomi trumfer dessverre etikk og god oppførsel. Vi ser jo hvor mye mobbing blir gjort noe med... så godt som ingenting.

Staten jobber for å tjene de rike, og de rike lager reglene. Så dette psykopatiske spillet vil dessverre fortsette så lenge menneskeheten består.

Lenke til kommentar
RaveX skrev (48 minutter siden):

Å skrive offentlig at du ønsker å filleriste folk er vell heller ikke så voksent gjort av deg. Dog er jeg enig i at noen bør ta tak i dette, på en ikke voldelig måte.

Absolutt enig. Men noen ganger er det det eneste som hjelper på bortskjemte bergensruss

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (7 minutter siden):

Absolutt enig. Men noen ganger er det det eneste som hjelper på bortskjemte bergensruss

Det å "filleriste" noen som helst er faktisk ikke greit, og spesielt ikke på ett offentlig forum. Det burde være skolens ansvar å sørge for at slikt ikke skjer, å følge det opp, samt å bruke tid på å endre hodene til ungdommen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg beklager den manglende politisk korrekthet her, men jeg syntes nå det var måte på hvor mye fuzz en skal lage ut av en gjeng guttungers utseendefiksering, jeg da.. Ikke sånn å forstå at dette er holdninger som bør forbli uimotsagt, men dette burde da for guds skyld være en sak for skole/foreldre å ta seg av, og ikke alle landets nyhetskanaler!..  

Videre, har vi bare fått presentert dette her fra en vinkel, - blåst opp i krigstyper. Så, hva er guttas versjon? Var det en slengbemerkning som aldri var tenkt kunne tas på alvor? Var det pappa-gutter med utseendefiksering, eller hva? - Svaret er; Vi vet ikke.

Dessuten.. Hva er det som gjør det så himla attraktivt å være med folk hvis holdninger/personlighet en ikke kan fordra!? Disse utgjør da bare en dråpe i havet av all Bergensrussen! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gry H skrev (9 minutter siden):

Jeg beklager den manglende politisk korrekthet her, men jeg syntes nå det var måte på hvor mye fuzz en skal lage ut av en gjeng guttungers utseendefiksering, jeg da.. Ikke sånn å forstå at dette er holdninger som bør forbli uimotsagt, men dette burde da for guds skyld være en sak for skole/foreldre å ta seg av, og ikke alle landets nyhetskanaler!..  

Videre, har vi bare fått presentert dette her fra en vinkel, - blåst opp i krigstyper. Så, hva er guttas versjon? Var det en slengbemerkning som aldri var tenkt kunne tas på alvor? Var det pappa-gutter med utseendefiksering, eller hva? - Svaret er; Vi vet ikke.

Dessuten.. Hva er det som gjør det så himla attraktivt å være med folk hvis holdninger/personlighet en ikke kan fordra!? Disse utgjør da bare en dråpe i havet av all Bergensrussen! 

Spør du meg så er det sånne holdninger som er havet, og de som klarer å styre seg, er dråpen.

Lenke til kommentar
Nettels skrev (7 minutter siden):

Ekstremt at slik sexisme blir tolerert blant de andre elevene og miljøene generelt. Det må skje en holdningsendring snart som russetiden dessverre skaper her!

Mange damer som bare synes sånt er morsomt, for da føler de seg mer inkludert. Mange damer er like ille som menn. 50/50. Det tar to for å danse dango.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, men dette kan så absolutt være en reaksjon på jenters "jeg vill ikke gå ut med en fyr hvis han ikke er høyere en 1.86", eller de vil ikke ha med jenter i det hele tatt med tanke på dagens situasjon. Jeg tråkker heller veldig varsomt siden jeg ikke vet mer en det som stod i avisen.

Lenke til kommentar

Begge kjønn har sine preferanser. Det er ikke noe nytt. Militær og russ produserer tåpelig oppførsel. Det er heller ikke noe nytt.

Jeg skjønner ikke helt hvordan folk stadig blir overrasket over dette etterhvert som de blir eldre. Alle generasjoner har vært igjennom samme retarderte aldersgruppe. Noen er bare mindre oppegående enn andre i alle trinn og når man lager en plattform for disse så er det klart de utagerer og blir ekstra synlige. Folk drakk seg dritings, voldtok hverandre og diskriminerte når jeg var ungdom også. Det gjorde også min foregående generasjon.

Eneste forskjellen er at disse folka nå har talerør som når flere. "Folk flest" har bare ikke nok selvinnsikt til å se hvor like de selv var ungdommen nå. Selv har jeg alltid syntes at russekonseptet er tåpelig så jeg deltok ikke, men jeg fikk allikevel med meg at ting da var akkurat som nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, AT1S said:

Hvordan klarte du å blande inn forsvaret i denne saken?

Det er ganske mye guttastemning i forsvaret også... 

I innleggene snakkes det om kokain, og kvinners utseende. Blant det som skrives, er «ikke si det er lov med horer over 60 kilo», «de eneste krigerne som skal være igjen, er de spinkleste horene», samt «horer skal veies».

Elendige holdninger, men kom igjen, åpenbart at dette er mye for å "tøffe" seg. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
1 minute ago, AT1S said:

Guttastemningen har ingenting med forsvaret å gjøre, det har med alderen man blir kalt inn.

Mulig det, men har truffet på befal som er like gode som rekruttene. 

Kan godt være det er mer "seriøst" lenger opp i systemet, det skal jeg ikke uttale meg om. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...